Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва

Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма да свърши никаква работа. Абсолютно никаква.

Уеб дизайнът е сериозно занимание, което изисква достатъчно опит и професионализъм, без които нито една изработка на сайт не би могла да се нарече успешна.

От изобилие очите болят

Няма по-объркан сайт от този, който кара потребителите да се чудят какво е искал да каже авторът. Точно това се питат хората, когато в първите няколко секунди не им стане ясно къде са попаднали и за какво изобщо става дума. Не че не могат да мислят, просто не ги карайте да го правят, лутайки се в някаква дигитална посредственост.

Ако не вярвате, пробвайте да струпате на началната страница gif-анимации, летящи елементи и всякакви други, каквито ви хрумнат, при това задължително без никаква навигация. С малко повече цветова агресия, като за целта добавите ярка окраска, може да сте сигурни, че от това изобилие очите силно ще болят.

Така се прави, ако искате да дезориентирате потребителите. Ако трябва да ги разсърдите обаче, ще се наложи да им докарате сърцебиене. Най-лесно се постига с аудио и видео клипове, които тръгват сами и гърмят оглушително. Подобен стрес трудно отшумява и при най-коравите.

Когато достъпът е ограничен, а рекламите са в повече

Пренасищането с реклами пък е сигурен начин да накарате посетителите да напуснат сайта и да забравят за него. Рекламните банери са важни за осигуряването на приходи, но не трябва да доминират над останалото съдържание. Това потребителите няма да го изтърпят.

Има много примери как не трябва да изглежда един сайт. За да не станете част от негативната статистика, спазвайте нужния баланс и се убедете, че дизайнът ви е с пълноценна и приятна навигация, която е лесно достъпна от всички страници и подстраници. Не пренебрегвайте малките детайли. Всичко трябва де е в услуга на потребителите и да носи важната за бранда информация.

И накрая, нали се сещате, че онлайн потребителите ползват различни устройства и браузъри за достъп до интернет. Ако вашият сайт не работи еднакво добре с тях, уеб дизайнът ви не струва.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Уеб сайт за вашето изкуство

Уеб сайт за вашето изкуство

Място за изкуство – сайт или социална мрежа? Вие сте творец и изработвате изделия, които искате да споделите с колкото се може повече хора. Искате и да продавате. Работите с к...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Целта на всеки онлайн магазин е да продава. Смисълът на многото закупени стоки е крайният резултат, а именно печалбата. За нейното формиране има известни правила и принципи, но е в...
Началната страница на онлайн магазин

Началната страница на онлайн магазин

Как да подредите началната страница на онлайн магазина така, че да печелите повече? Всеки онлайн магазин заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва ...
Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди Ако имате онлайн магазин, вече знаете колко важна е връзката с клиентите. Същ...
Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между голе...