Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва

Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма да свърши никаква работа. Абсолютно никаква.

Уеб дизайнът е сериозно занимание, което изисква достатъчно опит и професионализъм, без които нито една изработка на сайт не би могла да се нарече успешна.

От изобилие очите болят

Няма по-объркан сайт от този, който кара потребителите да се чудят какво е искал да каже авторът. Точно това се питат хората, когато в първите няколко секунди не им стане ясно къде са попаднали и за какво изобщо става дума. Не че не могат да мислят, просто не ги карайте да го правят, лутайки се в някаква дигитална посредственост.

Ако не вярвате, пробвайте да струпате на началната страница gif-анимации, летящи елементи и всякакви други, каквито ви хрумнат, при това задължително без никаква навигация. С малко повече цветова агресия, като за целта добавите ярка окраска, може да сте сигурни, че от това изобилие очите силно ще болят.

Така се прави, ако искате да дезориентирате потребителите. Ако трябва да ги разсърдите обаче, ще се наложи да им докарате сърцебиене. Най-лесно се постига с аудио и видео клипове, които тръгват сами и гърмят оглушително. Подобен стрес трудно отшумява и при най-коравите.

Когато достъпът е ограничен, а рекламите са в повече

Пренасищането с реклами пък е сигурен начин да накарате посетителите да напуснат сайта и да забравят за него. Рекламните банери са важни за осигуряването на приходи, но не трябва да доминират над останалото съдържание. Това потребителите няма да го изтърпят.

Има много примери как не трябва да изглежда един сайт. За да не станете част от негативната статистика, спазвайте нужния баланс и се убедете, че дизайнът ви е с пълноценна и приятна навигация, която е лесно достъпна от всички страници и подстраници. Не пренебрегвайте малките детайли. Всичко трябва де е в услуга на потребителите и да носи важната за бранда информация.

И накрая, нали се сещате, че онлайн потребителите ползват различни устройства и браузъри за достъп до интернет. Ако вашият сайт не работи еднакво добре с тях, уеб дизайнът ви не струва.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

В тази статия ще опишем поддръжка на уеб сайт в две различни, но еднакви по важност направления. Поддръжка на съдържанието в уеб сайта В дигиталния свят промените се случват толк...
SSL/TLS сертификат за защита на уеб сайт

SSL/TLS сертификат за защита на уеб сайт

SSL/TLS сертификат за защита на онлайн общуването Да пренесете бизнеса си онлайн, винаги е добра идея и моментът все е подходящ. Всичко нужно в началото е да намерите подходящата со...
Онлайн търговията в условия на криза

Онлайн търговията в условия на криза

Всяка криза е своеобразно сито за бизнеса. Оцеляват тези, които успеят бързо да се приспособят и да се възползват от променящите се условия. Без значение кога и как ще приключи нас...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Продуктови филтри

Продуктови филтри

Продуктови филтри: как да предизвикате клиентите да купуват повече Когато един уеб сайт има много и различни стоки, това затруднява потребителите, пречи им  да се ориентират бъ...
V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...