Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва

Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма да свърши никаква работа. Абсолютно никаква.

Уеб дизайнът е сериозно занимание, което изисква достатъчно опит и професионализъм, без които нито една изработка на сайт не би могла да се нарече успешна.

От изобилие очите болят

Няма по-объркан сайт от този, който кара потребителите да се чудят какво е искал да каже авторът. Точно това се питат хората, когато в първите няколко секунди не им стане ясно къде са попаднали и за какво изобщо става дума. Не че не могат да мислят, просто не ги карайте да го правят, лутайки се в някаква дигитална посредственост.

Ако не вярвате, пробвайте да струпате на началната страница gif-анимации, летящи елементи и всякакви други, каквито ви хрумнат, при това задължително без никаква навигация. С малко повече цветова агресия, като за целта добавите ярка окраска, може да сте сигурни, че от това изобилие очите силно ще болят.

Така се прави, ако искате да дезориентирате потребителите. Ако трябва да ги разсърдите обаче, ще се наложи да им докарате сърцебиене. Най-лесно се постига с аудио и видео клипове, които тръгват сами и гърмят оглушително. Подобен стрес трудно отшумява и при най-коравите.

Когато достъпът е ограничен, а рекламите са в повече

Пренасищането с реклами пък е сигурен начин да накарате посетителите да напуснат сайта и да забравят за него. Рекламните банери са важни за осигуряването на приходи, но не трябва да доминират над останалото съдържание. Това потребителите няма да го изтърпят.

Има много примери как не трябва да изглежда един сайт. За да не станете част от негативната статистика, спазвайте нужния баланс и се убедете, че дизайнът ви е с пълноценна и приятна навигация, която е лесно достъпна от всички страници и подстраници. Не пренебрегвайте малките детайли. Всичко трябва де е в услуга на потребителите и да носи важната за бранда информация.

И накрая, нали се сещате, че онлайн потребителите ползват различни устройства и браузъри за достъп до интернет. Ако вашият сайт не работи еднакво добре с тях, уеб дизайнът ви не струва.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктовото ревю е много повече от продуктово описание. То трябва да  предоставя допълнителна информация за ползите и предимствата на продукта. Ако е добре изготвено и подходящо ...
Готови ли сте да печелите с безкомпромисно добър и уникален уеб сайт

Готови ли сте да печелите с безкомпромисно добър и уникален уеб сайт

Ако един бизнес е видим онлайн единствено в Търговския регистър, успехът му е поставен под сериозно съмнение. Колкото и фантастични умения и продукти да предлагате, със сигурност п...
Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане в онлайн магазин: защо не може без нея и как да я направим ефективна Всеки онлайн магазин включва съдържание, което е базово и без което не може да функционира. ...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...
Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Искате да знаете кое колко ви струва и как да печелите повече? Измервайте! Онлайн магазинът съществува, за да печели пари. Доколко успешно се справя с тази задача, може да се изчисл...
Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Целта на всеки онлайн магазин е да продава. Смисълът на многото закупени стоки е крайният резултат, а именно печалбата. За нейното формиране има известни правила и принципи, но е в...