Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Какво наложи работата от вкъщи? С обявяване на епидемичното положение в България и в цял свят, ние намерихме начин да бъдем продуктивни за нас и нашите клиенти чрез преминаване на работа от вкъщи. Така наречения ”home office” при нас ни се е налагало и преди тези ограничения. Причините, за останем вкъщи са били различни:

- лични ангажименти: някой от служителите ни е имал неотложен ангажимент,който трябва да свърши в работно време като преглед при лекар, посещение при зъболекар, ремонтни дейности и други.

- Да не губиш много време в път до офиса, когато имаш среща с клиент, който живее в близост до домът ти

- когато имаш нужда от спокойствие от работната атмосфера. Понякога всеки има нужда да остане сам, за да свърши работата си по-добре и по-бързо.

- В офиса често софтуерните служители имат нужда от тишина, за по-голяма концентрация, за да бъдат по-продуктивни. В къщи това е гарантирано, ако си сам разбира се.

След отпускане на мерките от епидемията някой наши служители предпочетоха да продължат работата си от вкъщи. Защото това им дава спокойствие, че здравето им и на техните близки ще бъде по-сигурно. Ние разбира се нямаме нищо против това, защото здравето и сигурността на служителите ни е на първо място. По този начин ние не губим своите служители, а комуникацията ни с тях става по различни канали като:e-mail, телефон, skype, WhereBy и други.

 

Клиентите ни също са сигурни, че работа ще бъде свършена в срокове към поетия ангажимент към тях. Комуникацията ни с нови и настоящи клиенти също става от разстояние, защото не е необходим прекия контакт, за да може клиента да каже какво изисква от нас. Договори за работа, материали, текстове и всичко останало лесно се изпраща на e-mail.

Потребители купуваха своите подаръци за коледните и новогодишните празници онлайн за близките си. Така,че всеки се чувстваше по-сигурен и защитен от вируса като остана вкъщи.

 

Как минава един работен ден от вкъщи на Уеббилд България?

 

1. Онлайн оперативка за сверка на текущите задачи и разчет за следващи действия по проектите.

2. Следим всеки ден календара за нови срещи с настоящи и бъдещи клиенти, за да не пропуснем някой ангажимент.

3. Използваме чат, вместо да прекъсваме работата си на колегите. Когато работим от вкъщи или в офиса и имаме въпроси, които да обсъдим, за да не прекъсваме работата и концентрацията на колегите си ние използваме чат, в който задаваме въпросите си и при възможност на свободно време от страна на колегите ги обсъждаме.

4. Имаме надежден достъп до техническата документация, хронология и документация на текущите ни проекти. Като същевременно следим задачите, сроковете за изпълнение на проектите.

 

5. Оборудвахме домовете на служителите си с всичко необходимо, за да изпълняват своята работа от вкъщи. На спокойствие и удобно те изпълняват своите задачи от вкъщи с мотивация и дисциплина, по този начин клиентите ни останаха спокойни, че оставаме на разположение дори и при епидемичното положение.

 

Какви плюсове и минуси намерихме в този вид на работа?

Предимство, е че концентрацията е по-голяма, защото няма разсейването от страна на колеги, но липсва личния контакт с тях.

Спокойствието вкъщи носи по-голяма продуктивност за всеки служител. А сигурността за здравето му е по-голяма.

Спестяваме време и средства за пътуване до офиса. Не е необходимо да ползваш градски транспорт или личен такъв,за да отидеш до работното си място. То просто е на една крачка от теб. Гъвкавото работно време е плюс за служебните задължения и личната почивка.

 

Можеш да работиш по пижама, чехли или по бельо от вкъщи, с рошава прическа и всички други „екстри“, които предлага работата от вкъщи. Но ние сме спретнати, така че не допуснахме това за себе си.

След като не губиш време в пътуване до работата имаш повече време за себе си да спортуваш или да почетеш книга.

Но работата от вкъщи не ти дава личния контакт с колегите ти, както и нуждата по обсъждане на технически казуси с колегите ти. Чувството на изолация от света, застоя и физическата активност са недостатъците на „home office”.

 

Надяваме се, че не след дълго време постепенно ще се върнем към работата си в офиса, ще общуваме свободно и без притеснения помежду ни. Екипа ни ще стане още по-сплотен и продуктивен, защото  и онлайн ние пак оставаме екип и разчитаме един на друг за реализацията на проектите ни. Както често чуваме „останете здрави и всичко скоро ще свърши“. Безопасността на екипа ни и клиентите ни е нашият приоритет. 

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Имейл в отговор на успешно генерирана поръчка

Имейл в отговор на успешно генерирана поръчка

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди Ако имате уеб сайт за онлайн продажби, вече знаете колко важна е връзката с к...
Неактивни потребители

Неактивни потребители

Неактивни потребители: Как да събудите „спящите“ Обичайно привличането на нови потребители е по-трудно и по-скъпо от запазването на вече съществуващите. Често обаче голя...
UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и при...
Старт на онлайн бизнес: успешните първи стъпки

Старт на онлайн бизнес: успешните първи стъпки

Вложили сте достатъчно сили, време и пари, за да притежавате онлайн бизнес с уникален дизайн и необходимите функционалности. Качили сте  продуктите, подредили сте ги по катего...
Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Избирате цвят за лого и сайт? Решете как искате да въздействате на хората Колко пъти ви се е случвало да отворите един сайт, без дори да ви интересува това, което той предлага? ...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...