Как се развива онлайн търговията в България

Как се развива онлайн търговията в България

Как се развива онлайн търговията в България

online-turgovia

Всяка година се вдига процента на онлайн продажбите с около 30-35%. За съжаление няма точни данни, но оборотите от онлайн търговията се увеличават със стотици милиони годишно. Използваемостта на интерент е достигнало почти до всеки гражданин и всяко кътче на страната. Вече съществуват много онлайн предприемачи, които не поддържат физически търговски обекти, а развиват своят бизнес изцяло онлайн. В България все още по-голям процент за събиране на обороти се осъществява чрез куриерските фирми при доставка на стоката, но много онлайн търговци стимулират и онлайн плащанията чрез банкови транзакции с дебитни и кредитни карти, като предоставят безплатна доставка на продуктите. За разлика от България в Румъния и Гърция повечето потребители заплащат с карти. В България вече има много чуждестранни онлайн търговци, които стимулират онлайн плащанията и българският потребител вече се доверява все повече на този метод.

С най-бързи темпове се развива електронната търговия с бързооборотни стоки, но вече не е малък процента на онлайн търговия с електроуреди, IT техника и обзавеждане. Дори строителните материали и строителното оборудване заема дял в електронната търговия. Може би само храните все още не се предлагат достатъчно онлайн, но това, ще се промени много скоро.

Защо казваме, че онлайн търговията е нашето бъдеще. Защото броя на българските картодържатели, които ползват интернет или плащат електронно поне веднъж месечно, се е увеличил драстично за последните години и ще продължи да се увеличава.

Потребителите все повече предпочита да пазарува онлайн, защото така пестят много време и средства, вместо да обикалят в реалните магазини.

Търговията онлайн е заплаха , но и потенциал за търговците на дребно. Защото ако те успеят да реализират своите стоки на пазара, то те стават конкурентно способни в глобален мащаб и имат възможност за по-добро развитие на пазара.

 

Онлайн търговията се развива с много бързи темпове

burzo-razvivashta-se-turgovia

Електронната търговия се основава на технологии, занимаващи се с мобилна търговия, обработка на онлайн транзакции, обмен на данни, системи за автоматично събиране на данни.

Когато отделяме повече време за социалните мрежи така откриваме повече възможности за продукти.,които ни интересуват.

В бъдеще бутонът „Купи“ с едно натискане, ще бъде възприет от повечето социални мрежи. Дори facebook официално обявиха, че имат намерение да превърнат социалната мрежа в световен платформа за онлайн продажби на различни стоки.

Потребителите имат малко време и не задържат внимание на нещо твърде дълго, затова ако се сблъскват с проблеми по време на пазаруване, те най-вероятно ще се откажат от покупката.

Печалбите от един магазин за електронна търговия ще останат значителни и ще продължат да растат и в бъдеще като търговците на дребно от всеки вид ще разширяват своите продуктови предложения.

Доказано, е вече голяма част от потребителите използват мобилните телефони , таблети пред персоналните компютри за сърфиране в интернет и за пазаруване онлайн. В този смисъл доставчиците на електронна търговия трябва да се съобразят с това и да се справят с непрекъснато увеличаващото се посещение на техните платформи.

Предимството на онлайн търговията, е магазина започва да работи веднага за клиентите след неговото създаване, стига да има ясна концепция, стратегия и добър маркетинг. Друго предимство, е че работи денонощно и всеки може спокойно да разглежда, избира , сравнява колкото време пожелае без да бъде обезпокояван.

В онлайн магазините може да се продава всякаква стока и услуга. Онлайн магазините спестяват от бюджета на търговеца за наемане на помещение, разходите за персонал, поддържането на голямо количество стока. Клиентите също печелят от онлайн търговията, защото често си купуват желаната стока с голям процент отстъпка.

Онлайн магазините са достъпни за хората в цял свят, ползващи интернет. Клиентите имат възможност да избират продукти от различни държави, а колкото те са по-оригинални и качествени, толкова по-бързо се разраства бизнеса.

Онлайн търговията има огромен потенциал за разрастване и развитие на вашия бизнес. А чрез стимулиране на вашите клиенти с бонуси и отстъпки за всяко следващо пазаруване от вас, вие градите лоялност и доверие с тези клиенти.


 

1 коментар

коментар от  Covid-19 коментар от  Covid-19 Covid-19 2020-12-16

Покрай covid кризите онлайн търговията бих казал, че е най-печелившия вариант за търговците. Прави ми впечатление напоследък, че се родиха не малко онлайн магазини и за хранително продукти. Местния магазин от типа гараж някой ден ще работи предимно като склад и по-малко с директни продажби предимно за възрастни хора.

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III. Кой път да изберете – трудния или лесния ...
Отворено е кандидатстването по програма „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия”

Отворено е кандидатстването по програма „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия”

Отворено е кандидатстването по програма „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия” Министерс...
Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, х...
Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Eдна от последните актуализации на Google е свързана с бисквитките (cookies), а новината е, че дори и без тях, Google Analytics ще може да събира данни чрез machine learning. Промяната...
Рекламна кампания във Facebook

Рекламна кампания във Facebook

Умеете ли да се възползвате от социалните мрежи? Опитайте това Забелязали ли сте, че все по-често при изработка на онлайн магазин, задължително присъства на удобно място, обикно...
CRM система: За по-добро клиентско изживяване

CRM система: За по-добро клиентско изживяване

Съвременният потребител е все по-ориентиран и знае как да си набави сам необходимата информация в дигиталното пространство. За него са важни качеството и цената на продукта, но първост...