Маркетингов план

Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха

Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн магазин. Нормално е след това да се концентрирате основно върху работа със софтуера и създаване на първоначалното съдържание. Какво забравяте? Нещо, което е също толкова важно. Трябва ви маркетингов план, който да ви изстреля на върха.

Бъдете наясно какво искате и как да го постигнете

Всяко начало е свързано с ясно поставени цели и задачи и ако те липсват,  крайният резултат може да бъде силно разочароващ. Стартирането на онлайн магазин не прави изключение. Ако не знаете точно какво искате и как да го постигнете, очакват ви загуби. Затова не пренебрегвайте съставянето на работещ маркетингов план.

Той трябва да бъде съобразен най-вече със следните неща – колко може да инвестирате; разполагате ли с екип, който да го реализира; имате ли достатъчно ресурси и опит. Маркетинговият план, когато е изготвен професионално, отразява настоящото състояние на онлайн бизнеса ви и показва как би могъл да изглежда в бъдеще.

В онлайн търговията маркетинговият план обикновено представлява  описание на очакваните продажби и тяхното изпълнение, както и планиране на продуктови линии и стъпване на нови пазари. В зависимост от периода, за който се разработва, планът може да бъде дългосрочен, средносрочен или краткосрочен до една година.

Полезни ходове при разработката на плана

Маркетирането на онлайн магазин си има своите тънкости. Когато това се прави в началния стадий, още при стартирането на проекта, приоритетно се работи за популяризиране на бранда и увеличаване на продажбите. Това е свързано с различни похвати, като промоции, отстъпки, бонуси под формата на безплатна доставка, подаръци и др. 

Към по-дългосрочните похвати се отнасят граденето на онлайн репутация, оптимизацията за търсачки, както и всякакви активности в социалните мрежи. С доказано полезно действие е платената реклама и най-вече тази, базирана на отделен клик, който се заплаща. Това е най-бързият начин за привличане на трафик.

Успешният маркетингов план се постига след прецизен анализ, който включва поредица от детайли – кои са вашите клиенти; на какви цени ще продавате; в какъв диапазон ще се движат отстъпките; кои канали за комуникация ще ползвате; какви печалби искате да реализирате; как се справят конкурентите ви и т.н. Чак след като имате отговорите на тези въпроси, ще знаете как върви бизнесът ви и какво да предприемете в бъдеще.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Фирмена история

Фирмена история

За да ви харесат: Разкажете история в уеб сайта Всички обичат добре разказаните истории. Това е начинът и даден бранд да получи повече популярност и да привлече нови последователи и...
Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки: Чести грешки и възможни загуби Онлайн търговията продължава да се разраства с бързи темпове. Никога не е било толкова лесно да се пазарува от комфорта на дома или о...
Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между голе...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Модул Любими продукти в онлайн магазин

Модул Любими продукти в онлайн магазин

Любими продукти: Важна функционалност, която стимулира продажбите в онлайн магазина Всяка изработка на онлайн магазин е съобразена с основната цел – повече продажби. Една от ф...