Маркетингов план

Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха

Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн магазин. Нормално е след това да се концентрирате основно върху работа със софтуера и създаване на първоначалното съдържание. Какво забравяте? Нещо, което е също толкова важно. Трябва ви маркетингов план, който да ви изстреля на върха.

Бъдете наясно какво искате и как да го постигнете

Всяко начало е свързано с ясно поставени цели и задачи и ако те липсват,  крайният резултат може да бъде силно разочароващ. Стартирането на онлайн магазин не прави изключение. Ако не знаете точно какво искате и как да го постигнете, очакват ви загуби. Затова не пренебрегвайте съставянето на работещ маркетингов план.

Той трябва да бъде съобразен най-вече със следните неща – колко може да инвестирате; разполагате ли с екип, който да го реализира; имате ли достатъчно ресурси и опит. Маркетинговият план, когато е изготвен професионално, отразява настоящото състояние на онлайн бизнеса ви и показва как би могъл да изглежда в бъдеще.

В онлайн търговията маркетинговият план обикновено представлява  описание на очакваните продажби и тяхното изпълнение, както и планиране на продуктови линии и стъпване на нови пазари. В зависимост от периода, за който се разработва, планът може да бъде дългосрочен, средносрочен или краткосрочен до една година.

Полезни ходове при разработката на плана

Маркетирането на онлайн магазин си има своите тънкости. Когато това се прави в началния стадий, още при стартирането на проекта, приоритетно се работи за популяризиране на бранда и увеличаване на продажбите. Това е свързано с различни похвати, като промоции, отстъпки, бонуси под формата на безплатна доставка, подаръци и др. 

Към по-дългосрочните похвати се отнасят граденето на онлайн репутация, оптимизацията за търсачки, както и всякакви активности в социалните мрежи. С доказано полезно действие е платената реклама и най-вече тази, базирана на отделен клик, който се заплаща. Това е най-бързият начин за привличане на трафик.

Успешният маркетингов план се постига след прецизен анализ, който включва поредица от детайли – кои са вашите клиенти; на какви цени ще продавате; в какъв диапазон ще се движат отстъпките; кои канали за комуникация ще ползвате; какви печалби искате да реализирате; как се справят конкурентите ви и т.н. Чак след като имате отговорите на тези въпроси, ще знаете как върви бизнесът ви и какво да предприемете в бъдеще.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктовото ревю е много повече от продуктово описание. То трябва да  предоставя допълнителна информация за ползите и предимствата на продукта. Ако е добре изготвено и подходящо ...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...
5 предимства на добрия онлайн магазин

5 предимства на добрия онлайн магазин

Искате да продавате повече: 5 предимства на добрия онлайн магазин Въпреки, че електронната търговия шеметно завладява пазара, мнозина все още си мислят, че офлайн бизнесът е напълно...
Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруването стъпка по стъпка Онлайн пазаруването трябва да бъде приятно и сигурно. Да създава удобство и комфорт и да осигурява възможно най-доброто потребителско преживяван...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Какво трябва да има в края на всяка уеб страница

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница Всеки уеб сайт е съвкупност от свързани помежду си страници, които имат общ дизайн, специална навигация и различни функционалности. ...