Маркетингов план

Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха

Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн магазин. Нормално е след това да се концентрирате основно върху работа със софтуера и създаване на първоначалното съдържание. Какво забравяте? Нещо, което е също толкова важно. Трябва ви маркетингов план, който да ви изстреля на върха.

Бъдете наясно какво искате и как да го постигнете

Всяко начало е свързано с ясно поставени цели и задачи и ако те липсват,  крайният резултат може да бъде силно разочароващ. Стартирането на онлайн магазин не прави изключение. Ако не знаете точно какво искате и как да го постигнете, очакват ви загуби. Затова не пренебрегвайте съставянето на работещ маркетингов план.

Той трябва да бъде съобразен най-вече със следните неща – колко може да инвестирате; разполагате ли с екип, който да го реализира; имате ли достатъчно ресурси и опит. Маркетинговият план, когато е изготвен професионално, отразява настоящото състояние на онлайн бизнеса ви и показва как би могъл да изглежда в бъдеще.

В онлайн търговията маркетинговият план обикновено представлява  описание на очакваните продажби и тяхното изпълнение, както и планиране на продуктови линии и стъпване на нови пазари. В зависимост от периода, за който се разработва, планът може да бъде дългосрочен, средносрочен или краткосрочен до една година.

Полезни ходове при разработката на плана

Маркетирането на онлайн магазин си има своите тънкости. Когато това се прави в началния стадий, още при стартирането на проекта, приоритетно се работи за популяризиране на бранда и увеличаване на продажбите. Това е свързано с различни похвати, като промоции, отстъпки, бонуси под формата на безплатна доставка, подаръци и др. 

Към по-дългосрочните похвати се отнасят граденето на онлайн репутация, оптимизацията за търсачки, както и всякакви активности в социалните мрежи. С доказано полезно действие е платената реклама и най-вече тази, базирана на отделен клик, който се заплаща. Това е най-бързият начин за привличане на трафик.

Успешният маркетингов план се постига след прецизен анализ, който включва поредица от детайли – кои са вашите клиенти; на какви цени ще продавате; в какъв диапазон ще се движат отстъпките; кои канали за комуникация ще ползвате; какви печалби искате да реализирате; как се справят конкурентите ви и т.н. Чак след като имате отговорите на тези въпроси, ще знаете как върви бизнесът ви и какво да предприемете в бъдеще.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Успешен сайт или провал?

Успешен сайт или провал?

Кога един добър проект е на път да се превърне в провал Сайтът е най-важният дигитален актив за всеки бизнес. Ако уеб проектът ви се „издъни“, ще разполагате с едно голя...
Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404 е неприятно и досадно нещо за всеки потребител. Едва ли има човек, който не го е виждал на екрана на някое електронно устройство. Знаете ли защо се появява съобщението за гр...
Добрият начин да увеличите онлайн продажбите

Добрият начин да увеличите онлайн продажбите

Ако сте случили на добър уеб разработчик, вие сте късметлии. С правилния екип от специалисти ще имате точно това, с което да претендирате за челни позиции. Успехът ви обаче не зависи с...
Търговията от улицата до интернет

Търговията от улицата до интернет

Какво се случва с търговията: От улицата до интернет За търговията в най-общ план смело можем да кажем, че преживява своята коренна промяна. Пътят от улицата до онлайн пространствот...
Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...
Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Бизнесът е наясно, че ако иска да се развива и да просъществува трябва да се дигитализира, за да предотврати фалит. В подкрепа на това твърдение е постоянно нарастващият брой на e-comm...