Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18

Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търговските обекти, популярен със съкращението СУПТО. Това гласи кратко съобщение, разпространено от Министерство на финансите. В него се казва още, че ще бъдат отменени въведените технически и други изисквания в оспорваната Наредба Н-18, касаещи софтуерите. В мотивите се посочва широкият обществен отзвук и допълнителната тежест за бизнеса, особено в условията на пандемия от COVID-19.

Така правителството слага край на пословичната битка, продължила повече от две години и половина. Време, през което управляващите се опитаха да наложат по-строг контрол в търговските обекти, които използват фискални устройства за отчитане на оборотите.

Първият път, когато финансовото ведомство реши да осъществи контрол върху обектите, ползващи СУПТО, беше в началото на 2018 г. Освен, че софтуерите за управление на продажбите тогава бяха извън всякакъв контрол, при проверките лъснаха редица изобретения. По разкази на данъчни, търговци са укривали обороти, като издават касови бележки, но чрез манипулиране на софтуера те биват изтривани преди да стигнат до НАП (Национална агенция за приходите).

През изминалия период от над две години, промените в Наредба Н-18 бяха многократно отлагани, предимно по настояване на бизнеса. Периодично се провеждаха срещи, консултации и публично обсъждане по наредбата между представители на приходната агенция и браншовите организации у нас. Най-яростните противници на предлаганите изменения бяха ресторантьорите, за чийто сектор се твърди, че е сред най-сивите в страната. Въпреки това те успяха да си издействат доста облекчения с мотива, че са най-засегнати от коронавируса.

Припомняме, че влизането в сила на промените за последно бе отложено за 1 март 2021 г. Сега обаче се слага край на промените и те няма да се състоят. С това си решение, новият финансов министър Кирил Ананиев за трети път заема позиция по важен въпрос, различна от тази на предшественика си Владимир Горанов.

Най-напред Ананиев даде съгласие за отпускане на 1,2 млрд. лева, които да бъдат изхарчени за социално-икономически мерки, свързани с COVID-19, без значение, че те бяха остро разкритикувани от икономистите като „пари на калпак“.

За втори път новият финансов и бивш здравен министър демонстрира отбив от досега водената политика, като запази пълно мълчание по спорното сваляне на ДДС за още стоки и услуги, свързани с алкохола по дискотеките, с басейни, фитнес центрове и туроператорска дейност. За въпросното намаление на ДДС от 20% на 9%  Брюксел готви наказателна процедура.

В рамките само на една седмица, министър Ананиев за трети път взе решение, различно от досегашната позиция на финансовото министерство – отстъпи за СУПТО.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Секция „Услуги“ в сайта

Секция „Услуги“ в сайта

Важна за всеки уеб сайт е неговата начална страница. Колкото по успешно е структурирана тя, толкова по-добре. Именно секцията „Начало“ е сред най-известните и посещавани ме...
Фирмена история

Фирмена история

За да ви харесат: Разкажете история в уеб сайта Всички обичат добре разказаните истории. Това е начинът и даден бранд да получи повече популярност и да привлече нови последователи и...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното...
Продуктова страница в онлайн магазин Single View

Продуктова страница в онлайн магазин Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в онлайн магазина, трябва да заковете вниманието м...
Как да държите уеб сайта актуален

Как да държите уеб сайта актуален

Вложените пари в изработка на сайт са добре похарчени, ако целите са постигнати и резултатите от дигиталното присъствие отговарят на очакванията. Винаги ще има непредвидени разходи и щ...