Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18

Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търговските обекти, популярен със съкращението СУПТО. Това гласи кратко съобщение, разпространено от Министерство на финансите. В него се казва още, че ще бъдат отменени въведените технически и други изисквания в оспорваната Наредба Н-18, касаещи софтуерите. В мотивите се посочва широкият обществен отзвук и допълнителната тежест за бизнеса, особено в условията на пандемия от COVID-19.

Така правителството слага край на пословичната битка, продължила повече от две години и половина. Време, през което управляващите се опитаха да наложат по-строг контрол в търговските обекти, които използват фискални устройства за отчитане на оборотите.

Първият път, когато финансовото ведомство реши да осъществи контрол върху обектите, ползващи СУПТО, беше в началото на 2018 г. Освен, че софтуерите за управление на продажбите тогава бяха извън всякакъв контрол, при проверките лъснаха редица изобретения. По разкази на данъчни, търговци са укривали обороти, като издават касови бележки, но чрез манипулиране на софтуера те биват изтривани преди да стигнат до НАП (Национална агенция за приходите).

През изминалия период от над две години, промените в Наредба Н-18 бяха многократно отлагани, предимно по настояване на бизнеса. Периодично се провеждаха срещи, консултации и публично обсъждане по наредбата между представители на приходната агенция и браншовите организации у нас. Най-яростните противници на предлаганите изменения бяха ресторантьорите, за чийто сектор се твърди, че е сред най-сивите в страната. Въпреки това те успяха да си издействат доста облекчения с мотива, че са най-засегнати от коронавируса.

Припомняме, че влизането в сила на промените за последно бе отложено за 1 март 2021 г. Сега обаче се слага край на промените и те няма да се състоят. С това си решение, новият финансов министър Кирил Ананиев за трети път заема позиция по важен въпрос, различна от тази на предшественика си Владимир Горанов.

Най-напред Ананиев даде съгласие за отпускане на 1,2 млрд. лева, които да бъдат изхарчени за социално-икономически мерки, свързани с COVID-19, без значение, че те бяха остро разкритикувани от икономистите като „пари на калпак“.

За втори път новият финансов и бивш здравен министър демонстрира отбив от досега водената политика, като запази пълно мълчание по спорното сваляне на ДДС за още стоки и услуги, свързани с алкохола по дискотеките, с басейни, фитнес центрове и туроператорска дейност. За въпросното намаление на ДДС от 20% на 9%  Брюксел готви наказателна процедура.

В рамките само на една седмица, министър Ананиев за трети път взе решение, различно от досегашната позиция на финансовото министерство – отстъпи за СУПТО.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

CRM система, приложим ли е подобен софтуер за бизнеса в България?

CRM система, приложим ли е подобен софтуер за бизнеса в България?

Да, много фирми използват софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), за да управляват взаимодействията си с клиентите и да рационализират продажбите и маркетинговите с...
Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен? Решението за избор между стандартен софтуер или специално разработен софтуер зависи от няколко фактора, включително специфичните нужди на орг...
Кога намаленията носят печалба

Кога намаленията носят печалба

В работата си всеки търговец залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-вече как ...
Онлайн репутация на вашия бизнес. Какво означава и защо тя е важна за вас?

Онлайн репутация на вашия бизнес. Какво означава и защо тя е важна за вас?

Онлайн репутацията това е мнението на клиентите ви за вашата услуга или продукт, които предлагате в интернет пространството. В съвременното ни ежедневие вече търсим мнение и препоръки ...
За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

Управлението на онлайн магазин изисква внимание към множество детайли, за да се осигури успешен и печеливш бизнес. Ето някои ключови аспекти, за които трябва да се грижите: Безс...
Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Две твърдения, касаещи онлайн търговията у нас, никой не би могъл да оспори. Първото е, че тя продължава да се развива с бясна скорост, а другото е, че вече няма свободна ниша, в която...