Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18

Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търговските обекти, популярен със съкращението СУПТО. Това гласи кратко съобщение, разпространено от Министерство на финансите. В него се казва още, че ще бъдат отменени въведените технически и други изисквания в оспорваната Наредба Н-18, касаещи софтуерите. В мотивите се посочва широкият обществен отзвук и допълнителната тежест за бизнеса, особено в условията на пандемия от COVID-19.

Така правителството слага край на пословичната битка, продължила повече от две години и половина. Време, през което управляващите се опитаха да наложат по-строг контрол в търговските обекти, които използват фискални устройства за отчитане на оборотите.

Първият път, когато финансовото ведомство реши да осъществи контрол върху обектите, ползващи СУПТО, беше в началото на 2018 г. Освен, че софтуерите за управление на продажбите тогава бяха извън всякакъв контрол, при проверките лъснаха редица изобретения. По разкази на данъчни, търговци са укривали обороти, като издават касови бележки, но чрез манипулиране на софтуера те биват изтривани преди да стигнат до НАП (Национална агенция за приходите).

През изминалия период от над две години, промените в Наредба Н-18 бяха многократно отлагани, предимно по настояване на бизнеса. Периодично се провеждаха срещи, консултации и публично обсъждане по наредбата между представители на приходната агенция и браншовите организации у нас. Най-яростните противници на предлаганите изменения бяха ресторантьорите, за чийто сектор се твърди, че е сред най-сивите в страната. Въпреки това те успяха да си издействат доста облекчения с мотива, че са най-засегнати от коронавируса.

Припомняме, че влизането в сила на промените за последно бе отложено за 1 март 2021 г. Сега обаче се слага край на промените и те няма да се състоят. С това си решение, новият финансов министър Кирил Ананиев за трети път заема позиция по важен въпрос, различна от тази на предшественика си Владимир Горанов.

Най-напред Ананиев даде съгласие за отпускане на 1,2 млрд. лева, които да бъдат изхарчени за социално-икономически мерки, свързани с COVID-19, без значение, че те бяха остро разкритикувани от икономистите като „пари на калпак“.

За втори път новият финансов и бивш здравен министър демонстрира отбив от досега водената политика, като запази пълно мълчание по спорното сваляне на ДДС за още стоки и услуги, свързани с алкохола по дискотеките, с басейни, фитнес центрове и туроператорска дейност. За въпросното намаление на ДДС от 20% на 9%  Брюксел готви наказателна процедура.

В рамките само на една седмица, министър Ананиев за трети път взе решение, различно от досегашната позиция на финансовото министерство – отстъпи за СУПТО.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Избор на стока Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн магазин. На първ...
Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Чести грешки в структурата на сайт Сещате ли се за онзи момент, в който отваряте сайта и сте напълно объркани? Не разбирате отделните наименования или не знаете от къде да започнете...
Методи на доставка в онлайн магазин

Методи на доставка в онлайн магазин

Интегрирайте повече куриерски модули в онлайн магазина Зад всеки успешен онлайн магазин стои сериозен екип от професионалисти, който извършва значителна по обем работа, за да създад...
Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли онлайн магазин или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Продуктови филтри в онлайн магазин

Продуктови филтри в онлайн магазин

Продуктови филтри в онлайн магазин: как да предизвикате клиентите да купуват повече Когато един онлайн магазин има много и различни стоки, това затруднява потребителите, пречи им &n...
Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...