Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18

Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търговските обекти, популярен със съкращението СУПТО. Това гласи кратко съобщение, разпространено от Министерство на финансите. В него се казва още, че ще бъдат отменени въведените технически и други изисквания в оспорваната Наредба Н-18, касаещи софтуерите. В мотивите се посочва широкият обществен отзвук и допълнителната тежест за бизнеса, особено в условията на пандемия от COVID-19.

Така правителството слага край на пословичната битка, продължила повече от две години и половина. Време, през което управляващите се опитаха да наложат по-строг контрол в търговските обекти, които използват фискални устройства за отчитане на оборотите.

Първият път, когато финансовото ведомство реши да осъществи контрол върху обектите, ползващи СУПТО, беше в началото на 2018 г. Освен, че софтуерите за управление на продажбите тогава бяха извън всякакъв контрол, при проверките лъснаха редица изобретения. По разкази на данъчни, търговци са укривали обороти, като издават касови бележки, но чрез манипулиране на софтуера те биват изтривани преди да стигнат до НАП (Национална агенция за приходите).

През изминалия период от над две години, промените в Наредба Н-18 бяха многократно отлагани, предимно по настояване на бизнеса. Периодично се провеждаха срещи, консултации и публично обсъждане по наредбата между представители на приходната агенция и браншовите организации у нас. Най-яростните противници на предлаганите изменения бяха ресторантьорите, за чийто сектор се твърди, че е сред най-сивите в страната. Въпреки това те успяха да си издействат доста облекчения с мотива, че са най-засегнати от коронавируса.

Припомняме, че влизането в сила на промените за последно бе отложено за 1 март 2021 г. Сега обаче се слага край на промените и те няма да се състоят. С това си решение, новият финансов министър Кирил Ананиев за трети път заема позиция по важен въпрос, различна от тази на предшественика си Владимир Горанов.

Най-напред Ананиев даде съгласие за отпускане на 1,2 млрд. лева, които да бъдат изхарчени за социално-икономически мерки, свързани с COVID-19, без значение, че те бяха остро разкритикувани от икономистите като „пари на калпак“.

За втори път новият финансов и бивш здравен министър демонстрира отбив от досега водената политика, като запази пълно мълчание по спорното сваляне на ДДС за още стоки и услуги, свързани с алкохола по дискотеките, с басейни, фитнес центрове и туроператорска дейност. За въпросното намаление на ДДС от 20% на 9%  Брюксел готви наказателна процедура.

В рамките само на една седмица, министър Ананиев за трети път взе решение, различно от досегашната позиция на финансовото министерство – отстъпи за СУПТО.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...
Складова програма за управление и контрол

Складова програма за управление и контрол

Всеки търговец има нужда от интерактивен софтуер за управление на складове и магазини. За да следи логистиката на продуктите от тяхната доставка в склад до продажбата им на краен клиен...
Конкурентен уеб сайт

Конкурентен уеб сайт

Как един уеб сайт да се справи с конкуренцията Не е чак толкова трудно да класирате уеб сайта си на челни позиции и да се изкачите на върха. Да постигнете така желаното предимство и...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Какво виждат потребителите веднага, щом отворят един сайт Когато готвите нов уеб проект, следвате преди всичко собствените си предпочитания и вкус. Залагате на елементи, които в...
Подновяване на уебсайта

Подновяване на уебсайта

Сбогом на стария фирмен сайт Харесвате ли си фирмения сайт? Какви чувства ви вълнуват, докато го разглеждате? Ако сте изпълнени с гордост и наслада от изживяването, значи всичко е н...