Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното пространство се случиха много нови процеси и явления и едно е сигурно – през 2022 година предстоят още вълнуващи промени, които ще отворят съвсем различни хоризонти, включително и в онлайн търговията.

Пазаруването става все по-персонализирано

Колкото повече се разраства електронното търгуване, толкова повече се забързват и съпътстващите го технологии. Ще продължи тенденцията на търсене и предлагане на все повече платежни инструменти. Потребителите няма да се откажат да искат по-удобни и по-бързи начини за онлайн разплащане. Търговците ще трябва да им ги предложат, ако искат да си гарантират продажби. Влезлите вече в употреба дигитални портфейли ще стават все по-популярни.

Така търсеното уникално потребителско изживяване, към което всеки онлайн бизнес се стреми, ще става все по-персонализирано. Онлайн търговците ще трябва да осигуряват съдържание, подбор на продукти, отстъпки и др. инструменти, насочени към различните клиенти. Или иначе казано – персонализираното пазаруване се превръща в масов тренд.

Повече кино в дизайна, гласът става форма на съдържание

По отношение на тенденциите в дизайна, очакват ни големи по размер букви, които приковават вниманието още с отварянето на сайта. Така думите, които в този си вид повече приличат на графични елементи, ще изместят по-популярните засега видеа и слайд банери от началните страници. Същевременно ще продължи навлизането на кинематографията в уеб дизайна с разказването на видео истории на цял екран, с използването на ефекта на забавения каданс и други трикове от киното.

Макар и да няма единно мнение относно тъмния режим в дизайна, очакванията са той да се наложи през следващата година. Така нареченият dark mode се възприема като по-щадящ за очите. Привържениците му го намират за по-стилен и пестящ енергия. Тъмният режим ще стане по-разпространен, което ще наложи разработването на повече инструменти за добавянето му към сайтове.

Друг важен елемент, който ще заеме сериозно място през 2022 г. е гласът. През настоящата година подкастите и гласовите асистенти вече станаха неизменна част от уеб. Много основни категории, като „За нас“, „Продукти“, „Контакти“ и др. ще имат своите гласови версии през следващите месеци. Ще започне и по-честото вграждане на гласови търсачки. Тези и още технологични новости ще бъдат достъпни за договаряне при всяка изработка на онлайн магазин.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

От 1 юли 2021 г. са в сила нови правила, свързани  с данък добавена стойност (ДДС) при онлайн пазаруване на територията на Европейския съюз (ЕС). Промените засягат онлайн търговци...
Скорост на сайт

Скорост на сайт

Две секунди стигат, за да пратят потребителите в конкурентен сайт Когато говорим за скорост на уеб сайт, всяка секунда е от значение. Колкото по-динамично се зарежда той, толков...
Бърз тест за фирмен сайт

Бърз тест за фирмен сайт

Ако се чудите дали вашият бранд е достатъчно популярен и дали фирменият ви сайт работи на пълни обороти, носейки ви очакваните приходи и ползи, има лесен начин да разберете. Всичко, ко...
Професионална изработка на сайт

Професионална изработка на сайт

В интернет има достатъчно безплатни платформи, които предлагат набор от инструменти сами да си изработите собствен уеб сайт. На пръв поглед нещата изглеждат напълно приемливо – р...
Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Има много неща, които могат да убият един сайт и със сигурност едно от тях е лошият или остарял дизайн. Потребителите са чувствителни на тема визия и ако не харесат сайта от пръв погле...
Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата ...