Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното пространство се случиха много нови процеси и явления и едно е сигурно – през 2022 година предстоят още вълнуващи промени, които ще отворят съвсем различни хоризонти, включително и в онлайн търговията.

Пазаруването става все по-персонализирано

Колкото повече се разраства електронното търгуване, толкова повече се забързват и съпътстващите го технологии. Ще продължи тенденцията на търсене и предлагане на все повече платежни инструменти. Потребителите няма да се откажат да искат по-удобни и по-бързи начини за онлайн разплащане. Търговците ще трябва да им ги предложат, ако искат да си гарантират продажби. Влезлите вече в употреба дигитални портфейли ще стават все по-популярни.

Така търсеното уникално потребителско изживяване, към което всеки онлайн бизнес се стреми, ще става все по-персонализирано. Онлайн търговците ще трябва да осигуряват съдържание, подбор на продукти, отстъпки и др. инструменти, насочени към различните клиенти. Или иначе казано – персонализираното пазаруване се превръща в масов тренд.

Повече кино в дизайна, гласът става форма на съдържание

По отношение на тенденциите в дизайна, очакват ни големи по размер букви, които приковават вниманието още с отварянето на сайта. Така думите, които в този си вид повече приличат на графични елементи, ще изместят по-популярните засега видеа и слайд банери от началните страници. Същевременно ще продължи навлизането на кинематографията в уеб дизайна с разказването на видео истории на цял екран, с използването на ефекта на забавения каданс и други трикове от киното.

Макар и да няма единно мнение относно тъмния режим в дизайна, очакванията са той да се наложи през следващата година. Така нареченият dark mode се възприема като по-щадящ за очите. Привържениците му го намират за по-стилен и пестящ енергия. Тъмният режим ще стане по-разпространен, което ще наложи разработването на повече инструменти за добавянето му към сайтове.

Друг важен елемент, който ще заеме сериозно място през 2022 г. е гласът. През настоящата година подкастите и гласовите асистенти вече станаха неизменна част от уеб. Много основни категории, като „За нас“, „Продукти“, „Контакти“ и др. ще имат своите гласови версии през следващите месеци. Ще започне и по-честото вграждане на гласови търсачки. Тези и още технологични новости ще бъдат достъпни за договаряне при всяка изработка на онлайн магазин.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...
Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт: когато искате бизнесът ви да работи без почивен ден Имате бизнес и нямате фирмен уеб сайт? Шегувате се. Днес, на дигитален език, това е равносилно на самоу...
III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III. Кой път да изберете – трудния или лесния ...
Какво печелите от фирмения блог

Какво печелите от фирмения блог

При всяка изработка на уеб сайт и конкретно на фирмен сайт, един от актуалните въпроси е дали трябва да има блог в него. Включете блог секция, ако искате да трупате популярност, да печ...
Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет ...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...