Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното пространство се случиха много нови процеси и явления и едно е сигурно – през 2022 година предстоят още вълнуващи промени, които ще отворят съвсем различни хоризонти, включително и в онлайн търговията.

Пазаруването става все по-персонализирано

Колкото повече се разраства електронното търгуване, толкова повече се забързват и съпътстващите го технологии. Ще продължи тенденцията на търсене и предлагане на все повече платежни инструменти. Потребителите няма да се откажат да искат по-удобни и по-бързи начини за онлайн разплащане. Търговците ще трябва да им ги предложат, ако искат да си гарантират продажби. Влезлите вече в употреба дигитални портфейли ще стават все по-популярни.

Така търсеното уникално потребителско изживяване, към което всеки онлайн бизнес се стреми, ще става все по-персонализирано. Онлайн търговците ще трябва да осигуряват съдържание, подбор на продукти, отстъпки и др. инструменти, насочени към различните клиенти. Или иначе казано – персонализираното пазаруване се превръща в масов тренд.

Повече кино в дизайна, гласът става форма на съдържание

По отношение на тенденциите в дизайна, очакват ни големи по размер букви, които приковават вниманието още с отварянето на сайта. Така думите, които в този си вид повече приличат на графични елементи, ще изместят по-популярните засега видеа и слайд банери от началните страници. Същевременно ще продължи навлизането на кинематографията в уеб дизайна с разказването на видео истории на цял екран, с използването на ефекта на забавения каданс и други трикове от киното.

Макар и да няма единно мнение относно тъмния режим в дизайна, очакванията са той да се наложи през следващата година. Така нареченият dark mode се възприема като по-щадящ за очите. Привържениците му го намират за по-стилен и пестящ енергия. Тъмният режим ще стане по-разпространен, което ще наложи разработването на повече инструменти за добавянето му към сайтове.

Друг важен елемент, който ще заеме сериозно място през 2022 г. е гласът. През настоящата година подкастите и гласовите асистенти вече станаха неизменна част от уеб. Много основни категории, като „За нас“, „Продукти“, „Контакти“ и др. ще имат своите гласови версии през следващите месеци. Ще започне и по-честото вграждане на гласови търсачки. Тези и още технологични новости ще бъдат достъпни за договаряне при всяка изработка на онлайн магазин.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да разработим празнична SEO стратегия

Как да разработим празнична SEO стратегия

Предпразничното пазаруване, както и ноемвриският „Черен петък“ е цел на всеки онлайн бизнес. То е свързано с големи очаквания за увеличен трафик, повече продажби и ръст на ...
НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Онлайн търговията се радва на небивал растеж и това е безспорно предимство за всеки предприемач, насочил се към глобалната мрежа. Освен възможностите обаче, има редица рискови ситуации...
За нас – важна страницата за всеки един сайт

За нас – важна страницата за всеки един сайт

Когато обсъждате подходящите решения за вашия уеб сайт, винаги трябва да се ръководите от желанията и нагласите на клиентите. Срещата ви с тях няма как да се случи очи в очи, но това н...
Уеб сайт без поддръжка

Уеб сайт без поддръжка

Да поставим уеб сайта на пауза: Как действа оздравителната мярка Рано или късно всеки уеб сайт, оставен без поддръжка, от добре работещ актив се превръща в заплаха за бизнеса. Индик...