Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки: Чести грешки и възможни загуби

Онлайн търговията продължава да се разраства с бързи темпове. Никога не е било толкова лесно да се пазарува от комфорта на дома или офиса. Предимствата са ясни. На клиентите не им се налага да пътуват до търговските обекти, нито да търсят място да паркират, ако са със собствен транспорт. В условия на извънредни мерки и ограничения пък, това е единственият начин да се сдобият с всичко необходимо.

Повече продажби - повече върната стока

Колкото повече се увеличават онлайн продажбите, толкова повече расте броят на върнатите поръчки. Това става още по-осезаемо по време на празници, когато търсенето и купуването на подаръци се превръща в масова практика. Голяма част от стоките попадат в графата „върнати поръчки“ поради различни причини. Най-често защото не са оправдали очакванията.

Нито един търговец не е застрахован от върнати продукти, но всеки трябва да положи усилия и да не допуска грешки при представяне на стоките. Качествените изображения са от основно значение. Освен професионално направени, снимките трябва да бъдат достатъчно на брой. Само така клиентите ще имат с ясна представа какво купуват.

Информацията за всеки артикул следва да бъде максимално подробна и правилно структурирана. Потребителите трябва да са сигурни, че това, което виждат е точно продуктът, който най-точно отговаря на нуждите и желанията им. Така вероятността да се разочароват, когато получат стоката и могат да я пипнат, е минимална.

Заплаха от обезценяване и непродаваемост

Сега е моментът онлайн търговците да се подготвят за нарастващите върнати поръчки, направени по интернет. Ако не се справят, има реална опасност да понесат тежки загуби. От значение е краткото време за обработка на върнатите стоки, както и логистиката и бързината на доставките.

Истинската заплаха е стоките да се обезценят или да станат непродаваеми, ако върнатите поръчки не успеят да се реализират отново на пазара и то по най-бързия начин. Експерти в онлайн търговията предупреждават, че върнати дрехи губят до 50% от стойността си за период от 16 седмици, а електронните устройства се обезценяват с до 8% всеки месец.

Проследяването и оптимизирането на процеса по връщане на поръчки е задължение на всеки търговец, ако иска да няма пропуснати ползи и нереализирана печалба. 

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Пари от уеб сайт: как да печелим?

Пари от уеб сайт: как да печелим?

През далечната 1995 година едва 16 милиона души от населението по цялото земно кълбо са ползвали интернет. 16 години по-късно, през 2012 техният брой вече е достигнал 53 милиона. В наш...
5 предимства на добрия уеб сайт

5 предимства на добрия уеб сайт

Искате да продавате повече: 5 предимства на добрия уеб сайт Въпреки, че електронната търговия шеметно завладява пазара, мнозина все още си мислят, че офлайн бизнесът е напълно доста...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между голе...
Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...
Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Има много начини да разберем кога в един уеб сайт нещо не е наред, но когато говорим, че той е занемарен, всичко се върти около съдържанието. Колкото повече го неглижирате, толкова по-...