Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки: Чести грешки и възможни загуби

Онлайн търговията продължава да се разраства с бързи темпове. Никога не е било толкова лесно да се пазарува от комфорта на дома или офиса. Предимствата са ясни. На клиентите не им се налага да пътуват до търговските обекти, нито да търсят място да паркират, ако са със собствен транспорт. В условия на извънредни мерки и ограничения пък, това е единственият начин да се сдобият с всичко необходимо.

Повече продажби - повече върната стока

Колкото повече се увеличават онлайн продажбите, толкова повече расте броят на върнатите поръчки. Това става още по-осезаемо по време на празници, когато търсенето и купуването на подаръци се превръща в масова практика. Голяма част от стоките попадат в графата „върнати поръчки“ поради различни причини. Най-често защото не са оправдали очакванията.

Нито един търговец не е застрахован от върнати продукти, но всеки трябва да положи усилия и да не допуска грешки при представяне на стоките. Качествените изображения са от основно значение. Освен професионално направени, снимките трябва да бъдат достатъчно на брой. Само така клиентите ще имат с ясна представа какво купуват.

Информацията за всеки артикул следва да бъде максимално подробна и правилно структурирана. Потребителите трябва да са сигурни, че това, което виждат е точно продуктът, който най-точно отговаря на нуждите и желанията им. Така вероятността да се разочароват, когато получат стоката и могат да я пипнат, е минимална.

Заплаха от обезценяване и непродаваемост

Сега е моментът онлайн търговците да се подготвят за нарастващите върнати поръчки, направени по интернет. Ако не се справят, има реална опасност да понесат тежки загуби. От значение е краткото време за обработка на върнатите стоки, както и логистиката и бързината на доставките.

Истинската заплаха е стоките да се обезценят или да станат непродаваеми, ако върнатите поръчки не успеят да се реализират отново на пазара и то по най-бързия начин. Експерти в онлайн търговията предупреждават, че върнати дрехи губят до 50% от стойността си за период от 16 седмици, а електронните устройства се обезценяват с до 8% всеки месец.

Проследяването и оптимизирането на процеса по връщане на поръчки е задължение на всеки търговец, ако иска да няма пропуснати ползи и нереализирана печалба. 

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Фирмена история

Фирмена история

За да ви харесат: Разкажете история в уеб сайта Всички обичат добре разказаните истории. Това е начинът и даден бранд да получи повече популярност и да привлече нови последователи и...
IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III. Кой път да изберете – трудния или лесния ...
Какво е ролята на продуктовите етикети

Какво е ролята на продуктовите етикети

В електронната търговия, освен качествена изработка на онлайн магазин, е важно да имате стратегия за привличане на клиенти. Логично, тя се изгражда около продуктите, които предлагате. ...
Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Има много неща, които могат да убият един сайт и със сигурност едно от тях е лошият или остарял дизайн. Потребителите са чувствителни на тема визия и ако не харесат сайта от пръв погле...
Софтуер за управление на бизнес

Софтуер за управление на бизнес

Софтуер за управление на бизнес: Как да изберем най-доброто Бизнесът е зависим от средата, в която се развива и колкото по-динамична и рискова е тя, толкова по-често трябва да се об...