Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки: Чести грешки и възможни загуби

Онлайн търговията продължава да се разраства с бързи темпове. Никога не е било толкова лесно да се пазарува от комфорта на дома или офиса. Предимствата са ясни. На клиентите не им се налага да пътуват до търговските обекти, нито да търсят място да паркират, ако са със собствен транспорт. В условия на извънредни мерки и ограничения пък, това е единственият начин да се сдобият с всичко необходимо.

Повече продажби - повече върната стока

Колкото повече се увеличават онлайн продажбите, толкова повече расте броят на върнатите поръчки. Това става още по-осезаемо по време на празници, когато търсенето и купуването на подаръци се превръща в масова практика. Голяма част от стоките попадат в графата „върнати поръчки“ поради различни причини. Най-често защото не са оправдали очакванията.

Нито един търговец не е застрахован от върнати продукти, но всеки трябва да положи усилия и да не допуска грешки при представяне на стоките. Качествените изображения са от основно значение. Освен професионално направени, снимките трябва да бъдат достатъчно на брой. Само така клиентите ще имат с ясна представа какво купуват.

Информацията за всеки артикул следва да бъде максимално подробна и правилно структурирана. Потребителите трябва да са сигурни, че това, което виждат е точно продуктът, който най-точно отговаря на нуждите и желанията им. Така вероятността да се разочароват, когато получат стоката и могат да я пипнат, е минимална.

Заплаха от обезценяване и непродаваемост

Сега е моментът онлайн търговците да се подготвят за нарастващите върнати поръчки, направени по интернет. Ако не се справят, има реална опасност да понесат тежки загуби. От значение е краткото време за обработка на върнатите стоки, както и логистиката и бързината на доставките.

Истинската заплаха е стоките да се обезценят или да станат непродаваеми, ако върнатите поръчки не успеят да се реализират отново на пазара и то по най-бързия начин. Експерти в онлайн търговията предупреждават, че върнати дрехи губят до 50% от стойността си за период от 16 седмици, а електронните устройства се обезценяват с до 8% всеки месец.

Проследяването и оптимизирането на процеса по връщане на поръчки е задължение на всеки търговец, ако иска да няма пропуснати ползи и нереализирана печалба. 

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Dark mode дизайн

Dark mode дизайн

Dark mode дизайнът – добро решение, но не за всеки Почти всичко вече разполага с черна версия на своя  интерфейс и за голяма част от потребителите тъмният режим (Dark mod...
Готови ли сте за празнична кампания?

Готови ли сте за празнична кампания?

Празниците винаги са свързани, освен с емоции и еуфория, с усилено пазаруване. Това е време, през което се харчат много повече пари, отколкото през други дни от годината. За всеки търг...
31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

Силен растеж на онлайн търговията в отделни сегменти у нас, отчитат от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). 71 на сто от българските граждани имат достъп до интернет, 31 на сто от тях...
Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин За всеки, който иска да разгърне бизнеса си в дигиталното пространство, основен въпрос е как да направи избор на фирма за изработка...
II. Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия

II. Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия

II. Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия Продължение от статия "Какво е онлайн търговия" Всяка дейност е свързана със своя собствена терминология. Доколко ...
Онлайн чат в уеб сайт

Онлайн чат в уеб сайт

Чат в реално време за уеб сайт Колкото и учудващо да звучи за мнозина, чатът в реално време не е необходимост само за онлайн магазините. Все още битува възприятието, че щом не прода...