Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки: Чести грешки и възможни загуби

Онлайн търговията продължава да се разраства с бързи темпове. Никога не е било толкова лесно да се пазарува от комфорта на дома или офиса. Предимствата са ясни. На клиентите не им се налага да пътуват до търговските обекти, нито да търсят място да паркират, ако са със собствен транспорт. В условия на извънредни мерки и ограничения пък, това е единственият начин да се сдобият с всичко необходимо.

Повече продажби - повече върната стока

Колкото повече се увеличават онлайн продажбите, толкова повече расте броят на върнатите поръчки. Това става още по-осезаемо по време на празници, когато търсенето и купуването на подаръци се превръща в масова практика. Голяма част от стоките попадат в графата „върнати поръчки“ поради различни причини. Най-често защото не са оправдали очакванията.

Нито един търговец не е застрахован от върнати продукти, но всеки трябва да положи усилия и да не допуска грешки при представяне на стоките. Качествените изображения са от основно значение. Освен професионално направени, снимките трябва да бъдат достатъчно на брой. Само така клиентите ще имат с ясна представа какво купуват.

Информацията за всеки артикул следва да бъде максимално подробна и правилно структурирана. Потребителите трябва да са сигурни, че това, което виждат е точно продуктът, който най-точно отговаря на нуждите и желанията им. Така вероятността да се разочароват, когато получат стоката и могат да я пипнат, е минимална.

Заплаха от обезценяване и непродаваемост

Сега е моментът онлайн търговците да се подготвят за нарастващите върнати поръчки, направени по интернет. Ако не се справят, има реална опасност да понесат тежки загуби. От значение е краткото време за обработка на върнатите стоки, както и логистиката и бързината на доставките.

Истинската заплаха е стоките да се обезценят или да станат непродаваеми, ако върнатите поръчки не успеят да се реализират отново на пазара и то по най-бързия начин. Експерти в онлайн търговията предупреждават, че върнати дрехи губят до 50% от стойността си за период от 16 седмици, а електронните устройства се обезценяват с до 8% всеки месец.

Проследяването и оптимизирането на процеса по връщане на поръчки е задължение на всеки търговец, ако иска да няма пропуснати ползи и нереализирана печалба. 

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Методи на доставка при онлайн продажби

Методи на доставка при онлайн продажби

Интегрирайте повече куриерски модули в уеб сайта Зад всеки успешен уеб сайт стои сериозен екип от професионалисти, който извършва значителна по обем работа, за да създаде всички нео...
Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Бизнесът е наясно, че ако иска да се развива и да просъществува трябва да се дигитализира, за да предотврати фалит. В подкрепа на това твърдение е постоянно нарастващият брой на e-comm...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
Невидим уеб сайт

Невидим уеб сайт

На кого му пука, че имате сайт, ако той е невидим Сайтът съществува, за да носи печалба на собственика му. Това твърдение  е като мантра за всички, които се захващат с някакъв ...
Продуктова страница

Продуктова страница

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки сайт е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако е дос...