Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Чести грешки в структурата на сайт

Сещате ли се за онзи момент, в който отваряте сайта и сте напълно объркани? Не разбирате отделните наименования или не знаете от къде да започнете. Проблемът не е у вас. Означава, че има грешки в структурата на сайта. Работа на всеки добър уеб разработчик е да не ги допуска в процеса на изработка на сайт.

Струпване на бутони и препратки

Уеб сайт архитектура

Едва ли има нещо по-стряскащо и неприятно от безброй излишни бутони и линкове, струпани в един сайт. Подобно необмислено изобилие води до дезориентация на потребителите и наистина много ги обърква. Идеята е да предложите перфектно изживяване на посетителите и да ги превърнете в клиенти, а това никак няма да помогне. Напротив, по-скоро ще ги отблъсне.

Също толкова важно е всеки бутон и всеки линк да водят към правилната страница. Наименованията трябва да съвпадат с информацията, към която препращат. Хората очакват да видят точно това, което им сочи даден бутон и всичко друго би било разочароващо за тях. След един-два неуспешни опита да намерят, каквото им трябва, бързо ще забравят за сайта.

Употребата на уеб жаргон

уеб жаргон

Всяка сфера си има свой собствен жаргон и в уеб сектора не е по-различно. Въпросът е той да не стига до крайния потребител, защото няма да се хареса и няма да бъде разбран. Специфичната терминология трябва да си остане в работна среда. За потребителите на сайта, имената на секциите следва да са на обикновен, достъпен език.

Освен че менюто трябва да е с разбираеми имена, те трябва да се възприемат максимално бързо. Факт е, че хората сканират сайта и за да го правят успешно, уместно е наименованията да бъдат от по една или две думи. Ако са по-дълги, има риск да останат пренебрегнати.

За да бъде един сайт достъпен, възприемлив и харесван, той трябва да е с правилно изградена информационна архитектура.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Как да увеличите онлайн продажбите

Как да увеличите онлайн продажбите

Как да увеличите продажбите лесно и безплатно И при най-добре структурирания и поддържан онлайн магазин идва време, когато трябва да се предприемат мерки за насърчаване на продажбит...
Бизнес софтуер: Когато искате да ви е лесно

Бизнес софтуер: Когато искате да ви е лесно

Така, както всеки бизнес се нуждае от изработка на сайт, така всяка компания, която иска да се развива и да бъде конкурентно способна, заслужава собствен бизнес софтуер. Имплементиране...
VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" ...
Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим? В условията на извънредно положение, по време на пандемия, която застрашава здравето и живота на милиони хора по света, бизнес...
VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...