Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Чести грешки в структурата на сайт

Сещате ли се за онзи момент, в който отваряте сайта и сте напълно объркани? Не разбирате отделните наименования или не знаете от къде да започнете. Проблемът не е у вас. Означава, че има грешки в структурата на сайта. Работа на всеки добър уеб разработчик е да не ги допуска в процеса на изработка на сайт.

Струпване на бутони и препратки

Уеб сайт архитектура

Едва ли има нещо по-стряскащо и неприятно от безброй излишни бутони и линкове, струпани в един сайт. Подобно необмислено изобилие води до дезориентация на потребителите и наистина много ги обърква. Идеята е да предложите перфектно изживяване на посетителите и да ги превърнете в клиенти, а това никак няма да помогне. Напротив, по-скоро ще ги отблъсне.

Също толкова важно е всеки бутон и всеки линк да водят към правилната страница. Наименованията трябва да съвпадат с информацията, към която препращат. Хората очакват да видят точно това, което им сочи даден бутон и всичко друго би било разочароващо за тях. След един-два неуспешни опита да намерят, каквото им трябва, бързо ще забравят за сайта.

Употребата на уеб жаргон

уеб жаргон

Всяка сфера си има свой собствен жаргон и в уеб сектора не е по-различно. Въпросът е той да не стига до крайния потребител, защото няма да се хареса и няма да бъде разбран. Специфичната терминология трябва да си остане в работна среда. За потребителите на сайта, имената на секциите следва да са на обикновен, достъпен език.

Освен че менюто трябва да е с разбираеми имена, те трябва да се възприемат максимално бързо. Факт е, че хората сканират сайта и за да го правят успешно, уместно е наименованията да бъдат от по една или две думи. Ако са по-дълги, има риск да останат пренебрегнати.

За да бъде един сайт достъпен, възприемлив и харесван, той трябва да е с правилно изградена информационна архитектура.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Продуктова страница в онлайн магазин

Продуктова страница в онлайн магазин

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки онлайн магазин е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако ...
Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Как да изградим линк билдинг като част от качествената SEO оптимизация

Перфектният дизайн, високата скорост на зареждане и качественото съдържание са задължителни при изработка на сайт. За да бъде той достатъчно успешен и харесван обаче, има още фактори, ...
Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен? Решението за избор между стандартен софтуер или специално разработен софтуер зависи от няколко фактора, включително специфичните нужди на орг...
Започвайте да чистите сайта

Започвайте да чистите сайта

Потребителите се лутат? Започвайте да чистите сайта. Понякога разликата между успеха и провала е в красивия и удобен уеб сайт. Всеки бизнес е обречен, ако няма подходящ и интуитивен...