Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, без да губят време и да се чудят откъде да започнат.

Градете съдържанието в логична последователност

Обсъдете добрите практики с избраната софтуерна компания, когато решите да й доверите изработка на сайт. Само така ще сте сигурни, че вашият бранд има шанс да стане разпознаваем и конкурентоспособен. Когато започнете да изграждате навигацията, мислете за потребителя. Той е важният.

Постарайте се да предвидите действията му и да му предложите точно това, което ще му помогне да се ориентира най-бързо. Сложете подходящи етикети на отделните елементи в менюто, вместо обичайните „услуги“ или „продукти“. Нека да е ясно какво ще види, след като кликне на даден бутон.

Цялото съдържание на сайта трябва да има логична последователност. Организирайте го така, че всеки да вижда ясно отделните директории и да може с лекота да следва пътеките, преминавайки през различните раздели, категории и подкатегории.

Фиксирайте навигационната лента на точното място

Нека навигацията да бъде интуитивна. Колкото и уверени да се чувствате, че можете да предвидите потребителския път, не бъдете самонадеяни. Истината е, че никой не може да каже със сигурност какво точно целят потребителите. Интуитивната навигация е полезна, тъй като винаги показва кой къде се намира и какви варианти има, за да продължи.

Ако си падате по креативните решения, то навигацията не е мястото, където да проявите творчество. Запазете по-екстравагантните идеи при избора на шрифт и цвят. Главната навигационна лента е добре да бъде с определено място и то да е постоянно на всяка страница. Обичайно това е хоризонтално горе или вертикално вляво.

Винаги може да се възползвате и от така наречената „прилепваща“ навигация. Подобна фиксирана навигационна лента е подходяща за страници с по-дълго съдържание. Тя помага на четящите да не се „губят“, докато скролват надолу, следвайки текста, тъй като не изчезва, а остава винаги най-горе на страницата.

Секунди делят момента на желание от този на разочарование и тотално пренебрегване. За да спечелите тези секунди, създайте умна навигация на вашия уеб сайт.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Бизнесът е наясно, че ако иска да се развива и да просъществува трябва да се дигитализира, за да предотврати фалит. В подкрепа на това твърдение е постоянно нарастващият брой на e-comm...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Софтуерът за фактуриране

Софтуерът за фактуриране

Един от най-ценните и вечно недостигащи ресурси на бизнеса е времето, необходимо за неговото развитие, управление и осъвременяване. Често търговците губят часове в търсене, сортиране и...
Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното...
Слайд банери в търговски сайт

Слайд банери в търговски сайт

Кога един банер е готов да продава В днешния дигитален свят визуалното преживяване е водещо в онлайн бизнеса. Потвърждават го последните проучвания на потребителските нагласи, които...
VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...