Филтри

Филтриране на продукти в онлайн магазин спомагат много за доброто потребителско преживяване, което от своя страна допринася за по-големи шансове за покупка.

От наша страна при структуриране на софтуера за онлайн търговия, разработваме модул с инструменти в административната част от който модул да могат да се управляват и конфигурират различни филтри за всяка категория според продуктите и техните технически параметри. Така администраторите могат да предоставят на потребителите възможност за всяка категория да стеснят избор от продукти който да разглеждат. Чрез филтрите потребители игнорират много артикули с технически параметри които не представляват никакъв интерес за тях, съответно да насочат целият акцент върху желаните продукти. Много по-бързо достигат до търсената стока без да губят време сърфирайки в цялата гама от асортименти странирайки от страница в страница.

Какви са най-често приложимите филтри?

Без значение от какъв тип са продуктите, един от задължителните филтри е опцията да се филтрират продукти по цена. С този филтър потребителите могат да зададат като критерии минимална и максимална цена на артикулите които искат да рагзгледат.

Това какви да бъдат останалите филтри зависи от типа артикули.

Ако става въпрос за продуктова гама на модни стоки (дрехи и обувки), то най-използваните филтри са по Цвят, Материал, Размер, Височина на ток, Марка и Сезон.

Ако Интернет магазина е с продуктова гама от Гуми и Джанти, то тогава филтри се конфигурират по различни размери на гумата, като Ширина, Височина, Диаметър и задължително по производител и сезон. При автомобилните гуми е от голямо значение за потребителите не само размера, а и марката на гумата и за кой сезон е.
При други магазини със стоки за бита, техника или строителни материали филтрите са съвсем различни.
За компютърни конфигурации важните филтри са по Процесор, Ram памет, Хард диск, Видео карта и т.н.
За инструменти и консумативи за инструменти филтрите са по Тип, Приложение, Размер, Диаметър и т.н.
Тоест, продуктовите филтри са по всички технически параметри които са съвместими с продуктите от цялата продуктова категория!

Сортиране и подредба на артикули

Какво представлява сортировката на продуктова гама? Когато потребител вече е филтрирал продукти по зададени от него критерии, то той чрез сортировка може да подреди реда им на показване. Сортиране (подреждане) по: Цена възходяща, Цена низходяща, Промоция възходяща, Промоция низходяща, по име А-Я, по име Я-А, най-нови и т.н.