Търсачка с AutoComplete е input поле в което потребителя въвежда някакви ключови думи за търсен от него продукт, и още при въвеждането в него на 2-3 символа, търсачката предлага подсказки с цели имена на продукти и изображения към тях. Така потребителя е максимално улеснен да достигне до търсеният продукт, без да му се налага да прелиства страници и продуктови категории.
Newsletter система е инструмент за отправяне на масов имейл към много потребители.
За целта в онлайн магазина може да се интегрира модул от външен софтуер, да се подсигури експорт на файл със списък от имейли в подходяща структура за импорт във външна система или най-сложният, но най-практичен вариант е, да се разработи такава система локално в администрацията. Всички варианти са приложими за E-mail маркетинга.
За максимално улеснение на потребител да направи бърза поръчка на един продукт, още в продуктовата страница може да попълни само имейл и телефонен номер, посредством които администратор на онлайн магазина да направи обратна връзка за потвърждение и събиране на още данни за доставка. След генериране така наречената „Бърза поръчка“, администраторите получават нотификация с тези данни и избраният продукт.
Модул „Любими продукти“ може да се използва само от регистрирани потребители. След като потребител е създал регистрация в онлайн магазина и чрез оторизация е логнат в системата, то той може да управлява списъци с любими за него продукти. Така той е улеснен в проследяването на промените в цените, това дали е наличен или не, лесно достига до продукти които често поръчва без да сърфира през продуктовите категории.
„Сравнение на продукти“ е функционалност подходяща за онлайн магазини с продукти с различни технически параметри. Тази функционалност дава възможност на клиентите да поставят продуктите един до друг в табличен вид и подредени технически параметри така, че лесно да сравни и направи оптимален избор между параметри и цена.
Етикетите върху продуктите служат за акцентиране на това дали един продукт е в промоционална кампания с намалена цена, разпродажба, топ продукт, нова доставка, последна бройка и т.н.
Такъв формуляр често се използва за продукти които не са в складова наличност, а се доставят при поръчка, или потребителя има нужда от повече информация преди да направи поръчка.