В България най-популярните и най-често използвани методи на плащане са така наречените „Наложен платеж“ и „Пощенски Паричен Превод“ или под общ знаменател „При доставка“.
И при двата метода плащането е когато клиента получава стоката от куриера.
При метод „Наложен платеж“ търговеца е длъжен в пратката да приложи и разплащателен документ (касов бон или фактура).
При „Пощенски Паричен Превод“ клиента също плаща на куриера при доставка на поръчаните продукти, но финансов документ издава куриера, а търговеца получава парите си по банков път от куриера.
Освен тези два метода на плащане има и други които също са приложими.
Има много потребители за които е по-лесно и за предпочитане да заплатят по различен начин. Особено за тези които пазаруват с кредитни карти. За тях най-приложим метод на плащане е чрез интегриран в магазина виртуален пос терминал. Такива са „Борика“, „Транскарт“, „Paysera“ и др. При заплащане на поръчка чрез виртуален пос терминал, търговеца получава сумата предварителни преди да е изпратил стоката към клиента.
Ако предлагате вашите продукти и извън границите на България, най-популярният метод на плащане е през „PayPal“. Интеграцията на „PayPal“ в онлайн магазин дава възможност на потребителите да заплатят през техен профил в „PayPal“ или директно с дебитна или кредитна карта без да е необходимо да имат предварителна регистрация в системата.
Плащане по банков път също е практичен метод на плащане, особено, ако стоките са по-скъпи или интереса към тях е предимно от юридически лица.
Ако за търговецът най-оптимален метод на плащане е плащане с карта през „Борика“, може да насърчите клиентите да използват точно него, като предоставите процент отстъпка или безплатна доставка.
Различните методи на плащане са обвързани с различни такси за търговеца. Затова е важно, не само да се предоставят различни възможности на потребителя да заплати, а също така стоката да не се оскъпява заради метод на плащане и да не намаля печалбата от продажбата.