Организация на промо кампании и разпродажби? Необходимо ли е да има такива и как се управляват?
В днешни времена е почти невъзможно да се срещне онлайн магазин без да има обявени промоционални цени в него на определени продукти. Дори някои ритейлъри обявяват промоционална цена на абсолютно всички артикули в целият онлайн магазин. Това дали е добра практика или не е, въпрос на търговска стратегия за която всеки сам взима решения. От наша страна като разработчици се изисква да създадем инструменти чрез които лесно и удобно да се управляват всички намаления. За тази цел в повечето софтуери разработваме опция да могат да се планират предварително промо кампаниите, като за всеки продукт да може да се посочва промоционална цена с период на валидност от начална дата и крайна дата. Така рителърите могат да конфигурират няколко промо периода, а автоматизацията чрез начална и крайна дата да освободи ангажимента кога кампанията да е активна и кога не. Често се налага организация на разпродажба на сезонни или модни стоки, както и на намалени количества от серия продукти. При такава разпродажба чрез инструментите лесно се дава акцент на избрани стоки и се привлича вниманието на потребителя, което дава много по-голям шанс за осъществяване на заложените цели.
В много проекти разработваме часовник с отброяване на оставащо време до крайният период на промоционалната цена след което време артикулът отново се предлага на основната му цена. По този начин потребителят е ясно информиран за шансовете му да се сдобие с желаният продукт на намалена цена. Някой търговци имат практика да залагат кратки срокове на така наречените „Flash Deals“ с драстично намалени цени. В такива случай часовник с обратно броене е не само желателен, а задължителен за да има максимален ефект от каманията.
Ако имате редовни клиенти и искате да им предоставите промо код за пазаруване с -% отстъпка, чудесно приложима е разработката на управление на такива в администрацията на магазина. Разработка на инструмент за генериране и управление на промо кодове дава възможност да определите за всеки код какъв процент намаление да генерира на продуктите при употреба, както и да дали да влияе върху всички артикули, само на определени категории или само на определени продукти. Също така да определяте период на активност на промо кода в който да може да бъде използван.
Ваучерите са са идеална практика, ако желаете да направите подарък на някой потребител или, ако дадете възможност на потребителите да закупуват такива и предоставят на трети страни като подарък. При ваучерите също може да се задава период на активност, както и за кои стоки могат да бъдат използвани.
Освен „Черен Петък“ в онлайн търговията често се организират и други промо кампании с намалени продукти за някакъв празник или събитие. При разработката на подобна „Лендинг страница“ лесно се дава акцент на всички артикули добавени в нея, а потребителите не губят време да разглеждат целят асортимент за да направят избор за покупка на продукт на изгодна цена.