История на продажбите

История на продажбите

Защо и за кого е важно да има история на продажбите?

История на продажбите е интересен инструмент както за потребителите, така и за администраторите на онлайн магазина.

История на продажбите за потребители е възможна само когато те пазаруват чрез регистрация в платформата. Ако пазаруват като гост, няма как да достъпят такава информация тъй като тя е конфиденциална. След като потребителите пазарува чрез регистриран профил, по всяко време могат да се логнат в системата и да проследят информация за цялата си история на пазаруване от момента на създаване на профил. В историята могат да проследят както какво и кога са пазарували, така и на какви цени, с какъв статус им е поръчката, товарителница за доставка и т.н. В някой онлайн магазини според клиента разработваме опция стара поръчка да може да се повтори отново, като потребителя има опция да редактира бройки, да добави още продукти към нея или да премахне такива.

В административната част на магазина, администраторите към всяка нова поръчка имат информация за потребителя дали преди това е пазарува или е нов клиент. Ако има предходни поръчки могат да разгледат всяка една поръчка, като в някой магазини разработваме опция да се поставя и статус за това клиента дали е коректен или не. Практика е някои потребители да направят поръчка с метод на плащане „Наложен платеж“, а в последствие да не си потърсят пратката. В такива случаи администраторите поставят статус „Некоректен клиент“ и при повторна поръчка не изпращат нова пратка от която само да генерират загуби с разходи по куриери.