Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях

Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance Indicator). Тези ключови показатели за ефективност имат ценното предназначение да следят за реализирането на предварително зададените цели. Когато са правилно подбрани, те са едни прецизни и напълно безпристрастни измерители на постигнатото. Те показват успеха в реални стойности и винаги носят конкретни ползи.

Колко реализирани потребители имате?

Щом веднъж сте приключили с първата задача – изработка на сайт, трябва да започнете да следите кое работи и кое не работи в него. Използвайте показател за трафик към сайта, който ще ви покаже колко потребители са минали за месец или година и какво преживяване са имали. Ще видите колко от тях се връщат отново и кое ги мотивира да го правят.

Когато разберете как трафикът идва към вас, ще знаете кои канали да използвате, за да печелите повече потребители. Според това по колко време се задържат на една страница, ще ви стане ясно как възприемат съдържанието като цяло. Един от най-мощните KPI е този, който измерва реализираните потребители (предприели конкретно действие като поръчка или друго) от общия процент посетили сайта.

Сигурни ли сте, че брандът ви е разпознаваем?

Има специални KPI, чрез които може да разберете дали хората ви виждат, когато търсят по определени критерии. Полезна информация ви носят коефициенти, които изчисляват трафика, който идва от органично търсене. Може да видите какъв авторитет има дадена страница, както и колко е процентът на реализация по ключови думи и дали не е време да ги смените.

Всеизвестно е, че генерирането на потенциални клиенти основно става чрез платена реклама. Сред най-често ползваните ключови показатели за ефективност са тези за цена за потенциален клиент (CPL), цена за реализация (CPC), цена на придобиване (CRA) и честота на кликване (CTR). Ако пък искате брандът ви да бъде разпознаваем, включете съответните KPI, които измерват това.

Всеки уеб сайт, зад който стои конкретен бизнес е наясно, че не може да разчита единствено на финансовите показатели. Ако иска да се позиционира успешно в дигиталната реалност, трябва да отчита и други показатели като потребителско изживяване, бързина на реакциите, качествено изпълнение.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Продуктова страница в онлайн магазин

Продуктова страница в онлайн магазин

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки онлайн магазин е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако ...
IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Чат модул в онлайн магазин

Чат модул в онлайн магазин

С адекватен онлайн чат превръщате посетителя в клиент Интернет потребителите се различават по интереси, вкус и предпочитания, но има едно нещо, по което си приличат. Всички иска...
GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин Най-напред да обобщим, какво е GDPR (General Data Protection Regulation )? GDPR или преведено на български е “Общ регламент относно защитата на данн...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...