Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях

Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance Indicator). Тези ключови показатели за ефективност имат ценното предназначение да следят за реализирането на предварително зададените цели. Когато са правилно подбрани, те са едни прецизни и напълно безпристрастни измерители на постигнатото. Те показват успеха в реални стойности и винаги носят конкретни ползи.

Колко реализирани потребители имате?

Щом веднъж сте приключили с първата задача – изработка на сайт, трябва да започнете да следите кое работи и кое не работи в него. Използвайте показател за трафик към сайта, който ще ви покаже колко потребители са минали за месец или година и какво преживяване са имали. Ще видите колко от тях се връщат отново и кое ги мотивира да го правят.

Когато разберете как трафикът идва към вас, ще знаете кои канали да използвате, за да печелите повече потребители. Според това по колко време се задържат на една страница, ще ви стане ясно как възприемат съдържанието като цяло. Един от най-мощните KPI е този, който измерва реализираните потребители (предприели конкретно действие като поръчка или друго) от общия процент посетили сайта.

Сигурни ли сте, че брандът ви е разпознаваем?

Има специални KPI, чрез които може да разберете дали хората ви виждат, когато търсят по определени критерии. Полезна информация ви носят коефициенти, които изчисляват трафика, който идва от органично търсене. Може да видите какъв авторитет има дадена страница, както и колко е процентът на реализация по ключови думи и дали не е време да ги смените.

Всеизвестно е, че генерирането на потенциални клиенти основно става чрез платена реклама. Сред най-често ползваните ключови показатели за ефективност са тези за цена за потенциален клиент (CPL), цена за реализация (CPC), цена на придобиване (CRA) и честота на кликване (CTR). Ако пък искате брандът ви да бъде разпознаваем, включете съответните KPI, които измерват това.

Всеки уеб сайт, зад който стои конкретен бизнес е наясно, че не може да разчита единствено на финансовите показатели. Ако иска да се позиционира успешно в дигиталната реалност, трябва да отчита и други показатели като потребителско изживяване, бързина на реакциите, качествено изпълнение.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване – кой печели от него Ако се чудите с какво да се захванете и как да се позиционирате в интернет пространството, то защо не обмислите идеята да създа...
Как сайта ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как сайта ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли eCommerce сайт или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...
Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Има много неща, които могат да убият един сайт и със сигурност едно от тях е лошият или остарял дизайн. Потребителите са чувствителни на тема визия и ако не харесат сайта от пръв погле...