Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях

Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance Indicator). Тези ключови показатели за ефективност имат ценното предназначение да следят за реализирането на предварително зададените цели. Когато са правилно подбрани, те са едни прецизни и напълно безпристрастни измерители на постигнатото. Те показват успеха в реални стойности и винаги носят конкретни ползи.

Колко реализирани потребители имате?

Щом веднъж сте приключили с първата задача – изработка на сайт, трябва да започнете да следите кое работи и кое не работи в него. Използвайте показател за трафик към сайта, който ще ви покаже колко потребители са минали за месец или година и какво преживяване са имали. Ще видите колко от тях се връщат отново и кое ги мотивира да го правят.

Когато разберете как трафикът идва към вас, ще знаете кои канали да използвате, за да печелите повече потребители. Според това по колко време се задържат на една страница, ще ви стане ясно как възприемат съдържанието като цяло. Един от най-мощните KPI е този, който измерва реализираните потребители (предприели конкретно действие като поръчка или друго) от общия процент посетили сайта.

Сигурни ли сте, че брандът ви е разпознаваем?

Има специални KPI, чрез които може да разберете дали хората ви виждат, когато търсят по определени критерии. Полезна информация ви носят коефициенти, които изчисляват трафика, който идва от органично търсене. Може да видите какъв авторитет има дадена страница, както и колко е процентът на реализация по ключови думи и дали не е време да ги смените.

Всеизвестно е, че генерирането на потенциални клиенти основно става чрез платена реклама. Сред най-често ползваните ключови показатели за ефективност са тези за цена за потенциален клиент (CPL), цена за реализация (CPC), цена на придобиване (CRA) и честота на кликване (CTR). Ако пък искате брандът ви да бъде разпознаваем, включете съответните KPI, които измерват това.

Всеки уеб сайт, зад който стои конкретен бизнес е наясно, че не може да разчита единствено на финансовите показатели. Ако иска да се позиционира успешно в дигиталната реалност, трябва да отчита и други показатели като потребителско изживяване, бързина на реакциите, качествено изпълнение.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Следите ли статистиката колко незавършени поръчки оставят клиентите всеки ден? А знаете ли защо го правят? Едва ли тези въпроси са изненада за вас, ако притежавате или управлявате...
Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт В интернет има място за всеки и за да станете част от глобалната мрежа, печелейки от присъствието си там, трябва само да го поискате. Да, ама не ...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Всеки бизнес, за да се позиционира успешно, трябва да има подобаващо дигитално присъствие. Професионалната изработка на сайт е задължителна за която и да е компания, без значение каква...