Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях

Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance Indicator). Тези ключови показатели за ефективност имат ценното предназначение да следят за реализирането на предварително зададените цели. Когато са правилно подбрани, те са едни прецизни и напълно безпристрастни измерители на постигнатото. Те показват успеха в реални стойности и винаги носят конкретни ползи.

Колко реализирани потребители имате?

Щом веднъж сте приключили с първата задача – изработка на сайт, трябва да започнете да следите кое работи и кое не работи в него. Използвайте показател за трафик към сайта, който ще ви покаже колко потребители са минали за месец или година и какво преживяване са имали. Ще видите колко от тях се връщат отново и кое ги мотивира да го правят.

Когато разберете как трафикът идва към вас, ще знаете кои канали да използвате, за да печелите повече потребители. Според това по колко време се задържат на една страница, ще ви стане ясно как възприемат съдържанието като цяло. Един от най-мощните KPI е този, който измерва реализираните потребители (предприели конкретно действие като поръчка или друго) от общия процент посетили сайта.

Сигурни ли сте, че брандът ви е разпознаваем?

Има специални KPI, чрез които може да разберете дали хората ви виждат, когато търсят по определени критерии. Полезна информация ви носят коефициенти, които изчисляват трафика, който идва от органично търсене. Може да видите какъв авторитет има дадена страница, както и колко е процентът на реализация по ключови думи и дали не е време да ги смените.

Всеизвестно е, че генерирането на потенциални клиенти основно става чрез платена реклама. Сред най-често ползваните ключови показатели за ефективност са тези за цена за потенциален клиент (CPL), цена за реализация (CPC), цена на придобиване (CRA) и честота на кликване (CTR). Ако пък искате брандът ви да бъде разпознаваем, включете съответните KPI, които измерват това.

Всеки уеб сайт, зад който стои конкретен бизнес е наясно, че не може да разчита единствено на финансовите показатели. Ако иска да се позиционира успешно в дигиталната реалност, трябва да отчита и други показатели като потребителско изживяване, бързина на реакциите, качествено изпълнение.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

Силен растеж на онлайн търговията в отделни сегменти у нас, отчитат от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). 71 на сто от българските граждани имат достъп до интернет, 31 на сто от...
Скок на онлайн търговията след COVID-19

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Пандемията от коронавируса COVID-19 ще ускори дигитализацията на бизнеса у нас. Ако преди извънредната епидемична обстановка онлайн търговията бавно и умерено нарастваше, след приключв...
Готови ли сте за празнична кампания?

Готови ли сте за празнична кампания?

Празниците винаги са свързани, освен с емоции и еуфория, с усилено пазаруване. Това е време, през което се харчат много повече пари, отколкото през други дни от годината. За всеки търг...
Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Търговската уеб платформа не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегател...
Защо ни трябва софтуер за управление на бизнес

Защо ни трябва софтуер за управление на бизнес

Бизнесът е подложен на динамични трансформации и дигиталните промени са част от плана на всяка компания, която иска да се разраства. Съвременните пазарни условия правят надеждния софту...
Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Избор на стока Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн бизнес. На първо...