Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Всеки бизнес, без значение колко голям и в коя сфера е, ако иска да се позиционира успешно в уеб пространството, трябва да знае защо го прави. Първата важна стъпка е изготвянето на ясна стратегия и план за действие. Търговец, който се пуска по течението, без да има конкретни цели и представа как да ги постигне, е обречен на провал. Щом изгради бизнес модел с всичките му детайли и начини за реализиране, може да потърси екип от разработчици, които да му предложат подходящо софтуерно решение.

Уеб базираният софтуер е сериозно начинание, което изисква добра финансова обезпеченост, достатъчно време и енергия, както и необходима доза търпение и креативност. Техническите подробности са в компетенциите на софтуерната компания, на която търговецът реши да довери разработката и внедряването на софтуера. При избор на партньорство, следва да се ръководи от портфолиото на компанията, опит с реализираните проекти, опит в планирането на проекта от основите му, готовността на екипа да поеме работата и да води адекватни разговори в работните процеси.

Кои са най-често задаваните въпроси при избор на разработчик

Зад всеки сайт и онлайн магазин стои програмен код, готов или специално разработен софтуер. В повечето случаи това е непозната материя за клиентите. Те се чувстват несигурни и се затрудняват да направят своята поръчка. Задават много въпроси и колкото по-подробни и удовлетворяващи отговори получат, толкова по-голямо доверие имат към софтуерните разработчици. Основните питания са свързани с:

  • цената на услугата – тя зависи от мащабите на проекта и е свързана с детайлно проучване и планиране, които предшестват готовия краен продукт;
  • сроковете – определят се от обема работа, която трябва да се свърши;
  • бюджетната рамка – фиксираният размер на предвидените средства за инвестиция е предвидим, но за по-сложните проекти в повечето случаи е ориентировачен;
  • преценката на фирмата изпълнител – определя се от опита, който има софтуерната компания, нейната репутация, референции от клиенти, начина, по който експертите ѝ преговарят, за да спечелят поръчката.

Всички въпроси, съпътстващи целия процес по избор на разработчик, са важни. Софтуерното решение е резултат от екипна работа между поръчител и изпълнител и е предпоставка за правилно разпределение на отделните етапи във времето.

Защо тестването на продукта е толкова важно

Разработката на какъвто и да е уеб проект – сайт, онлайн магазин или друг вид уеб базиран софтуер, е свързана със задължително тестване. Добра практика са ранните тестове и такива след направата на всеки отделен модул. Това помага за навременното откриване на програмни бъгове и други проблеми, както и за тяхното отстраняване, преди да е станало фатално късно. Графикът за тестване на разработката следва да се състави още в самото начало.

Придържайки се към подобен план за работа се създава контрол върху целия процес и евентуални грешки и пропуски могат да се установят още в момента на тяхното възникване. Колкото и изчистена и проверена да е една концепция, винаги може да възникне нещо изненадващо, което да предизвика неприятни последици. Тестовете са гаранция за изрядна работа и спазване на заложените срокове.

На тестване подлежат всички функционалности, както тези предназначени за администраторския екип, така и другите, които касаят потребителите. Проверка се прави и на дизайна, и на съвместимостта с различни браузъри и мобилни устройства. Поддръжката на софтуерния продукт и промените по него продължават и след пускането му в експлоатация, но потребителите не бива да бъдат участници в тестови периоди. Това само ще ги отблъсне и ще ги прати при конкуренцията.

Какво е правилното съотношение между качество и срок

Няма формула, която може да даде еднозначен отговор на въпроса дали бързият старт или умерените действия водят до по-сигурен успех. Голяма част от търговците споделят мнението, че трябва да започнат веднага и да решават проблемите в движение. Други смятат, че максимата за перфектното първо впечатление важи с пълна сила и за уеб разработките и трябва да се действа с бавно темпо. 

Предимството на прибързаното начало е, че скъсявайки срока за изработка, стъпването на пазара е по-скоро. Вероятността конкурентни фирми в бранша да извадят свой подобен продукт и да спечелят на своя страна клиентите е сведена до минимум. Недостатък е, че няма достатъчно време за прецизни тестове и от това може да пострада качеството.

Плюсът на по-дългите срокове е в очакваната и предвидима сигурност. Няма вероятност да липсват ключови функционалности, което елиминира опасността от недоволни и разочаровани клиенти. Истината е, че готов, универсален модел няма. За всеки проект трябва да се направи индивидуална преценка и той трябва да започне да функционира в разумни срокове, без те да са за сметка на качеството.

За да намерите точното съотношение между качество и срок, трябва да подготвите изрядно описание на всички детайли. При разработка на къстъм софтуер не залагайте цената като водещ фактор. От Уеббилд България можем да ви дадем прогнозна, базова цена, ако разполагаме с подробно техническо задание. Детайлите по разработката са тема на разговор между нашите екипи – на възложител и изпълнител. Уточняването и на най-дребните подробности се случва по време на съвместната ни работа.

Изборът на фирма за разработка на софтуер е важна стъпка, която изисква внимание и изследване

Накратко няколко крачки, които можете да следвате, за да изберете подходящата фирма за разработка на вашият софтуер:

Определете своите изисквания

Преди да потърсите фирми за разработка на софтуер, трябва да имате ясно представа за това, какъв софтуер и какви функции се нуждаете. Изгответе списък с изискванията си, който ще ви помогне да изберете фирма, специализираща се в тези области.

Изследвайте пазара

Проведете изследване на пазара, за да откриете фирми, които предлагат услуги за разработка на софтуер. Прегледайте техния уебсайт, проучете техния опит и рецензии на клиенти. Важно е да намерите фирми с добра репутация и успешен трак рекорд в сферата на разработката на софтуер.

Преценете опита и компетентността

Проверете опита и компетентността на фирмата в разработката на софтуер. Разгледайте техните предишни проекти и референции. За да сте сигурни, че фирмата разбира вашите специфични изисквания, можете да се свържете с техните предишни клиенти и да зададете въпроси относно техния опит с фирмата.

Оценете комуникацията и подхода

Комуникацията и подходът на фирмата към работата с клиентите са от съществено значение. Уверете се, че фирмата е отзивчива и ви осигурява ясни и редовни обратна връзка. Комуникацията трябва да бъде ефективна и открита, за да осигурите успешното изпълнение на проекта.

Оценете цените

Сравнете различните цени на фирмите за разработка на софтуер, но не правете избор само въз основа на най-ниската цена. Разгледайте какви услуги са включени в цената и съотношението в компетентност/цена/качесто.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да увеличите онлайн продажбите

Как да увеличите онлайн продажбите

Как да увеличите продажбите лесно и безплатно И при най-добре структурирания и поддържан онлайн магазин идва време, когато трябва да се предприемат мерки за насърчаване на продажбит...
Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
Конкурентен уеб сайт

Конкурентен уеб сайт

Как един уеб сайт да се справи с конкуренцията Не е чак толкова трудно да класирате уеб сайта си на челни позиции и да се изкачите на върха. Да постигнете така желаното предимство и...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Успешен сайт или провал?

Успешен сайт или провал?

Кога един добър проект е на път да се превърне в провал Сайтът е най-важният дигитален актив за всеки бизнес. Ако уеб проектът ви се „издъни“, ще разполагате с едно голя...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...