Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет за бизнеса и то трябва да се взема със съответната отговорност и предварително проучване. Това включва както избор на добър разработчик, така и преценка на конкретните нужди на всяка компания.

Какво означава внедряване на софтуер

Представлява обединяване на две или повече системи с цел данните да протичат гладко и пълноценно между тях. Включва и свързването на системата с различни софтуерни приложения така, че те да работят като едно цяло. Процесът е комплексен и се гради на взаимодействието между фирмата клиент и софтуерната компания.

Колкото по-активно е това сътрудничество, толкова по-бързо ще станат ясни спецификите на дадения бизнес и ще се случи бързото настройване на софтуера спрямо неговите изисквания и потребности. През това време клиентът получава възможност да се запознае в детайли със софтуера и да се научи да работи самостоятелно с него. Казваме, че продуктът е внедрен тогава, когато той е инсталиран на правилните места и хората знаят как да го използват.

Етапи при внедряването на софтуер

И най-скъпият софтуерен продукт може да се окаже неефективен в дадена област, ако не е съобразен с особеностите на бизнеса. Той може да действа безпроблемно при управлението на счетоводство, финанси и транспорт, но да се провали при обработката на складови наличности, например. При разработването на всеки модул е необходимо участието на правилните и професионално подготвени специалисти.

 Внедряването на софтуер преминава през няколко основни етапа, които са базови като изисквания:

1. Очертаване на проблемите, които трябва да бъдат решени 

В началото се прави анализ на състоянието на компанията по отдели и направления, за да се видят слабите ѝ места. Трябва да е ясно колко операции се извършват и съответно какви ресурси се изразходват за тях. Въз основа на получените резултати се посочват конкретните проблеми, които трябва да бъдат разрешени чрез оптимизиране, автоматизиране и подобряване.

2. Изготвяне на задание и избор на софтуерна компания 

След сформиране на екип, който ще работи по проекта, следва изработването на задание. То включва основните функционалности, които трябва да притежава софтуерът. При избор на фирма, която да разработи, предостави и внедри софтуерното решение, определящи са различни критерии. Сред тях са разходите по закупуване и внедряване, какви са базовите функционалности на системата, дали има удобен и лесен интерфейс, наличието на препоръки от други клиенти, портфолио, което да разгледате и т.н. 

3. Изработване на план и преминаване към изпълнението му 

Като продължение на предварителното задание е изготвянето на документ, който включва всички функционалности, които отговарят на поставените изисквания. Следва проектният план за действие, който указва как ще се извърши имплементирането със съответните фази и срокове. Обхваща различни процеси, като вкарване на първоначална информация, настройка на функционалностите, интегриране на данните с други системи и т.н.

4. Същинска работа на системата и оценка на резултатите 

Стартирането може да отнеме от дни, до месеци, дори години, в зависимост от сложността и мащабите на проекта. През това време е важно бързото отстраняване на бъгове и пропуски, които ще се появят. Винаги могат да възникнат грешки, които не са се проявили по време на тестовия период. Когато е ясно, че системата е стабилна и всички служители знаят как да работят с нея, е време за оценка на постигнатите резултати. Установява се доколко са изпълнени заложените цели при вземането на решение за внедряване на въпросния софтуер.

Това, че софтуерната система е внедрена и действа безпроблемно, не означава, че не може да бъде променяна и допълвана, според динамиката на бизнеса. Работата се счита за приключена, когато има изградена вътрешна система за управление, поддържане и модифициране на софтуера.

Защо е важна софтуерната поддръжка

Както самата разработка, така и поддръжката има първостепенно значение за ефективността на софтуерния продукт. Извършва се след издаване на готовия продукт и може да бъде свързана с вкарването на модификации, които приспособяват системата към техническите промени в бизнес средата. Може да бъде и строго специализирана, насочена към всеки отделен елемент и функционалност, когато се налага тяхното оптимизиране.

Има поддръжка, чиято цел е да открива грешки и да ги коригира и такава, която е превантивна и служи за защита на системата от всякакви сривове. Поддържането е свързано с плавното развитие на бизнеса, като прави софтуера надежден, предпазва от грешки, елиминира излишни разходи и пести ресурси. Ако имате идея за уеб базиран софтуер, свържете се с екипа на Уеббилд България. Ние сме сертифицирани софтуерни инженери, професионалисти сме в разработката, поддръжката и надграждането на успешни софтуерни проекти.  

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Създайте специални оферти за повече онлайн продажби

Създайте специални оферти за повече онлайн продажби

Коледните и новогодишни празници са свързани с трескаво пазаруване и увеличен трафик в търсене на най-изгодните предложения. Ако посещенията при вас отчитат рекордни нива, значи можете...
Уеб сайт без поддръжка

Уеб сайт без поддръжка

Да поставим уеб сайта на пауза: Как действа оздравителната мярка Рано или късно всеки уеб сайт, оставен без поддръжка, от добре работещ актив се превръща в заплаха за бизнеса. Индик...
Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Избирате цвят за лого и сайт? Решете как искате да въздействате на хората Колко пъти ви се е случвало да отворите един сайт, без дори да ви интересува това, което той предлага? ...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи? Какво наложи работата от вкъщи? С обявяване на епидемичното положение в България и в цял свят, ние намерихме начин да бъдем проду...
Кога намаленията носят печалба

Кога намаленията носят печалба

В работата си всеки търговец залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-вече как ...