Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет за бизнеса и то трябва да се взема със съответната отговорност и предварително проучване. Това включва както избор на добър разработчик, така и преценка на конкретните нужди на всяка компания.

Какво означава внедряване на софтуер

Представлява обединяване на две или повече системи с цел данните да протичат гладко и пълноценно между тях. Включва и свързването на системата с различни софтуерни приложения така, че те да работят като едно цяло. Процесът е комплексен и се гради на взаимодействието между фирмата клиент и софтуерната компания.

Колкото по-активно е това сътрудничество, толкова по-бързо ще станат ясни спецификите на дадения бизнес и ще се случи бързото настройване на софтуера спрямо неговите изисквания и потребности. През това време клиентът получава възможност да се запознае в детайли със софтуера и да се научи да работи самостоятелно с него. Казваме, че продуктът е внедрен тогава, когато той е инсталиран на правилните места и хората знаят как да го използват.

Етапи при внедряването на софтуер

И най-скъпият софтуерен продукт може да се окаже неефективен в дадена област, ако не е съобразен с особеностите на бизнеса. Той може да действа безпроблемно при управлението на счетоводство, финанси и транспорт, но да се провали при обработката на складови наличности, например. При разработването на всеки модул е необходимо участието на правилните и професионално подготвени специалисти.

 Внедряването на софтуер преминава през няколко основни етапа, които са базови като изисквания:

1. Очертаване на проблемите, които трябва да бъдат решени 

В началото се прави анализ на състоянието на компанията по отдели и направления, за да се видят слабите ѝ места. Трябва да е ясно колко операции се извършват и съответно какви ресурси се изразходват за тях. Въз основа на получените резултати се посочват конкретните проблеми, които трябва да бъдат разрешени чрез оптимизиране, автоматизиране и подобряване.

2. Изготвяне на задание и избор на софтуерна компания 

След сформиране на екип, който ще работи по проекта, следва изработването на задание. То включва основните функционалности, които трябва да притежава софтуерът. При избор на фирма, която да разработи, предостави и внедри софтуерното решение, определящи са различни критерии. Сред тях са разходите по закупуване и внедряване, какви са базовите функционалности на системата, дали има удобен и лесен интерфейс, наличието на препоръки от други клиенти, портфолио, което да разгледате и т.н. 

3. Изработване на план и преминаване към изпълнението му 

Като продължение на предварителното задание е изготвянето на документ, който включва всички функционалности, които отговарят на поставените изисквания. Следва проектният план за действие, който указва как ще се извърши имплементирането със съответните фази и срокове. Обхваща различни процеси, като вкарване на първоначална информация, настройка на функционалностите, интегриране на данните с други системи и т.н.

4. Същинска работа на системата и оценка на резултатите 

Стартирането може да отнеме от дни, до месеци, дори години, в зависимост от сложността и мащабите на проекта. През това време е важно бързото отстраняване на бъгове и пропуски, които ще се появят. Винаги могат да възникнат грешки, които не са се проявили по време на тестовия период. Когато е ясно, че системата е стабилна и всички служители знаят как да работят с нея, е време за оценка на постигнатите резултати. Установява се доколко са изпълнени заложените цели при вземането на решение за внедряване на въпросния софтуер.

Това, че софтуерната система е внедрена и действа безпроблемно, не означава, че не може да бъде променяна и допълвана, според динамиката на бизнеса. Работата се счита за приключена, когато има изградена вътрешна система за управление, поддържане и модифициране на софтуера.

Защо е важна софтуерната поддръжка

Както самата разработка, така и поддръжката има първостепенно значение за ефективността на софтуерния продукт. Извършва се след издаване на готовия продукт и може да бъде свързана с вкарването на модификации, които приспособяват системата към техническите промени в бизнес средата. Може да бъде и строго специализирана, насочена към всеки отделен елемент и функционалност, когато се налага тяхното оптимизиране.

Има поддръжка, чиято цел е да открива грешки и да ги коригира и такава, която е превантивна и служи за защита на системата от всякакви сривове. Поддържането е свързано с плавното развитие на бизнеса, като прави софтуера надежден, предпазва от грешки, елиминира излишни разходи и пести ресурси. Ако имате идея за уеб базиран софтуер, свържете се с екипа на Уеббилд България. Ние сме сертифицирани софтуерни инженери, професионалисти сме в разработката, поддръжката и надграждането на успешни софтуерни проекти.  

Къстъм разработка на софтуер според процесите и нуждите на бизнеса

Няма по-добро решение за ефективността и устойчивото развитие на един бизнес от персонализирания софтуер. Всяка компания има свои специфични процеси, които не винаги могат да бъдат обхванати от стандартни софтуерни решения. Затова индивидуалната разработка на софтуер, съобразена с уникалните изисквания на бизнеса, е ключът към постигането на оптимални резултати.

Къстъм софтуерът е проектиран така, че да се интегрира безпроблемно с наличните системи, като същевременно автоматизира и оптимизира специфичните операции на компанията. Внедряването на персонализирано решение гарантира:

  • Гъвкавост и адаптивност – софтуерът се разработва с възможност за надграждане и промени в бъдеще, спрямо развитието на бизнеса.
  • Автоматизация на рутинни процеси – премахват се ненужните ръчни операции, което повишава ефективността и намалява риска от грешки.
  • По-добра интеграция със съществуващи системи – къстъм решенията се изграждат така, че да работят синхронизирано с други бизнес инструменти, като ERP, CRM и счетоводни платформи.
  • Оптимизиране на разходите – макар първоначалната инвестиция да изглежда по-висока, персонализираният софтуер намалява разходите в дългосрочен план, като елиминира нуждата от множество несъвместими решения.

Изборът на персонализирана разработка означава, че бизнесът няма да се налага да се адаптира към софтуера, а софтуерът ще бъде създаден така, че да отговаря напълно на работните процеси и целите на компанията. Това води до по-висока продуктивност, конкурентно предимство и дългосрочен успех.

Ако искате да разберете как къстъм софтуерът може да оптимизира вашите бизнес процеси,
запазете час за онлайн консултация с нашия екип!

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Лесна или трудна регистрация

Лесна или трудна регистрация

Свръх мерки за сигурност или как да убиете клиента още на входа Има толкова много съвети как да изградите  перфектен интернет магазин, че ако попаднете на подходящите, ще с...
Началната страница на уеб сайт за интернет продажби

Началната страница на уеб сайт за интернет продажби

Как да подредите началната страница на уеб сайта така, че да печелите повече? Всеки уеб сайт заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва да бъде уник...
CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

В съвременните пазарни условия оцелява и печели този бизнес, който работи с колкото се може по-голям обем от данни. Те постъпват в суров вид и ако останат необработени, на практика са ...
Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404 е неприятно и досадно нещо за всеки потребител. Едва ли има човек, който не го е виждал на екрана на някое електронно устройство. Знаете ли защо се появява съобщението за гр...
За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

Управлението на онлайн магазин изисква внимание към множество детайли, за да се осигури успешен и печеливш бизнес. Ето някои ключови аспекти, за които трябва да се грижите: Безс...
Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки от онлайн продажби

Върнати поръчки: Чести грешки и възможни загуби Онлайн търговията продължава да се разраства с бързи темпове. Никога не е било толкова лесно да се пазарува от комфорта на дома или о...