Има няколко фактора от които зависи дали един онлайн магазин ще продава достатъчно или не. За да продава повече, то онлайн магазина трябва да има повече трафик и да е по-откриваем от потребителите. Две са основните неща за да достигнат вашите продукти до потенциалните купувачи. Едното е маркетинг и реклама, а другото е SEO оптимизация.
Какво представлява SEO оптимизацията и за какво служи?
От SEO оптимизацията зависи това как ще се класира сайта в индекса на google и при търсене на стоки по ключови думи от потребители дали ще се озоват във вашият онлайн магазин. Това се нарича „Органичен трафик“ към онлайн магазина. За разлика от рекламата, органичният трафик е с много по-голям процент на успеваемост за сключване на сделка (генериране на продажба) отколкото при маркетинга. Това е така защото когато потребител е доведен до онлайн магазина при търсене от google, то задължително го е довело търсене за точно определена стока от която той има интерес.
Когато се прави SEO оптимизация на онлайн магазин се работи предимно по две направления. Едното е да се оптимизират продуктовите категории и всички синоними свързани с тях. Другото направление е оптимизация по имена на продукти.
За SEO оптимизация за онлайн магазин се работи локално в сайта „OnPage SEO“ и чрез насочване на линкове от външни сайтове „OffPage SEO“.
За „OnPage SEO“ е от голямо значение тестовото съдържание на всички страници в сайта, както и структура на програмният код.
Част от важните технически параметри за добра OnPage SEO оптимизация на онлайн магазин са следните:
За всяка страница по един H1 таг с фраза от важни ключови думи за съответната страницата;
Последователна структура на други хаш тагове (H2, H3, H4 и т.н.);
Управление на meta title и meta description за всяка категория и продукт;
Управление на кратки friendly URL адреси;
Конфигуриране на canonical тагове;
Конфигуриране на OG тагове;
Маркиране и брандиране на всички страници със структурни данни (schema.org);
Конфигуриране на Href Lang тагове, когато онлайн магазина е с повече от една езикова версия;
Asyng зареждане на някой файлове (повлиява за скоростта на зареждане);
Lazyload на изображения и ifram рамки (влияе на скоростта на зареждане);
SEO имена на файлове на продуктовите изображения и други файлове;
Alt и title тагове на всяко изображение;
Автоматично конвертиране на изображения от .png и .jpg в .webp формат;
Компресация на различните по вид програмни файлове на софтуера;
Използване на различни методи и технологии за кеширане;
Валиден HTML5 код според стандартите на w3.org;
Автоматизирано генериране на ежедневна база на структуриран SiteMap по видове линкове;
Правилно структуриран robots.txt файл;
и много други техники и хитрини, като уникалност на H тагове, уникланост на съдържание при страниране и т.н.....!