Техническа поддръжка на онлайн магазин и следгаранционно обслужване от компетентни технически лица. Необходимо ли е и в какво се състой?
При издаването на всеки проект, онлайн магазина е с текущите най-нови версии на програмен код, пакетни функционалности и отговарящ на всички изисквания на браузъри и критерии на google за добро класиране в неговият индекс. Технологиите обаче в днешни времена се променят не с месеци, а с дни! Това налага ежемесечно компетентни разработчици да правят анализи на софтуера и при необходимост да извършват технически промени по него.
Освен ъпгрейт на технически компоненти, при техническата поддръжка онлайн магазина се включва в софтуери за мониторинг.
Направления за които се грижим ежемесечно:
Месечен мониторинг за натовареност, издръжливост и добра работа на онлайн магазина;
Мониторинг на „Google Search Console“. При поява на грешки, анализ за появата им и отстраняване на възникнали проблеми. Причините за поява на такива грешки са много, а отстраняването им е важно за да могат google ботовете да сканират нормално сайта.
Отстраняване на грешки по сайта в следствие от неправилна работа от страна на администратори.
Обновяване на програмен код след ъпдейти на пакети на PHP версията на която е изграден уеб сайта.
Ъпдейт на база данни след ъпдейти на версията върху която е изграден уеб сайта.
Обновяване на JS библиотеки и CSS библиотеки, когато това е необходимо и е съвместимо с онлайн магазина. JS и CSS библиотеките често се ъпдейтват след ъпдейти на браузърите.
Периодични анализи за правилната работа на сайта и издръжливост при натоварване. При ръст на база данни и файлове, периодично измерване на процесорно време за обработка на данни.
Инсталиране на patch-ове и добавки свързани със секюритито на сайта.
Мониторинг на error логове и журнали. Нанасяне корекции по програмен код при възникнали такива.
Периодични проверки за хакерски атаки и внедрен зловреден код в сайта при пробив. В случай на пробив, проследяване и локализиране на тунел от където е проникнал. Предприемане на мерки за допълнителна защита, почистване на сайта от зловреден код, ако е внедрен такъв.
Мониторинг на хостинг и дисково пространство за файлове и Inodes.
Мониторинг за правилно генериране на xml sitemap.
Мониторинг на Cron Jobs задачи.
Мониторинг на уеб сервизи за комуникация с външни канали и системи.
* Такива са: Еконт, Speedy, pazaruvaj.com, Свързаност с ERP или складов софтуер, Емаг и др.
Съдействие на администраторите при необходимост.
Бърза реакция при падане на сайт.