Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви за успех клони към нулата. Първата и основна крачка е самата изработка на онлайн магазин, но паралелно с това трябва да сте наясно от самото начало в какъв диапазон ще са цените.

Определете базовата цена и следете динамиката на пазара

Щом продавате, трябва да печелите. За целта изчислете себестойността на всеки продукт, за да знаете базовата му цена. Ако сте производител, то сметките са малко повече, тъй като трябва да включите разходи за материали, консумативи, опаковане, труд, време и т.н. Ако само търгувате, то тогава е достатъчно да знаете колко ви струва закупуването на стоката и  нейната цена за доставка.

Това, разбира се е възможно най-опростеният модел на ценообразуване. Винаги има и едни други разходи, които да начислите. Освен непредвидените, има и фиксирани разходи, като счетоводни услуги, наем на складови помещения, плащане за домейн и др. Тях винаги пресмятайте на месечна и годишна база и следете да не са прекалено високи.

Дали сте сложили правилните цени, ще разберете едва когато започнете да продавате. Най-точният анализ е този, който се основава на реакцията на реални клиенти. Бъдете готови да работите в динамична среда и винаги да сте адекватни на променящите се вкусове и изисквания на потребителите. Месечните ви разходи също няма да са едни и същи, а често ще се променят.

Основна грешка: прекалено високи или занижени цени

За да се ориентирате по-бързо в света на ценообразуването, направете собствено проучване на пазара. Вижте как се справят онлайн магазините със сходна на вашата дейност, на какви цени продават те, имат ли достатъчно оборот и какви са отзивите за тях. Информацията ви е нужна, защото ще трябва да се съобразите с конкуренцията.

Грешка е да продавате на много по-ниски цени от останалите. Трудно ще оцелеете, залагайки на подобна стратегия, особено ако сте по-малък или среден търговец. А и евтиното винаги създава подозрения за ниско качество и посредствен бранд. Прекалено високите цени пък могат да доведат до отлив на клиенти. Придържайте се към добро съотношение цена-качество и няма да сбъркате.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Скок на онлайн търговията след COVID-19

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Пандемията от коронавируса COVID-19 ще ускори дигитализацията на бизнеса у нас. Ако преди извънредната епидемична обстановка онлайн търговията бавно и умерено нарастваше, след приключв...
За нас – важна страницата за всеки един сайт

За нас – важна страницата за всеки един сайт

Когато обсъждате подходящите решения за вашия уеб сайт, винаги трябва да се ръководите от желанията и нагласите на клиентите. Срещата ви с тях няма как да се случи очи в очи, но това н...
Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...
Google Consent Mode v2: Защо трябва бързо да го интегрираме

Google Consent Mode v2: Защо трябва бързо да го интегрираме

Всички сайтове и приложения, които искат да продължат да работят с данни, чрез които извършват ремаркетинг, измерване и персонализиране, трябва да имат съгласието на потребителите. Кат...
Изработка на сайт за заведение

Изработка на сайт за заведение

Имате заведение? Трябва ви сайт, ако искате да сте популярни и харесвани Имате заведение и това, от което спешно се нуждаете са клиенти. В такъв случай, не отлагайте и се заемете с ...