Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви за успех клони към нулата. Първата и основна крачка е самата изработка на онлайн магазин, но паралелно с това трябва да сте наясно от самото начало в какъв диапазон ще са цените.

Определете базовата цена и следете динамиката на пазара

Щом продавате, трябва да печелите. За целта изчислете себестойността на всеки продукт, за да знаете базовата му цена. Ако сте производител, то сметките са малко повече, тъй като трябва да включите разходи за материали, консумативи, опаковане, труд, време и т.н. Ако само търгувате, то тогава е достатъчно да знаете колко ви струва закупуването на стоката и  нейната цена за доставка.

Това, разбира се е възможно най-опростеният модел на ценообразуване. Винаги има и едни други разходи, които да начислите. Освен непредвидените, има и фиксирани разходи, като счетоводни услуги, наем на складови помещения, плащане за домейн и др. Тях винаги пресмятайте на месечна и годишна база и следете да не са прекалено високи.

Дали сте сложили правилните цени, ще разберете едва когато започнете да продавате. Най-точният анализ е този, който се основава на реакцията на реални клиенти. Бъдете готови да работите в динамична среда и винаги да сте адекватни на променящите се вкусове и изисквания на потребителите. Месечните ви разходи също няма да са едни и същи, а често ще се променят.

Основна грешка: прекалено високи или занижени цени

За да се ориентирате по-бързо в света на ценообразуването, направете собствено проучване на пазара. Вижте как се справят онлайн магазините със сходна на вашата дейност, на какви цени продават те, имат ли достатъчно оборот и какви са отзивите за тях. Информацията ви е нужна, защото ще трябва да се съобразите с конкуренцията.

Грешка е да продавате на много по-ниски цени от останалите. Трудно ще оцелеете, залагайки на подобна стратегия, особено ако сте по-малък или среден търговец. А и евтиното винаги създава подозрения за ниско качество и посредствен бранд. Прекалено високите цени пък могат да доведат до отлив на клиенти. Придържайте се към добро съотношение цена-качество и няма да сбъркате.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи? Какво наложи работата от вкъщи? С обявяване на епидемичното положение в България и в цял свят, ние намерихме начин да бъдем проду...
Успешен сайт или провал?

Успешен сайт или провал?

Кога един добър проект е на път да се превърне в провал Сайтът е най-важният дигитален актив за всеки бизнес. Ако уеб проектът ви се „издъни“, ще разполагате с едно голя...
Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт: когато искате бизнесът ви да работи без почивен ден Имате бизнес и нямате фирмен уеб сайт? Шегувате се. Днес, на дигитален език, това е равносилно на самоу...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...