Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви за успех клони към нулата. Първата и основна крачка е самата изработка на онлайн магазин, но паралелно с това трябва да сте наясно от самото начало в какъв диапазон ще са цените.

Определете базовата цена и следете динамиката на пазара

Щом продавате, трябва да печелите. За целта изчислете себестойността на всеки продукт, за да знаете базовата му цена. Ако сте производител, то сметките са малко повече, тъй като трябва да включите разходи за материали, консумативи, опаковане, труд, време и т.н. Ако само търгувате, то тогава е достатъчно да знаете колко ви струва закупуването на стоката и  нейната цена за доставка.

Това, разбира се е възможно най-опростеният модел на ценообразуване. Винаги има и едни други разходи, които да начислите. Освен непредвидените, има и фиксирани разходи, като счетоводни услуги, наем на складови помещения, плащане за домейн и др. Тях винаги пресмятайте на месечна и годишна база и следете да не са прекалено високи.

Дали сте сложили правилните цени, ще разберете едва когато започнете да продавате. Най-точният анализ е този, който се основава на реакцията на реални клиенти. Бъдете готови да работите в динамична среда и винаги да сте адекватни на променящите се вкусове и изисквания на потребителите. Месечните ви разходи също няма да са едни и същи, а често ще се променят.

Основна грешка: прекалено високи или занижени цени

За да се ориентирате по-бързо в света на ценообразуването, направете собствено проучване на пазара. Вижте как се справят онлайн магазините със сходна на вашата дейност, на какви цени продават те, имат ли достатъчно оборот и какви са отзивите за тях. Информацията ви е нужна, защото ще трябва да се съобразите с конкуренцията.

Грешка е да продавате на много по-ниски цени от останалите. Трудно ще оцелеете, залагайки на подобна стратегия, особено ако сте по-малък или среден търговец. А и евтиното винаги създава подозрения за ниско качество и посредствен бранд. Прекалено високите цени пък могат да доведат до отлив на клиенти. Придържайте се към добро съотношение цена-качество и няма да сбъркате.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

От 1 юли 2021 г. са в сила нови правила, свързани  с данък добавена стойност (ДДС) при онлайн пазаруване на територията на Европейския съюз (ЕС). Промените засягат онлайн търговци...
Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...
Какво печелите от фирмения блог

Какво печелите от фирмения блог

При всяка изработка на уеб сайт и конкретно на фирмен сайт, един от актуалните въпроси е дали трябва да има блог в него. Включете блог секция, ако искате да трупате популярност, да печ...
Търговията от улицата до интернет

Търговията от улицата до интернет

Какво се случва с търговията: От улицата до интернет За търговията в най-общ план смело можем да кажем, че преживява своята коренна промяна. Пътят от улицата до онлайн пространствот...
Къстъм сайт по поръчка

Къстъм сайт по поръчка

Къстъм сайт по индивидуална поръчка вдига продажбите Питате каква е рецептата за успешен онлайн бизнес? Всъщност, такава, която да е универсална и да важи за всеки бизнес, няма. От ...
I. Какво е онлайн търговия

I. Какво е онлайн търговия

Всичко по-важно, което трябва да знаете за интернет търговията и онлайн магазина, събрано в няколко статии. Тук ще намерите кратки пояснения на основните термини, както и полезни съвет...