Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви за успех клони към нулата. Първата и основна крачка е самата изработка на онлайн магазин, но паралелно с това трябва да сте наясно от самото начало в какъв диапазон ще са цените.

Определете базовата цена и следете динамиката на пазара

Щом продавате, трябва да печелите. За целта изчислете себестойността на всеки продукт, за да знаете базовата му цена. Ако сте производител, то сметките са малко повече, тъй като трябва да включите разходи за материали, консумативи, опаковане, труд, време и т.н. Ако само търгувате, то тогава е достатъчно да знаете колко ви струва закупуването на стоката и  нейната цена за доставка.

Това, разбира се е възможно най-опростеният модел на ценообразуване. Винаги има и едни други разходи, които да начислите. Освен непредвидените, има и фиксирани разходи, като счетоводни услуги, наем на складови помещения, плащане за домейн и др. Тях винаги пресмятайте на месечна и годишна база и следете да не са прекалено високи.

Дали сте сложили правилните цени, ще разберете едва когато започнете да продавате. Най-точният анализ е този, който се основава на реакцията на реални клиенти. Бъдете готови да работите в динамична среда и винаги да сте адекватни на променящите се вкусове и изисквания на потребителите. Месечните ви разходи също няма да са едни и същи, а често ще се променят.

Основна грешка: прекалено високи или занижени цени

За да се ориентирате по-бързо в света на ценообразуването, направете собствено проучване на пазара. Вижте как се справят онлайн магазините със сходна на вашата дейност, на какви цени продават те, имат ли достатъчно оборот и какви са отзивите за тях. Информацията ви е нужна, защото ще трябва да се съобразите с конкуренцията.

Грешка е да продавате на много по-ниски цени от останалите. Трудно ще оцелеете, залагайки на подобна стратегия, особено ако сте по-малък или среден търговец. А и евтиното винаги създава подозрения за ниско качество и посредствен бранд. Прекалено високите цени пък могат да доведат до отлив на клиенти. Придържайте се към добро съотношение цена-качество и няма да сбъркате.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Изработка на уеб сайт с готова платформа или къстъм версия?

Изработка на уеб сайт с готова платформа или къстъм версия?

Търсейки фирма за изработка на сайт, ще попаднете на различни предложения за изработка на вашият уеб сайт. Офертите, които получавате са за изработка на сайта ви с готова платформа...
Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет ...
Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен? Решението за избор между стандартен софтуер или специално разработен софтуер зависи от няколко фактора, включително специфичните нужди на орг...
VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски...
Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане в онлайн магазин: защо не може без нея и как да я направим ефективна Всеки онлайн магазин включва съдържание, което е базово и без което не може да функционира. ...