Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви за успех клони към нулата. Първата и основна крачка е самата изработка на онлайн магазин, но паралелно с това трябва да сте наясно от самото начало в какъв диапазон ще са цените.

Определете базовата цена и следете динамиката на пазара

Щом продавате, трябва да печелите. За целта изчислете себестойността на всеки продукт, за да знаете базовата му цена. Ако сте производител, то сметките са малко повече, тъй като трябва да включите разходи за материали, консумативи, опаковане, труд, време и т.н. Ако само търгувате, то тогава е достатъчно да знаете колко ви струва закупуването на стоката и  нейната цена за доставка.

Това, разбира се е възможно най-опростеният модел на ценообразуване. Винаги има и едни други разходи, които да начислите. Освен непредвидените, има и фиксирани разходи, като счетоводни услуги, наем на складови помещения, плащане за домейн и др. Тях винаги пресмятайте на месечна и годишна база и следете да не са прекалено високи.

Дали сте сложили правилните цени, ще разберете едва когато започнете да продавате. Най-точният анализ е този, който се основава на реакцията на реални клиенти. Бъдете готови да работите в динамична среда и винаги да сте адекватни на променящите се вкусове и изисквания на потребителите. Месечните ви разходи също няма да са едни и същи, а често ще се променят.

Основна грешка: прекалено високи или занижени цени

За да се ориентирате по-бързо в света на ценообразуването, направете собствено проучване на пазара. Вижте как се справят онлайн магазините със сходна на вашата дейност, на какви цени продават те, имат ли достатъчно оборот и какви са отзивите за тях. Информацията ви е нужна, защото ще трябва да се съобразите с конкуренцията.

Грешка е да продавате на много по-ниски цени от останалите. Трудно ще оцелеете, залагайки на подобна стратегия, особено ако сте по-малък или среден търговец. А и евтиното винаги създава подозрения за ниско качество и посредствен бранд. Прекалено високите цени пък могат да доведат до отлив на клиенти. Придържайте се към добро съотношение цена-качество и няма да сбъркате.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Бизнес софтуер: Когато искате да ви е лесно

Бизнес софтуер: Когато искате да ви е лесно

Така, както всеки бизнес се нуждае от изработка на сайт, така всяка компания, която иска да се развива и да бъде конкурентно способна, заслужава собствен бизнес софтуер. Имплементиране...
UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и при...
Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт: когато искате бизнесът ви да работи без почивен ден Имате бизнес и нямате фирмен уеб сайт? Шегувате се. Днес, на дигитален език, това е равносилно на самоу...
Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн мага...
Необходим бюджет за изработката на онлайн магазин?

Необходим бюджет за изработката на онлайн магазин?

Какъв бюджет е необходим за изработка на онлайн магазин? Имате нужда от онлайн магазин, но не знаете какъв бюджет ще вие необходим. Чувате и четете различни мнения относно цени,...