Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност

Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов има един инструмент, който е изключително ефикасен и това е програмата за лоялност. От правилния избор на подходяща програма зависи колко клиенти ще имате и най-вече как ще ги задържите за по-дълго.

Верни клиенти вместо бързи продажби от намаления

Къде бъркат повечето търговци? Голяма част от представителите на бизнеса смятат,че програмата за лоялност включва само намаления и бонуси. Те са убедени, че всичко, което трябва да направят е да стимулират финансово клиентите. Ограничават се в едно направление - предлагането на по-ниски цени, промоционални акции и подаръци.

Фокусирането единствено върху цената има обратен ефект. В момента, в който конкурентите направят по-добро ценово предложение, вече губите. Клиентите, които си мислите, че сте спечели, веднага ще последват примамливата чужда оферта, без изобщо да се замислят. Това, което трябва да направите е да ги накарате да останат верни на вашата марка, без значение колко по-изгодни ценови оферти получават.

Разликата между еднократна щедрост и обвързване

Кой може да разработи успешна програма за лоялност? Това е работа на екип от професионалисти и подходящото време да го обсъдите е на етап изработка на онлайн магазин. Процесът включва изграждане на връзка между продавач и клиенти на база проучване и анализи. Едва тогава се избират най-подходящите стимули за ангажиране на потребителското внимание и печелене на доверие.

Програмата за лоялност предполага дългосрочни отношения. Поощренията се получават след фиксиран брой поръчки или след достигане на определена сума. За разлика от еднократната щедрост по време на намаления, тук става въпрос за обвързване с конкретния бранд. Целта е клиентите да продължат да купуват дадени стоки, заради тяхното качество и по-добри условия на предлагане.

Какво печелите от програмата за лоялност? Преди всичко постоянно нарастващ брой клиенти, повече продажби и стабилни позиции на пазара. Притежавате и нещо безценно в бизнеса – супер отбор от лоялни клиенти. Те харчат повече, склонни са да прощават гафове, препоръчват ви на близки и познати и със сигурност вашата стока или услуга им е любима. Това напълно оправдава инвестицията в програма за лоялност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Dark mode дизайн

Dark mode дизайн

Dark mode дизайнът – добро решение, но не за всеки Почти всичко вече разполага с черна версия на своя  интерфейс и за голяма част от потребителите тъмният режим (Dark mod...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
Успешен сайт

Успешен сайт

Диагноза: Успешен сайт или как да започнете печеливш онлайн бизнес Интернет е силна и безпощадна медия. Предлага куп възможности и инструменти за бърза слава и популярност, но с...
Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори п...
IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Търговията от улицата до интернет

Търговията от улицата до интернет

Какво се случва с търговията: От улицата до интернет За търговията в най-общ план смело можем да кажем, че преживява своята коренна промяна. Пътят от улицата до онлайн пространствот...