Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност

Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов има един инструмент, който е изключително ефикасен и това е програмата за лоялност. От правилния избор на подходяща програма зависи колко клиенти ще имате и най-вече как ще ги задържите за по-дълго.

Верни клиенти вместо бързи продажби от намаления

Къде бъркат повечето търговци? Голяма част от представителите на бизнеса смятат,че програмата за лоялност включва само намаления и бонуси. Те са убедени, че всичко, което трябва да направят е да стимулират финансово клиентите. Ограничават се в едно направление - предлагането на по-ниски цени, промоционални акции и подаръци.

Фокусирането единствено върху цената има обратен ефект. В момента, в който конкурентите направят по-добро ценово предложение, вече губите. Клиентите, които си мислите, че сте спечели, веднага ще последват примамливата чужда оферта, без изобщо да се замислят. Това, което трябва да направите е да ги накарате да останат верни на вашата марка, без значение колко по-изгодни ценови оферти получават.

Разликата между еднократна щедрост и обвързване

Кой може да разработи успешна програма за лоялност? Това е работа на екип от професионалисти и подходящото време да го обсъдите е на етап изработка на онлайн магазин. Процесът включва изграждане на връзка между продавач и клиенти на база проучване и анализи. Едва тогава се избират най-подходящите стимули за ангажиране на потребителското внимание и печелене на доверие.

Програмата за лоялност предполага дългосрочни отношения. Поощренията се получават след фиксиран брой поръчки или след достигане на определена сума. За разлика от еднократната щедрост по време на намаления, тук става въпрос за обвързване с конкретния бранд. Целта е клиентите да продължат да купуват дадени стоки, заради тяхното качество и по-добри условия на предлагане.

Какво печелите от програмата за лоялност? Преди всичко постоянно нарастващ брой клиенти, повече продажби и стабилни позиции на пазара. Притежавате и нещо безценно в бизнеса – супер отбор от лоялни клиенти. Те харчат повече, склонни са да прощават гафове, препоръчват ви на близки и познати и със сигурност вашата стока или услуга им е любима. Това напълно оправдава инвестицията в програма за лоялност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Редизайн на сайт

Редизайн на сайт

Нещо не е наред? Време е за редизайн на сайта. Имате уеб сайт и смятате, че дигиталното ви присъствие е осигурено и нямате повече работа по него. Нищо подобно. Интернет се проме...
Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Избирате цвят за лого и сайт? Решете как искате да въздействате на хората Колко пъти ви се е случвало да отворите един сайт, без дори да ви интересува това, което той предлага? ...
Началната страница на онлайн магазин

Началната страница на онлайн магазин

Как да подредите началната страница на онлайн магазина така, че да печелите повече? Всеки онлайн магазин заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва ...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Уеб сайт за вашето изкуство

Уеб сайт за вашето изкуство

Място за изкуство – сайт или социална мрежа? Вие сте творец и изработвате изделия, които искате да споделите с колкото се може повече хора. Искате и да продавате. Работите с к...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...