UX дизайн

UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя

При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и приятен за работа. UX дизайнът е ключът към това. UX, което е съкращение от „User Experience“ и в превод означава потребителско преживяване, води до желания резултат. Именно дизайнът на потребителското преживяване създава хармонична среда, която кара потребителите да се чувстват на правилното място.

Приятно и интуитивно преминаване през сайта

Колкото по-добър  е един дизайнер, толкова повече залита към ефектни и все по-сложни неща. Със сигурност те са красиви и впечатляващи, но много често са трудни за работа. Ето защо, в UX дизайна не трябва да се прекалява и да се пренебрегва позицията на потребителя. Той е главният герой и за да се чувства комфортно, трябва да получи това, което му харесва.

Следвайки информационната йерархия на сайта, съдържанието трябва да бъде организирано така, че всеки посетител да се ориентира бързо и лесно да намери това, което търси. Страниците трябва да преливат една в друга, а категориите с лекота да преминават към отделните продукти или елементи. Целта е сърфирането да бъде приятно и колкото се може по-интуитивно.

Постоянни проверки за качество и актуалност

Работата по UX дизайна никога не свършва. Всяко едно подобрение следва да бъде подложено на тест. Ако нещо днес изглежда приемливо, утре може да се окаже неприложимо. Проверката за актуалност и качество е задължителна и тя се прави регулярно. Ако се установи затруднена навигация, това означава, че достигането до желано действие или място е обречено на провал.

Освен че всички страници трябва да си приличат визуално, уеднаквяване трябва да е налично и при преглед на сайта на различни устройства. За потребителя е важно да има едно и също преживяване при взаимодействие с уеб сайта, независимо дали го прави на лаптоп или през мобилно устройство.

UX дизайнът трябва да е логичен, удобен и да предлага удоволствие при работа. За да бъде наистина добър и функционален, при създаването му трябва да се мисли от позицията на потребителя. И да не се пропуска нещо много важно – това, че човек никога не се намира в идеална среда. Обикновено контактът със сайта става в шумна и динамична обстановка. UX дизайнът трябва да е напълно съобразен с този факт.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

В съвременните пазарни условия оцелява и печели този бизнес, който работи с колкото се може по-голям обем от данни. Те постъпват в суров вид и ако останат необработени, на практика са ...
Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение о...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...