Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди

Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Ако имате онлайн магазин, вече знаете колко важна е връзката с клиентите. Съществуват различни похвати за комуникация, в зависимост от спецификата на предлаганите стоки и услуги. Нито една продажба обаче не може и не трябва да минава без имейл, който потвърждава поръчката и плащането.

След направена поръчка всеки си чака имейла                     

Вярвате, че вашата основна мисия е да  привлечете колкото се може повече клиенти, нали? На прав път сте, но има нещо, което е още по-важно, а именно: да убедите потребителите, че са направили правилен избор, веднага след като напазаруват при вас. Това става, като им изпратите подходящ имейл, с който да потвърдите покупката и да им съобщите, че плащането е минало успешно, ако са направили такова. Само така те ще бъдат спокойни, че са избрали коректен търговец.

Всеки, който има някаква онлайн дейност, ежедневно получава и изпраща имейли. Често пощата се оказва претрупана от съобщения, някои важни, други ненужни и определяни като спам. Много от тях остават неотворени или биват директно изтривани. Статистиката показва, че с най-висок процент на отваряне са точно имейлите след направена поръчка. Този тип имейли водят с цели 48% по отваряне (open rate) пред всички останали съобщения и това показва, че те са много специални.

Тази тенденция не би трябвало да е изненадваща за никого. Няма нищо по-логично от това, след направена поръчка, всеки да очаква потвърждение, още повече, ако вече е платил онлайн. Още по-логично е всеки имейл в тази връзка, да бъде отворен и прочетен. Това налага неговият вид, съдържание и оформление, да бъде съобразено с предназначението му. Той не е обикновен имейл, не е оферта или рекламно послание. По-скоро е инструмент, който има своите особености и правила за съставяне.

Добрият текст е стегнат, точен и конкретен

Първото нещо, с което трябва да бъде съобразен един такъв имейл, е отговорът на въпроса какво точно очакват клиентите. Обикновено те искат да получат конкретна информация, която включва потвърждение за поръчката, срок на доставка и дали няма някакво скрито оскъпяване под формата на допълнителни такси. Също така, те искат да знаят как биха могли да се свържат с вас, ако възникнат някакви въпроси и неясноти. Бъдете изчерпателни и коректни, съобщете им точната стойност на покупката и заявете готовност да отговорите на всичките им питания.

Красивите метафори и оригинално поднесеният текст са очарователни за четене, но повярвайте, точно сега не е моментът за подобни отклонения. Многото думи, излишните описания и дългите благодарствени речи са напълно ненужни. Този имейл има ясна цел и тя трябва да бъде постигната със стегнат, точен и конкретен текст. Такъв, какъвто хората очакват да прочетат, без да се загубят в плетеница от излишни думи. Нека краткият имейл не ви притеснява, клиентите търсят точно това и са благодарни, когато го намерят.

Разбира се, че говорим за системни съобщения, които са предварително подготвени и еднакви за всички. Никой не се заблуждава, че писмото е съчинено единствено и само за него. Все пак, не пречи да помислите как да персонализирате имейлите поне малко. Това може да направите на база на различните категории клиенти или според видовете продукти, които предлагате. Успеете ли да покажете лично отношение, многократно ще повишите доверието във вас. Според редица проучвания, това се харесва на клиентите и увеличава шанса за повторна поръчка.

Максимално изчистен и достатъчно красив дизайн

Всяка изработка на онлайн магазин е свързана с редица особености и функционалности, характери за конкретния бизнес. Когато избирате дизайна на имейла, с който ще потвърждавате направена поръчка, гледайте той да бъде максимално изчистен и достатъчно красив. Това ще го направи четивен. Разграничете отделните абзаци така, че възможно най-бързо потребителите да обхванат цялата важна информация. Използвайте лесен за сканиране шрифт в подходящ размер.

Не забравяйте за допълнителен бутон. Той може да води към проследяване на поръчката или пък към изтегляне на фактура. Съобразете цветовете с вашия бранд, не добавяйте прекалено различни детайли и не залагайте на лъскави и крещящи елементи. Изпращате полезна и очаквана информация, а не гореща оферта. Достатъчно е да включите нещо характерно за вас като логото ви или рекламен слоган, който ползвате. Това ще помогне на клиентите да ви запомнят по-лесно и да ви разпознават веднага, щом ви видят.

Постарайте се въпросният имейл да се чете свободно и на мобилни  устройства. Знае се, че над 50% от трафика на онлайн търговията преминава именно през мобилни телефони. Съобщението следва да изглежда добре при такъв прочит. Факт е също, че голяма част от потребителите следят електронните си пощи през телефона. Това налага имейлът да е пригоден за преглеждане, както на десктоп, така и на мобилно устройство.

Как да благодарите без да изглеждате банални

Какво още е уместно да съдържа един потвърждаващ поръчката имейл? Освен съществената информация, която е напълно достатъчна за подобен вид имейли, може да добавите и нещо допълнително, без да нарушите предназначението му. Това може да бъде промоционален код за следваща поръчка или абонамент за някаква услуга. Ако покупката е свързана с уреди, за които има специални упътвания, сложете линк към тях. Линк може да поставите и към инструкции за поддръжка, ако предлагате стоки, изискващи специални грижи.

Това са все начини, с които да изкажете благодарност за направените поръчки, да приветствате клиентите и да демонстрирате лично отношение, без да използвате банални средства. Друго, с което може да ангажирате потребителите, е като им предложите да направят оценка на обслужването и като цяло на пребиваването им във вашия онлайн магазин. Рядко хората обръщат внимание на това и се възползват от идеята, но винаги има и такива, които с удоволствие ще го направят и ще ви напишат какво мислят.

Във всички случаи това е полезна обратна връзка, която може да ви даде ценна информация и насоки как да  подобрите работата си. Винаги може да проявите креативност и да добавите нещо, което е полезно и ненатрапчиво. Такова, което е свързано с бизнеса ви и в същото време има място в един имейл от подобен тип. Всяка идея, съобразена с изложените изисквания, би била подходяща. Каквото и да измислите и да решите, важното е да не подценявате значението на имейла, потвърждаващ направената поръчка и плащане. И да не забравяте, че хората го очакват.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

В тази статия ще опишем поддръжка на уеб сайт в две различни, но еднакви по важност направления. Поддръжка на съдържанието в уеб сайта В дигиталния свят промените се случват толк...
Професионална изработка на сайт

Професионална изработка на сайт

В интернет има достатъчно безплатни платформи, които предлагат набор от инструменти сами да си изработите собствен уеб сайт. На пръв поглед нещата изглеждат напълно приемливо – р...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло

НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло

НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло Близо 23 000 е-магазина са декларирани в Националната агенция по приходите (НАП) от пускането в действие на регистъра през 2019 г....
От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касов бон За много електронни магазини отпада изискването да имат касови апарати и да издават фискални бонове. Това глас...
GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин Най-напред да обобщим, какво е GDPR (General Data Protection Regulation )? GDPR или преведено на български е “Общ регламент относно защитата на данн...