Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между големия и малкия онлайн търговец.

Основните разлики между двата търговеца са мащаба, маркетинговата стратегия, бранд, обслужването на клиентите и пазарните ниши за двамата търговци.

Големите компании имат голяма инфраструктура, голям капацитет на развитие, много служители и голям марж на печалбата от продажбата на своите продукти и услуги. Но всичко това ги прави и по-тромави и по-малко гъвкави при приемането на нови процеси.

Големите бюджети и вътрешни маркетингови екипи позволяват да се обхванат повече рекламни канали, които да доведат до по-големи и бързи продажби. До като при малките търговци, те залагат на външни маркетингови агенции, които по-лесно оптимизират своя ресурс, защото имат по директен контрол върху бюджета, с който разполагат.

Голямото оръжие на малките фирми, е че имат директен контакт със своите клиенти, с тяхното персоналното обслужване и познаването на продукта. Всичко това е невъзможно при големите компании, защото често комуникацията с клиентите и другите компаниите е автоматизирана и непряка.

Как може да се конкурирате с големите онлайн търговци?

Първо изберете продукт или продукти , които ще ви дават предимство. Проучете пазара, изграждайки преки контакти с доставчици и спечелете тяхното доверие със своята лоялност. Учете се непрекъснато като търсите и проучвате пазара, за да развивате своята дейност.

Кои са предимствата на онлайн търговията пред офлайн?

  • Имате неограничени клиенти

  • Електронната търговия търпи непрекъснат растеж и развитие

  • Търговията онлайн е по-гъвкава и имате по-бързи продажби

  • Нямате зависимост от локация

  • В онлайн търговията малкия и среден бизнес имат равностойни позиции

Кои са най-честите грешки, които можете да допуснете в онлайн търговията?

Първо: клиентите ви идват сами и започват вашите продажби и вие спирате да търсите нови пазари и „пускате“ нещата да се случват сами. Т.е. липсва ви маркетингова стратегия. Повечето търговци бъркат при планирането на своето време и финанси, не отделят средства за изграждането на своя бранд, бъркат в ценообразуването на продуктите си и от там идват и по-малките печалби и честото фалиране на фирмата.

Второ: не отделяте средства за реклама. Когато изберете своя уникален продукт, с който ще изпъкнете пред конкурентите си, инвестирате в реклама с него. Това гаранция ще ви доведе повече клиенти и възможност за опознаването на вашия бизнес.

Трето: спирате своето самообучение и развитие. Когато постигнете някакви добри и задоволителни резултати, не спирайте своето развитие, продължете да се самообучавате и това ще ви доведе и по-нататъшно развитие. Когато продължите да проучвате пазара и това, от което се интересуват вашите клиенти, така вие ще разширите своя бизнес и ще подобрите пазарната си оценка.

За съжаление повечето фирми не полагат усилия, за да задържат настоящите си клиенти и не инвестират в обучението на персонала си, за да се подобри клиентското обслужване. А всеки знае, че това е по-лесния процес, да задържите клиентите си, вместо да набавите нови.

Надяваме се,че сме били полезни със своите препоръки и дано успеете да не допуснете грешки, които ще доведат до сериозни последствия за вашия бизнес бил то малък или голям.

0 коментара

Напишете коментар:

Портфолио

Проекти изработени от Уеббилд България ООД

WebBuild