Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Как да се спасите от информационно претоварване

В информационното общество, мисленето е дейност, която все повече отсъства. В един момент информацията става толкова много, че човек не успява да я обработи, не може да разбере дадена тема или да вземе решение. Състоянието, познато като информационно претоварване, е истинска драма за мозъка.

Точно това се случва, когато един сайт е пренаситен с информация. Хората не могат да се справят, объркват се и в крайна сметка вместо да вземат полезно решение, остават безучастни. Тук максимата „Колкото повече -  толкова по-добре“ не само, че не важи, а е убийствено вредна.

Баланс между рекламното и полезното съдържание

Неслучайно всеки, който иска да има работещ сайт и да наложи своя продукт, търси опитен уеб разработчик, който ще му осигури, освен изработка на сайт, и така важното предпазване от информационно претоварване. То се постига най-вече чрез балансирано съотношение между рекламното и полезното съдържание.

От първостепенно значение е как ще бъдат разположени отделните елементи на страниците, кои бутони да са най-отгоре, кои в средата и в края. От тяхната правилна подредба зависи потребителите да имат своето положително изживяване, да не загубят концентрация и бързо и лесно да усвоят най-важната информация.

Сайтът оцелява в непрестанна конкуренция

От всяко меню се очаква да бъде максимално опростено и удобно за ползване. Изключително полезна и приятна е интуитивната навигация. Когато предварително се знае какво точно искате да направят потребителите, всички бутони ще бъдат там, където трябва и желаното от вас действие ще се случи.

Сред най-разпространените причини за информационно претоварване на сайта е постоянно растящият поток от новости и иновации, които буквално заливат потребителите. От всеки сайт се изисква да бъде конкурентно способен и адекватен на всичко ново. Той е в непрекъснато надпреварване, освен с други сайтове, и със социалните мрежи, както и с различни приложения и блогове.

Информационната претовареност е реална заплаха, която трябва да бъде овладяна навреме. Иначе рискувате да имате съвременен, красив сайт, който обаче не ви върши работа.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница Всеки уеб сайт е съвкупност от свързани помежду си страници, които имат общ дизайн, специална навигация и различни функционалности. ...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин Най-напред да обобщим, какво е GDPR (General Data Protection Regulation )? GDPR или преведено на български е “Общ регламент относно защитата на данн...
Продуктова страница в търговски сайт Single View

Продуктова страница в търговски сайт Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в eCommerce сайт, трябва да заковете вниманието му...
Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Избирате цвят за лого и сайт? Решете как искате да въздействате на хората Колко пъти ви се е случвало да отворите един сайт, без дори да ви интересува това, което той предлага? ...
Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...