Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи

„Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлайн магазинът ми удвои печалбата в сравнение с миналата година.“ Подобна лична история може да бъде чута все по често. Пандемията от COVID-19 здраво разтърси света на бизнеса и колкото и да е неясно какво точно предстои, едно е сигурно – онлайн търговията никога няма да се върне към познатите ни практики и технологии.

Онлайн търговия вместо физически магазин

Печелят тези, които вървят напред с новите технологии

Основният въпрос, който стои пред всеки търговец сега не е доколко качествени продукти или услуги ще предложи онлайн, а дали изобщо ще оцелее, ако не го направи. Ако доскоро се смяташе, че за някои търговски обекти е нужен по-дълъг период на адаптация при преминаване в онлайн режим, вече не е така.

Колкото повече фирмите отлагат дигиталното си развитие в търговията, толкова повече губят пазарни позиции. За да имат превес над конкурентите си в бранша, изборът им на софтуерна компания за изработка на онлайн магазин става от все по-голямо значение. Печеливши ще са тези, които заложат на новите технологии, способни да осигурят на клиентите 100-процентово потребителско изживяване.

Всичко трябва да се случва бързо, лесно и приятно за клиента

COVID кризата успя за кратко време да пренапише правилата в онлайн търговията. Дори и този бърз растеж, който наблюдаваме в момента, да забави темпове, продажбите в дигиталното пространство ще продължат да вървят нагоре. С тях се променят и изискванията. Увеличаващите се поръчки налагат осъществяването на все по-бързи доставки.

Променят се и финансовите трансакции. Хората все повече предпочитат онлайн разплащането. Расте и броят на потребителите, които избират мобилните устройства, за да пазаруват. Това, което ги удовлетворява максимално е да могат да купуват с няколко клика – бързо и без предварителна регистрация.

Онлайн търговците са изправени пред две основни предизвикателства, които на пръв поглед изглеждат несъизмерими. От една страна са преките им конкуренти на локалния пазар. От друга – известните онлайн ритейлъри в световен мащаб като eBay, Amazon, Etsy и др.

Колкото и далече да са от последните, налагам им се да се равняват по тях. Причината е, че клиентите не се интересуват кой колко голям е. Те винаги ще сравняват нивото на обслужване и ще имат едни и същи високи очаквания към всички.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви ...
Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...
Професионална изработка на сайт

Професионална изработка на сайт

В интернет има достатъчно безплатни платформи, които предлагат набор от инструменти сами да си изработите собствен уеб сайт. На пръв поглед нещата изглеждат напълно приемливо – р...
Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата ...