Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи

„Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлайн магазинът ми удвои печалбата в сравнение с миналата година.“ Подобна лична история може да бъде чута все по често. Пандемията от COVID-19 здраво разтърси света на бизнеса и колкото и да е неясно какво точно предстои, едно е сигурно – онлайн търговията никога няма да се върне към познатите ни практики и технологии.

Онлайн търговия вместо физически магазин

Печелят тези, които вървят напред с новите технологии

Основният въпрос, който стои пред всеки търговец сега не е доколко качествени продукти или услуги ще предложи онлайн, а дали изобщо ще оцелее, ако не го направи. Ако доскоро се смяташе, че за някои търговски обекти е нужен по-дълъг период на адаптация при преминаване в онлайн режим, вече не е така.

Колкото повече фирмите отлагат дигиталното си развитие в търговията, толкова повече губят пазарни позиции. За да имат превес над конкурентите си в бранша, изборът им на софтуерна компания за изработка на онлайн магазин става от все по-голямо значение. Печеливши ще са тези, които заложат на новите технологии, способни да осигурят на клиентите 100-процентово потребителско изживяване.

Всичко трябва да се случва бързо, лесно и приятно за клиента

COVID кризата успя за кратко време да пренапише правилата в онлайн търговията. Дори и този бърз растеж, който наблюдаваме в момента, да забави темпове, продажбите в дигиталното пространство ще продължат да вървят нагоре. С тях се променят и изискванията. Увеличаващите се поръчки налагат осъществяването на все по-бързи доставки.

Променят се и финансовите трансакции. Хората все повече предпочитат онлайн разплащането. Расте и броят на потребителите, които избират мобилните устройства, за да пазаруват. Това, което ги удовлетворява максимално е да могат да купуват с няколко клика – бързо и без предварителна регистрация.

Онлайн търговците са изправени пред две основни предизвикателства, които на пръв поглед изглеждат несъизмерими. От една страна са преките им конкуренти на локалния пазар. От друга – известните онлайн ритейлъри в световен мащаб като eBay, Amazon, Etsy и др.

Колкото и далече да са от последните, налагам им се да се равняват по тях. Причината е, че клиентите не се интересуват кой колко голям е. Те винаги ще сравняват нивото на обслужване и ще имат едни и същи високи очаквания към всички.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Dark mode дизайн

Dark mode дизайн

Dark mode дизайнът – добро решение, но не за всеки Почти всичко вече разполага с черна версия на своя  интерфейс и за голяма част от потребителите тъмният режим (Dark mod...
Онлайн потребители

Онлайн потребители

Липсват ви потребители: вижте защо Всеки онлайн търговец очаква своето „да“ на стоките и услугите, които предлага. Одобрението на потребителите, тяхното присъствие и гот...
Как да държите обслужването в онлайн магазина на ниво

Как да държите обслужването в онлайн магазина на ниво

Когато пазарувате, очаквате обслужването в магазина да е качествено и бързо. Нали не мислите, че това важи само за физическите търговски обекти? При онлайн пазаруването правилата са съ...
Как да държите уеб сайта актуален

Как да държите уеб сайта актуален

Вложените пари в изработка на сайт са добре похарчени, ако целите са постигнати и резултатите от дигиталното присъствие отговарят на очакванията. Винаги ще има непредвидени разходи и щ...