Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Онлайн магазинът не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегателно място за клиентите. Всяко подобрение води до финансови ползи и колкото по-лесен и приятен за използване е онлайн магазинът, толкова повече продажби има. 

Търсачката: с фиксирано място и винаги достъпна

Когато замисляте изработка на онлайн магазин, не забравяйте за вътрешната търсачка, която може да повиши ползваемостта на обекта. Тя не е  поредната екстра, а важен инструмент в ръцете на потребителите. Те са свикнали да я има, търсят я и обичат да я използват преди да купят. Нейното място обикновено е в горния край на страницата, а запазената ѝ марка е иконата под форма на лупа.

Тя трябва да бъде видима, работеща и достъпна по всяко време. На всички е ясно за какво се използва търсачката, но никога не е излишно да има кратък текст, който да указва предназначението ѝ. Колко да е голяма, зависи от продуктите, които предлагате и дали хората изписват по една, две или повече думи при търсене.

Помислете как ще организирате самото търсене. Ако изберете това да става в определени категории, а не в цялата база данни, ще улесните клиентите. Една такава функционалност значително ще редуцира резултатите и ще ускори процеса по намиране на желания продукт. Ако пък собствената ви търсачка е с подсказки - „Autocomplete“, намирането на стоките ще е още по-лесно и бързо.

Хората, ползващи търсачка харчат повече

Ако следите редовно статистиките в онлайн магазина, сами ще се убедите, че броят на хората, ползващи вътрешната търсачка е значителен. Същевременно ще видите, че повечето от тях правят поръчки, както и че разглеждат средно три пъти повече страници от другите потребители. Всичко това затвърдява позициите на вашия бранд и ви печели лоялни клиенти.

Постепенно ще забележите, че доверието във вашия магазин расте, потребителите са по-склонни да се регистрират и все по-често се връщат за нови поръчки. Това неминуемо води до повече оборот и нарастваща печалба. Колкото по-доволни са клиентите, толкова по-готови са да харчат пари и със сигурност ще го правят, ако им предложите бърз достъп до това, което търсят.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн търговия и Portalzchasti.bg Все повече хора пазаруват онлайн. Търговията по електронен път е не само удобен начин да намериш всяко едно нещо, което ти е необходимо, но че...
Уеб сайт за вашето изкуство

Уеб сайт за вашето изкуство

Място за изкуство – сайт или социална мрежа? Вие сте творец и изработвате изделия, които искате да споделите с колкото се може повече хора. Искате и да продавате. Работите с к...
Кое колко струва или как да сложим точната цена

Кое колко струва или как да сложим точната цена

В търговията е важно какво продавате и на какви цени. В онлайн търговията – също. Колкото и уникални стоки и услуги да предлагате, ако нямате адекватно ценообразуване, шансът ви ...
Лесна или трудна регистрация в онлайн магазин

Лесна или трудна регистрация в онлайн магазин

Свръх мерки за сигурност или как да убиете клиента още на входа Има толкова много съвети как да изградите  перфектен интернет магазин, че ако попаднете на подходящите, ще с...