Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Търговската уеб платформа не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегателно място за клиентите. Всяко подобрение води до финансови ползи и колкото по-лесен и приятен за използване е онлайн магазинът, толкова повече продажби има. 

Търсачката: с фиксирано място и винаги достъпна

Когато замисляте изработка на онлайн магазин, не забравяйте за вътрешната търсачка, която може да повиши ползваемостта на обекта. Тя не е  поредната екстра, а важен инструмент в ръцете на потребителите. Те са свикнали да я има, търсят я и обичат да я използват преди да купят. Нейното място обикновено е в горния край на страницата, а запазената ѝ марка е иконата под форма на лупа.

Тя трябва да бъде видима, работеща и достъпна по всяко време. На всички е ясно за какво се използва търсачката, но никога не е излишно да има кратък текст, който да указва предназначението ѝ. Колко да е голяма, зависи от продуктите, които предлагате и дали хората изписват по една, две или повече думи при търсене.

Помислете как ще организирате самото търсене. Ако изберете това да става в определени категории, а не в цялата база данни, ще улесните клиентите. Една такава функционалност значително ще редуцира резултатите и ще ускори процеса по намиране на желания продукт. Ако пък собствената ви търсачка е с подсказки - „Autocomplete“, намирането на стоките ще е още по-лесно и бързо.

Хората, ползващи търсачка харчат повече

Ако следите редовно статистиките в сайта, сами ще се убедите, че броят на хората, ползващи вътрешната търсачка е значителен. Същевременно ще видите, че повечето от тях правят поръчки, както и че разглеждат средно три пъти повече страници от другите потребители. Всичко това затвърдява позициите на вашия бранд и ви печели лоялни клиенти.

Постепенно ще забележите, че доверието във вашия магазин расте, потребителите са по-склонни да се регистрират и все по-често се връщат за нови поръчки. Това неминуемо води до повече оборот и нарастваща печалба. Колкото по-доволни са клиентите, толкова по-готови са да харчат пари и със сигурност ще го правят, ако им предложите бърз достъп до това, което търсят.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното...
Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим? В условията на извънредно положение, по време на пандемия, която застрашава здравето и живота на милиони хора по света, бизнес...
Имейл в отговор на успешно генерирана поръчка

Имейл в отговор на успешно генерирана поръчка

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди Ако имате уеб сайт за онлайн продажби, вече знаете колко важна е връзката с к...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...
НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло Близо 23 000 е-магазина са декларирани в Националната агенция по приходите (НАП) от пускането в действие на регистъра през 2019 г....
Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Незавършени поръчки: Как да спасите продажбите?

Следите ли статистиката колко незавършени поръчки оставят клиентите всеки ден? А знаете ли защо го правят? Едва ли тези въпроси са изненада за вас, ако притежавате или управлявате...