Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите онлайн магазина лесен за използване или защо търсачката е важна

Онлайн магазинът не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегателно място за клиентите. Всяко подобрение води до финансови ползи и колкото по-лесен и приятен за използване е онлайн магазинът, толкова повече продажби има. 

Търсачката: с фиксирано място и винаги достъпна

Когато замисляте изработка на онлайн магазин, не забравяйте за вътрешната търсачка, която може да повиши ползваемостта на обекта. Тя не е  поредната екстра, а важен инструмент в ръцете на потребителите. Те са свикнали да я има, търсят я и обичат да я използват преди да купят. Нейното място обикновено е в горния край на страницата, а запазената ѝ марка е иконата под форма на лупа.

Тя трябва да бъде видима, работеща и достъпна по всяко време. На всички е ясно за какво се използва търсачката, но никога не е излишно да има кратък текст, който да указва предназначението ѝ. Колко да е голяма, зависи от продуктите, които предлагате и дали хората изписват по една, две или повече думи при търсене.

Помислете как ще организирате самото търсене. Ако изберете това да става в определени категории, а не в цялата база данни, ще улесните клиентите. Една такава функционалност значително ще редуцира резултатите и ще ускори процеса по намиране на желания продукт. Ако пък собствената ви търсачка е с подсказки - „Autocomplete“, намирането на стоките ще е още по-лесно и бързо.

Хората, ползващи търсачка харчат повече

Ако следите редовно статистиките в онлайн магазина, сами ще се убедите, че броят на хората, ползващи вътрешната търсачка е значителен. Същевременно ще видите, че повечето от тях правят поръчки, както и че разглеждат средно три пъти повече страници от другите потребители. Всичко това затвърдява позициите на вашия бранд и ви печели лоялни клиенти.

Постепенно ще забележите, че доверието във вашия магазин расте, потребителите са по-склонни да се регистрират и все по-често се връщат за нови поръчки. Това неминуемо води до повече оборот и нарастваща печалба. Колкото по-доволни са клиентите, толкова по-готови са да харчат пари и със сигурност ще го правят, ако им предложите бърз достъп до това, което търсят.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Целта на всеки онлайн магазин е да продава. Смисълът на многото закупени стоки е крайният резултат, а именно печалбата. За нейното формиране има известни правила и принципи, но е в...
Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Как да реагирате, когато имате недоволни онлайн клиенти Когато се занимавате с онлайн търговия, неминуемо ще се сблъскате с ядосани и недоволни клиенти. Ще ви се случи, защото сте н...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
Изработка на сайт за заведение

Изработка на сайт за заведение

Имате заведение? Трябва ви сайт, ако искате да сте популярни и харесвани Имате заведение и това, от което спешно се нуждаете са клиенти. В такъв случай, не отлагайте и се заемете с ...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин Най-напред да обобщим, какво е GDPR (General Data Protection Regulation )? GDPR или преведено на български е “Общ регламент относно защитата на данн...