Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Търговската уеб платформа не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегателно място за клиентите. Всяко подобрение води до финансови ползи и колкото по-лесен и приятен за използване е онлайн магазинът, толкова повече продажби има. 

Търсачката: с фиксирано място и винаги достъпна

Когато замисляте изработка на онлайн магазин, не забравяйте за вътрешната търсачка, която може да повиши ползваемостта на обекта. Тя не е  поредната екстра, а важен инструмент в ръцете на потребителите. Те са свикнали да я има, търсят я и обичат да я използват преди да купят. Нейното място обикновено е в горния край на страницата, а запазената ѝ марка е иконата под форма на лупа.

Тя трябва да бъде видима, работеща и достъпна по всяко време. На всички е ясно за какво се използва търсачката, но никога не е излишно да има кратък текст, който да указва предназначението ѝ. Колко да е голяма, зависи от продуктите, които предлагате и дали хората изписват по една, две или повече думи при търсене.

Помислете как ще организирате самото търсене. Ако изберете това да става в определени категории, а не в цялата база данни, ще улесните клиентите. Една такава функционалност значително ще редуцира резултатите и ще ускори процеса по намиране на желания продукт. Ако пък собствената ви търсачка е с подсказки - „Autocomplete“, намирането на стоките ще е още по-лесно и бързо.

Хората, ползващи търсачка харчат повече

Ако следите редовно статистиките в сайта, сами ще се убедите, че броят на хората, ползващи вътрешната търсачка е значителен. Същевременно ще видите, че повечето от тях правят поръчки, както и че разглеждат средно три пъти повече страници от другите потребители. Всичко това затвърдява позициите на вашия бранд и ви печели лоялни клиенти.

Постепенно ще забележите, че доверието във вашия магазин расте, потребителите са по-склонни да се регистрират и все по-често се връщат за нови поръчки. Това неминуемо води до повече оборот и нарастваща печалба. Колкото по-доволни са клиентите, толкова по-готови са да харчат пари и със сигурност ще го правят, ако им предложите бърз достъп до това, което търсят.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да изградите стратегия за превръщане на трафика в продажби

Как да изградите стратегия за превръщане на трафика в продажби

Когато поръчвате изработка на онлайн магазин, очаквате да реализирате конкретни ползи и да развиете успешен бизнес. Не е достатъчно да привличате посетители, които да идват,  да р...
Как сайта ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как сайта ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли eCommerce сайт или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Чести грешки в структурата на сайт Сещате ли се за онзи момент, в който отваряте сайта и сте напълно объркани? Не разбирате отделните наименования или не знаете от къде да започнете...
Невидим уеб сайт

Невидим уеб сайт

На кого му пука, че имате сайт, ако той е невидим Сайтът съществува, за да носи печалба на собственика му. Това твърдение  е като мантра за всички, които се захващат с някакъв ...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
Изоставена количка

Изоставена количка

Проблемът „изоставена количка“ и как най-умело да се справим с него За всеки търговец има достатъчно стресови ситуации, които затрудняват работата му и носят риск от заг...