Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Търговската уеб платформа не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегателно място за клиентите. Всяко подобрение води до финансови ползи и колкото по-лесен и приятен за използване е онлайн магазинът, толкова повече продажби има. 

Търсачката: с фиксирано място и винаги достъпна

Когато замисляте изработка на онлайн магазин, не забравяйте за вътрешната търсачка, която може да повиши ползваемостта на обекта. Тя не е  поредната екстра, а важен инструмент в ръцете на потребителите. Те са свикнали да я има, търсят я и обичат да я използват преди да купят. Нейното място обикновено е в горния край на страницата, а запазената ѝ марка е иконата под форма на лупа.

Тя трябва да бъде видима, работеща и достъпна по всяко време. На всички е ясно за какво се използва търсачката, но никога не е излишно да има кратък текст, който да указва предназначението ѝ. Колко да е голяма, зависи от продуктите, които предлагате и дали хората изписват по една, две или повече думи при търсене.

Помислете как ще организирате самото търсене. Ако изберете това да става в определени категории, а не в цялата база данни, ще улесните клиентите. Една такава функционалност значително ще редуцира резултатите и ще ускори процеса по намиране на желания продукт. Ако пък собствената ви търсачка е с подсказки - „Autocomplete“, намирането на стоките ще е още по-лесно и бързо.

Хората, ползващи търсачка харчат повече

Ако следите редовно статистиките в сайта, сами ще се убедите, че броят на хората, ползващи вътрешната търсачка е значителен. Същевременно ще видите, че повечето от тях правят поръчки, както и че разглеждат средно три пъти повече страници от другите потребители. Всичко това затвърдява позициите на вашия бранд и ви печели лоялни клиенти.

Постепенно ще забележите, че доверието във вашия магазин расте, потребителите са по-склонни да се регистрират и все по-често се връщат за нови поръчки. Това неминуемо води до повече оборот и нарастваща печалба. Колкото по-доволни са клиентите, толкова по-готови са да харчат пари и със сигурност ще го правят, ако им предложите бърз достъп до това, което търсят.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

За нас – важна страницата за всеки един сайт

За нас – важна страницата за всеки един сайт

Когато обсъждате подходящите решения за вашия уеб сайт, винаги трябва да се ръководите от желанията и нагласите на клиентите. Срещата ви с тях няма как да се случи очи в очи, но това н...
31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

Силен растеж на онлайн търговията в отделни сегменти у нас, отчитат от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). 71 на сто от българските граждани имат достъп до интернет, 31 на сто от...
Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Има много начини да разберем кога в един уеб сайт нещо не е наред, но когато говорим, че той е занемарен, всичко се върти около съдържанието. Колкото повече го неглижирате, толкова по-...
Старт на онлайн бизнес: успешните първи стъпки

Старт на онлайн бизнес: успешните първи стъпки

Вложили сте достатъчно сили, време и пари, за да притежавате онлайн бизнес с уникален дизайн и необходимите функционалности. Качили сте  продуктите, подредили сте ги по катего...
V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Как CRM бизнес софтуер работи за всеки търговец

Как CRM бизнес софтуер работи за всеки търговец

Всяка компания може значително да подобри своята дейност и да реализира повече приходи, използвайки подходящ бизнес софтуер. CRM бизнес софтуер е продукт, който предоставя изчерпа...