Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет

Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече потребители. Някои са там, за да се забавляват, други от любопитство, а има и трети, които виждат изгодни бизнес перспективи.

Едва 52% от българските фирми имат собствен сайт

Въпреки постоянното разрастване на глобалната мрежа, само 52 на сто от родните фирми имат собствен уеб сайт, сочат последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Сред тях най-много са тези, които имат над 250 служители. Най-малък е делът на фирмите с персонал до 50 човека.

От всички тях малко над 11% реализират печалби от онлайн търговия. Това показва, че тази сфера тепърва ще се развива. Освен до по-голяма конкуренция между търговците, това ще доведе до засилено търсене на технологични услуги като уеб дизайн, уеб разработки, дигитален маркетинг и цялостна изработка на сайт. Макар все още да е много под нивата в Европейския съюз, бизнесът у нас ясно осъзнава нуждата от дигитализация и този процес се превръща в трайна тенденция.

Най-използваното средство за сърфиране е телефонът

С 12 пункта е скочило интернет потреблението през последните четири години, отчитат още от НСИ. През 2021 г. 83,5% от домакинствата са имали свободен достъп до интернет, а за предприятията този процент е 96,1. Най-използваното устройство за достъп до интернет е мобилният телефон – над 70% от хората се свързват в мрежата именно чрез него. Следват лаптопите с 30%, настолните компютри с малко над 25%,  накрая се нареждат таблетите с едва 10%.

Хората, които всеки ден  се възползват от възможностите на интернет са близо 74%, а тези, които никога не са го правили са 17%, като повечето от тях живеят в Северозападна България. Най-голям процент от редовните потребители използват предимно мобилните приложения, като Viber, WhatsApp, Skype, Messenger и Snapchat.

Следват социалните мрежи –  Facebook, Twitter, Instagram, TikTok и други. Близо половината от хората, които прекарват време в интернет, четат сайтове за новини, вестници и списания. Почти толкова търсят информация за стоки и услуги, както и помощ за здравословни проблеми.

Интересът към новите технологии ще продължи да нараства и той ще се фокусира върху мобилната комуникация, чатботовете, изкуствения интелект, виртуалната реалност и всичко свързано с нея.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

Силен растеж на онлайн търговията в отделни сегменти у нас, отчитат от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). 71 на сто от българските граждани имат достъп до интернет, 31 на сто от...
eCommerce платформа от нулата

eCommerce платформа от нулата

eCommerce платформа от нулата: Как да избегнем капана на баналните заблуди Едва ли вече има търговец, който да не е наясно, че офлайн бизнесът е обречен, ако не е дигитализиран. За ...
Какво печелите от фирмения блог

Какво печелите от фирмения блог

При всяка изработка на уеб сайт и конкретно на фирмен сайт, един от актуалните въпроси е дали трябва да има блог в него. Включете блог секция, ако искате да трупате популярност, да печ...
Дизайн на лого: Как да сте уникални и запомнящи се

Дизайн на лого: Как да сте уникални и запомнящи се

Колко пъти ви се е случвало веднага да разпознаете даден бранд, без дори да сте прочели името му? Възможно ли е това? Разбира се. Ако видите логото му, което е станало толкова популярн...
Продуктова страница в търговски сайт Single View

Продуктова страница в търговски сайт Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в eCommerce сайт, трябва да заковете вниманието му...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...