Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет

Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече потребители. Някои са там, за да се забавляват, други от любопитство, а има и трети, които виждат изгодни бизнес перспективи.

Едва 52% от българските фирми имат собствен сайт

Въпреки постоянното разрастване на глобалната мрежа, само 52 на сто от родните фирми имат собствен уеб сайт, сочат последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Сред тях най-много са тези, които имат над 250 служители. Най-малък е делът на фирмите с персонал до 50 човека.

От всички тях малко над 11% реализират печалби от онлайн търговия. Това показва, че тази сфера тепърва ще се развива. Освен до по-голяма конкуренция между търговците, това ще доведе до засилено търсене на технологични услуги като уеб дизайн, уеб разработки, дигитален маркетинг и цялостна изработка на сайт. Макар все още да е много под нивата в Европейския съюз, бизнесът у нас ясно осъзнава нуждата от дигитализация и този процес се превръща в трайна тенденция.

Най-използваното средство за сърфиране е телефонът

С 12 пункта е скочило интернет потреблението през последните четири години, отчитат още от НСИ. През 2021 г. 83,5% от домакинствата са имали свободен достъп до интернет, а за предприятията този процент е 96,1. Най-използваното устройство за достъп до интернет е мобилният телефон – над 70% от хората се свързват в мрежата именно чрез него. Следват лаптопите с 30%, настолните компютри с малко над 25%,  накрая се нареждат таблетите с едва 10%.

Хората, които всеки ден  се възползват от възможностите на интернет са близо 74%, а тези, които никога не са го правили са 17%, като повечето от тях живеят в Северозападна България. Най-голям процент от редовните потребители използват предимно мобилните приложения, като Viber, WhatsApp, Skype, Messenger и Snapchat.

Следват социалните мрежи –  Facebook, Twitter, Instagram, TikTok и други. Близо половината от хората, които прекарват време в интернет, четат сайтове за новини, вестници и списания. Почти толкова търсят информация за стоки и услуги, както и помощ за здравословни проблеми.

Интересът към новите технологии ще продължи да нараства и той ще се фокусира върху мобилната комуникация, чатботовете, изкуствения интелект, виртуалната реалност и всичко свързано с нея.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Какво виждат потребителите веднага, щом отворят един сайт Когато готвите нов уеб проект, следвате преди всичко собствените си предпочитания и вкус. Залагате на елементи, които в...
Как да увеличим конверсиите в сайта, като комбинираме SЕО оптимизация с Email маркетинг

Как да увеличим конверсиите в сайта, като комбинираме SЕО оптимизация с Email маркетинг

Освен професионална изработка на сайт, за всеки бизнес е важно да има ясна идея как ще се развива и най-вече как ще постигне желаните резултати. При изграждане на маркетинговия план в ...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди Ако имате онлайн магазин, вече знаете колко важна е връзката с клиентите. Същ...
Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруването стъпка по стъпка Онлайн пазаруването трябва да бъде приятно и сигурно. Да създава удобство и комфорт и да осигурява възможно най-доброто потребителско преживяван...
Неактивни потребители

Неактивни потребители

Неактивни потребители: Как да събудите „спящите“ Обичайно привличането на нови потребители е по-трудно и по-скъпо от запазването на вече съществуващите. Често обаче голя...