Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет

Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече потребители. Някои са там, за да се забавляват, други от любопитство, а има и трети, които виждат изгодни бизнес перспективи.

Едва 52% от българските фирми имат собствен сайт

Въпреки постоянното разрастване на глобалната мрежа, само 52 на сто от родните фирми имат собствен уеб сайт, сочат последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Сред тях най-много са тези, които имат над 250 служители. Най-малък е делът на фирмите с персонал до 50 човека.

От всички тях малко над 11% реализират печалби от онлайн търговия. Това показва, че тази сфера тепърва ще се развива. Освен до по-голяма конкуренция между търговците, това ще доведе до засилено търсене на технологични услуги като уеб дизайн, уеб разработки, дигитален маркетинг и цялостна изработка на сайт. Макар все още да е много под нивата в Европейския съюз, бизнесът у нас ясно осъзнава нуждата от дигитализация и този процес се превръща в трайна тенденция.

Най-използваното средство за сърфиране е телефонът

С 12 пункта е скочило интернет потреблението през последните четири години, отчитат още от НСИ. През 2021 г. 83,5% от домакинствата са имали свободен достъп до интернет, а за предприятията този процент е 96,1. Най-използваното устройство за достъп до интернет е мобилният телефон – над 70% от хората се свързват в мрежата именно чрез него. Следват лаптопите с 30%, настолните компютри с малко над 25%,  накрая се нареждат таблетите с едва 10%.

Хората, които всеки ден  се възползват от възможностите на интернет са близо 74%, а тези, които никога не са го правили са 17%, като повечето от тях живеят в Северозападна България. Най-голям процент от редовните потребители използват предимно мобилните приложения, като Viber, WhatsApp, Skype, Messenger и Snapchat.

Следват социалните мрежи –  Facebook, Twitter, Instagram, TikTok и други. Близо половината от хората, които прекарват време в интернет, четат сайтове за новини, вестници и списания. Почти толкова търсят информация за стоки и услуги, както и помощ за здравословни проблеми.

Интересът към новите технологии ще продължи да нараства и той ще се фокусира върху мобилната комуникация, чатботовете, изкуствения интелект, виртуалната реалност и всичко свързано с нея.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн търговия и Portalzchasti.bg Все повече хора пазаруват онлайн. Търговията по електронен път е не само удобен начин да намериш всяко едно нещо, което ти е необходимо, но че...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...
Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

Искате печеливш сайт? Поддържайте го актуален и в изправност.

В тази статия ще опишем поддръжка на уеб сайт в две различни, но еднакви по важност направления. Поддръжка на съдържанието в уеб сайта В дигиталния свят промените се случват толк...
Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното...