Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет

Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече потребители. Някои са там, за да се забавляват, други от любопитство, а има и трети, които виждат изгодни бизнес перспективи.

Едва 52% от българските фирми имат собствен сайт

Въпреки постоянното разрастване на глобалната мрежа, само 52 на сто от родните фирми имат собствен уеб сайт, сочат последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Сред тях най-много са тези, които имат над 250 служители. Най-малък е делът на фирмите с персонал до 50 човека.

От всички тях малко над 11% реализират печалби от онлайн търговия. Това показва, че тази сфера тепърва ще се развива. Освен до по-голяма конкуренция между търговците, това ще доведе до засилено търсене на технологични услуги като уеб дизайн, уеб разработки, дигитален маркетинг и цялостна изработка на сайт. Макар все още да е много под нивата в Европейския съюз, бизнесът у нас ясно осъзнава нуждата от дигитализация и този процес се превръща в трайна тенденция.

Най-използваното средство за сърфиране е телефонът

С 12 пункта е скочило интернет потреблението през последните четири години, отчитат още от НСИ. През 2021 г. 83,5% от домакинствата са имали свободен достъп до интернет, а за предприятията този процент е 96,1. Най-използваното устройство за достъп до интернет е мобилният телефон – над 70% от хората се свързват в мрежата именно чрез него. Следват лаптопите с 30%, настолните компютри с малко над 25%,  накрая се нареждат таблетите с едва 10%.

Хората, които всеки ден  се възползват от възможностите на интернет са близо 74%, а тези, които никога не са го правили са 17%, като повечето от тях живеят в Северозападна България. Най-голям процент от редовните потребители използват предимно мобилните приложения, като Viber, WhatsApp, Skype, Messenger и Snapchat.

Следват социалните мрежи –  Facebook, Twitter, Instagram, TikTok и други. Близо половината от хората, които прекарват време в интернет, четат сайтове за новини, вестници и списания. Почти толкова търсят информация за стоки и услуги, както и помощ за здравословни проблеми.

Интересът към новите технологии ще продължи да нараства и той ще се фокусира върху мобилната комуникация, чатботовете, изкуствения интелект, виртуалната реалност и всичко свързано с нея.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет ...
Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, т...
Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Как да се спасите от информационно претоварване В информационното общество, мисленето е дейност, която все повече отсъства. В един момент информацията става толкова много, че човек ...
За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

За какво трябва да се грижите, когато имате онлайн магазин?

Управлението на онлайн магазин изисква внимание към множество детайли, за да се осигури успешен и печеливш бизнес. Ето някои ключови аспекти, за които трябва да се грижите: Безс...
Как да използваме CRM система

Как да използваме CRM система

Щом веднъж внедрим успешно CRM, можем да се възползваме напълно от предимствата на системата. Край на честите грешки от пропуснати срокове и ангажименти във взаимоотношенията с клиенти...
CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

В съвременните пазарни условия оцелява и печели този бизнес, който работи с колкото се може по-голям обем от данни. Те постъпват в суров вид и ако останат необработени, на практика са ...