Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители

Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възложите самата изработка на сайт, трябва да сте наясно какви са целите му и какви ползи ще донесе той. Другото, за което трябва да внимавате е да не допуснете фатален гаф в уеб дизайна.

Не се хвърляйте на гигантски сайт

Сериозен гаф може да се окаже прекалено големият сайт. Ако той е с гигантски размери и зарежда със скоростта на костенурка, освен изнервени и разочаровани потребители, друго едва ли ще постигнете. Сайтът следва да се отваря на секундата и да е напълно оптимизиран. Колкото и да харесвате големите изображения и видео клипове, избягвайте ги, те могат да се окажат вредни за сайта.

Има информация, която е същинска и важна и друга, която е второстепенна и допълваща. Мислете къде ще поставите първата. Ако сгафите и я забутате някъде по страниците, ще загубите голям процент последователи. Хората бързат да научат всичко, което ги интересува по възможност веднага и поднесено по достъпен начин. Малцина са тези, на които ще им хареса да ровят из сайта, за да открият това, което им трябва.

Без излишни графики, анимации и шарении

Освен лесна и бърза, навигацията в сайта трябва да бъде интуитивна. Креативните идеи са хубаво нещо, но когато става въпрос за навигационно меню, те не винаги носят полезен заряд. Ако смятате, че ще зарадвате потребителите с разни бутони, скрити под оригинални икони, грешите. Това по-скоро ще ги затормози и обърка. Придържайте се към семпла и ясна подредба и гледайте навигационното меню да е на едно и също място на всяка страница.

Колкото по-цветно, по-шарено, пулсиращо и премигващо, толкова по-добре. Тази максима, споделяна от много собственици на уеб сайтове, има горчиви последици. Никакви ефекти и екстри не могат да заменят качественото съдържание. Излишните графики и анимации вместо да привлекат потребители, по-скоро ще ги отблъснат, особено ако не могат да бъдат прескочени или изключени веднага. 

Ако държите да заковете потребителското внимание, гледайте да не сгафите с уеб дизайна и направете сайта приятелски настроен. Така ще спечелите повече последователи и партньори, като им предложите лесно сърфиране и избягате от кича и излишната натруфеност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" ...
Как да увеличите онлайн продажбите

Как да увеличите онлайн продажбите

Как да увеличите продажбите лесно и безплатно И при най-добре структурирания и поддържан онлайн магазин идва време, когато трябва да се предприемат мерки за насърчаване на продажбит...
Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Как да изберем фирма за разработка на софтуер

Всеки бизнес, без значение колко голям и в коя сфера е, ако иска да се позиционира успешно в уеб пространството, трябва да знае защо го прави. Първата важна стъпка е изготвянето на ясн...
Кога намаленията носят печалба

Кога намаленията носят печалба

В работата си всеки търговец залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-вече как ...
Продуктова страница

Продуктова страница

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки сайт е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако е дос...
VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...