Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители

Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възложите самата изработка на сайт, трябва да сте наясно какви са целите му и какви ползи ще донесе той. Другото, за което трябва да внимавате е да не допуснете фатален гаф в уеб дизайна.

Не се хвърляйте на гигантски сайт

Сериозен гаф може да се окаже прекалено големият сайт. Ако той е с гигантски размери и зарежда със скоростта на костенурка, освен изнервени и разочаровани потребители, друго едва ли ще постигнете. Сайтът следва да се отваря на секундата и да е напълно оптимизиран. Колкото и да харесвате големите изображения и видео клипове, избягвайте ги, те могат да се окажат вредни за сайта.

Има информация, която е същинска и важна и друга, която е второстепенна и допълваща. Мислете къде ще поставите първата. Ако сгафите и я забутате някъде по страниците, ще загубите голям процент последователи. Хората бързат да научат всичко, което ги интересува по възможност веднага и поднесено по достъпен начин. Малцина са тези, на които ще им хареса да ровят из сайта, за да открият това, което им трябва.

Без излишни графики, анимации и шарении

Освен лесна и бърза, навигацията в сайта трябва да бъде интуитивна. Креативните идеи са хубаво нещо, но когато става въпрос за навигационно меню, те не винаги носят полезен заряд. Ако смятате, че ще зарадвате потребителите с разни бутони, скрити под оригинални икони, грешите. Това по-скоро ще ги затормози и обърка. Придържайте се към семпла и ясна подредба и гледайте навигационното меню да е на едно и също място на всяка страница.

Колкото по-цветно, по-шарено, пулсиращо и премигващо, толкова по-добре. Тази максима, споделяна от много собственици на уеб сайтове, има горчиви последици. Никакви ефекти и екстри не могат да заменят качественото съдържание. Излишните графики и анимации вместо да привлекат потребители, по-скоро ще ги отблъснат, особено ако не могат да бъдат прескочени или изключени веднага. 

Ако държите да заковете потребителското внимание, гледайте да не сгафите с уеб дизайна и направете сайта приятелски настроен. Така ще спечелите повече последователи и партньори, като им предложите лесно сърфиране и избягате от кича и излишната натруфеност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Продуктова страница

Продуктова страница

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки сайт е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако е дос...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Бизнесът е наясно, че ако иска да се развива и да просъществува трябва да се дигитализира, за да предотврати фалит. В подкрепа на това твърдение е постоянно нарастващият брой на e-comm...
Конкурентен уеб сайт

Конкурентен уеб сайт

Как един уеб сайт да се справи с конкуренцията Не е чак толкова трудно да класирате уеб сайта си на челни позиции и да се изкачите на върха. Да постигнете така желаното предимство и...
Уеб сайт за вашето изкуство

Уеб сайт за вашето изкуство

Място за изкуство – сайт или социална мрежа? Вие сте творец и изработвате изделия, които искате да споделите с колкото се може повече хора. Искате и да продавате. Работите с к...
Невидим уеб сайт

Невидим уеб сайт

На кого му пука, че имате сайт, ако той е невидим Сайтът съществува, за да носи печалба на собственика му. Това твърдение  е като мантра за всички, които се захващат с някакъв ...