Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители

Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възложите самата изработка на сайт, трябва да сте наясно какви са целите му и какви ползи ще донесе той. Другото, за което трябва да внимавате е да не допуснете фатален гаф в уеб дизайна.

Не се хвърляйте на гигантски сайт

Сериозен гаф може да се окаже прекалено големият сайт. Ако той е с гигантски размери и зарежда със скоростта на костенурка, освен изнервени и разочаровани потребители, друго едва ли ще постигнете. Сайтът следва да се отваря на секундата и да е напълно оптимизиран. Колкото и да харесвате големите изображения и видео клипове, избягвайте ги, те могат да се окажат вредни за сайта.

Има информация, която е същинска и важна и друга, която е второстепенна и допълваща. Мислете къде ще поставите първата. Ако сгафите и я забутате някъде по страниците, ще загубите голям процент последователи. Хората бързат да научат всичко, което ги интересува по възможност веднага и поднесено по достъпен начин. Малцина са тези, на които ще им хареса да ровят из сайта, за да открият това, което им трябва.

Без излишни графики, анимации и шарении

Освен лесна и бърза, навигацията в сайта трябва да бъде интуитивна. Креативните идеи са хубаво нещо, но когато става въпрос за навигационно меню, те не винаги носят полезен заряд. Ако смятате, че ще зарадвате потребителите с разни бутони, скрити под оригинални икони, грешите. Това по-скоро ще ги затормози и обърка. Придържайте се към семпла и ясна подредба и гледайте навигационното меню да е на едно и също място на всяка страница.

Колкото по-цветно, по-шарено, пулсиращо и премигващо, толкова по-добре. Тази максима, споделяна от много собственици на уеб сайтове, има горчиви последици. Никакви ефекти и екстри не могат да заменят качественото съдържание. Излишните графики и анимации вместо да привлекат потребители, по-скоро ще ги отблъснат, особено ако не могат да бъдат прескочени или изключени веднага. 

Ако държите да заковете потребителското внимание, гледайте да не сгафите с уеб дизайна и направете сайта приятелски настроен. Така ще спечелите повече последователи и партньори, като им предложите лесно сърфиране и избягате от кича и излишната натруфеност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктовото ревю е много повече от продуктово описание. То трябва да  предоставя допълнителна информация за ползите и предимствата на продукта. Ако е добре изготвено и подходящо ...
Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...
Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404: Защо тази страница е важна за всеки онлайн магазин

Грешка 404 е неприятно и досадно нещо за всеки потребител. Едва ли има човек, който не го е виждал на екрана на някое електронно устройство. Знаете ли защо се появява съобщението за гр...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...
Онлайн търговията в условия на криза

Онлайн търговията в условия на криза

Всяка криза е своеобразно сито за бизнеса. Оцеляват тези, които успеят бързо да се приспособят и да се възползват от променящите се условия. Без значение кога и как ще приключи нас...
III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III. Кой път да изберете – трудния или лесния ...