Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители

Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възложите самата изработка на сайт, трябва да сте наясно какви са целите му и какви ползи ще донесе той. Другото, за което трябва да внимавате е да не допуснете фатален гаф в уеб дизайна.

Не се хвърляйте на гигантски сайт

Сериозен гаф може да се окаже прекалено големият сайт. Ако той е с гигантски размери и зарежда със скоростта на костенурка, освен изнервени и разочаровани потребители, друго едва ли ще постигнете. Сайтът следва да се отваря на секундата и да е напълно оптимизиран. Колкото и да харесвате големите изображения и видео клипове, избягвайте ги, те могат да се окажат вредни за сайта.

Има информация, която е същинска и важна и друга, която е второстепенна и допълваща. Мислете къде ще поставите първата. Ако сгафите и я забутате някъде по страниците, ще загубите голям процент последователи. Хората бързат да научат всичко, което ги интересува по възможност веднага и поднесено по достъпен начин. Малцина са тези, на които ще им хареса да ровят из сайта, за да открият това, което им трябва.

Без излишни графики, анимации и шарении

Освен лесна и бърза, навигацията в сайта трябва да бъде интуитивна. Креативните идеи са хубаво нещо, но когато става въпрос за навигационно меню, те не винаги носят полезен заряд. Ако смятате, че ще зарадвате потребителите с разни бутони, скрити под оригинални икони, грешите. Това по-скоро ще ги затормози и обърка. Придържайте се към семпла и ясна подредба и гледайте навигационното меню да е на едно и също място на всяка страница.

Колкото по-цветно, по-шарено, пулсиращо и премигващо, толкова по-добре. Тази максима, споделяна от много собственици на уеб сайтове, има горчиви последици. Никакви ефекти и екстри не могат да заменят качественото съдържание. Излишните графики и анимации вместо да привлекат потребители, по-скоро ще ги отблъснат, особено ако не могат да бъдат прескочени или изключени веднага. 

Ако държите да заковете потребителското внимание, гледайте да не сгафите с уеб дизайна и направете сайта приятелски настроен. Така ще спечелите повече последователи и партньори, като им предложите лесно сърфиране и избягате от кича и излишната натруфеност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да изградите стратегия за превръщане на трафика в продажби

Как да изградите стратегия за превръщане на трафика в продажби

Когато поръчвате изработка на онлайн магазин, очаквате да реализирате конкретни ползи и да развиете успешен бизнес. Не е достатъчно да привличате посетители, които да идват,  да р...
Снимките като полезен инструмент за онлайн търсене

Снимките като полезен инструмент за онлайн търсене

Всеки бизнес ежедневно води своите битки за оцеляване. Все по-ожесточено става отстояването на позиции и в уеб пространството. Когато създавате своите дигитални стратегии, не подценява...
Dark mode дизайн

Dark mode дизайн

Dark mode дизайнът – добро решение, но не за всеки Почти всичко вече разполага с черна версия на своя  интерфейс и за голяма част от потребителите тъмният режим (Dark mod...
Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване – кой печели от него Ако се чудите с какво да се захванете и как да се позиционирате в интернет пространството, то защо не обмислите идеята да създа...
Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт: когато искате бизнесът ви да работи без почивен ден Имате бизнес и нямате фирмен уеб сайт? Шегувате се. Днес, на дигитален език, това е равносилно на самоу...
5 предимства на добрия уеб сайт

5 предимства на добрия уеб сайт

Искате да продавате повече: 5 предимства на добрия уеб сайт Въпреки, че електронната търговия шеметно завладява пазара, мнозина все още си мислят, че офлайн бизнесът е напълно доста...