НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло

НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло

НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло

НАП: 23 000 онлайн магазина са на светло

Близо 23 000 е-магазина са декларирани в Националната агенция по приходите (НАП) от пускането в действие на регистъра през 2019 г. досега. Според разпоредбите, всички онлайн търговци са задължени да подават данни в приходната агенция за сайтовете, чрез които продават стоки и услуги.

Регистрацията на онлайн магазините става с електронен подпис (КЕП) през интернет и е достъпна на Портала за електронни услуги на НАП.

За да обявят дейността си, е-търговците трябва да посочат конкретни данни: домейн, наименование на магазина, информация за връзка с лицето, което осъществява продажбата, контакт със собственика на домейна, данни за това, къде се хоства магазинът, номенклатура на стоките в продажба и др. Всичко необходимо е подробно изброено на страниците на Приложение №33 на Наредба Н-18.

Регистърът предоставя и възможността на потребителите да направят съответната проверка дали търговецът и онлайн магазинът, където пазаруват, са вписани в него.

От значение за сигурността на онлайн клиентите е да изискват документ за продажба от търговците. Този документ може да бъде различен, в зависимост от това как се заплаща определена стока или услуга. Щом това става по банков път, задължително трябва да се посочи реалното основание за паричния превод. Ако доставката е с наложен платеж, търговецът е длъжен да издаде касова бележка. При плащане с паричен превод по пощата, клиентите следва да получат разписка за направения превод от пощенския оператор, като търговецът е задължен да изпрати на клиента документ (на хартия или в електронен вариант), в който трябва да е отбелязано наименование и адрес за кореспонденция, идентификационния номер, името на стоката и крайната сума.

Е-търговците разполагат с възможността да регистрират продажбите с фискален/системен бон в електронен вид. Те могат да го изпратят на клиента по имейл, без да се налага да го издават на хартиен документ.

Има и друг ред за отчитане и регистриране на продажбите, от който онлайн търговците могат да се възползват, ако приемат неприсъствени плащания с дебитни и кредитни карти и ако софтуерите им за управление на продажбите отговарят на изискванията, заложени в Наредба Н-18. За документиране на онлайн разплащания с банкови карти, търговците трябва да представят на купувачите документ, който да замести познатия фискален/системен бон. Този документ трябва да съдържа определени задължителни реквизити, сред които наименование, дата, уникален номер, конкретни данни за търговеца и т.н.

Приходната агенция е подела инициатива да обясни ясно при какви обстоятелства онлайн продажбите подлежат на облагане, да поощри доброволното деклариране на приходи, както и да насочи вниманието към надеждните търговци. Информационната кампания е предназначена едновременно и за онлайн търговците, и за потребителите. Правата и задълженията и на едните, и на другите ще бъдат подробно разяснявани на страниците на НАП във Facebook: Влез в час с данъците и Вземи си касовата бележка, където всеки, който забележи нередност или попадне на некоректен търговец, може да подаде сигнал.

Все повече онлайн търговци избират да работят на светло, съобщават от приходната агенция. Това е заради комбинацията от насърчаване на доброволното спазване на данъчните правила и строгите контролни мерки срещу нарушителите от страна на НАП, уточняват от там.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...
Нови задължения за търговците и сериозни санкции при нарушаването им

Нови задължения за търговците и сериозни санкции при нарушаването им

Промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП) регламентират нови правила и задължения за търговците във връзка със защита правата на потребителите. Новите изисквания влизат в сила ...
Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното...
Изоставена количка

Изоставена количка

Проблемът „изоставена количка“ и как най-умело да се справим с него За всеки търговец има достатъчно стресови ситуации, които затрудняват работата му и носят риск от заг...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
SSL/TLS сертификат за защита на уеб сайт

SSL/TLS сертификат за защита на уеб сайт

SSL/TLS сертификат за защита на онлайн общуването Да пренесете бизнеса си онлайн, винаги е добра идея и моментът все е подходящ. Всичко нужно в началото е да намерите подходящата со...