НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

НАП: 23 000 търговски сайта са на светло

Близо 23 000 е-магазина са декларирани в Националната агенция по приходите (НАП) от пускането в действие на регистъра през 2019 г. досега. Според разпоредбите, всички онлайн търговци са задължени да подават данни в приходната агенция за сайтовете, чрез които продават стоки и услуги.

Регистрацията на търговски уеб сайт става с електронен подпис (КЕП) през интернет и е достъпна на Портала за електронни услуги на НАП.

За да обявят дейността си, е-търговците трябва да посочат конкретни данни: домейн, наименование на техния електронен магазин, информация за връзка с лицето, което осъществява продажбата, контакт със собственика на домейна, данни за това, къде се хоства магазинът, номенклатура на стоките в продажба и др. Всичко необходимо е подробно изброено на страниците на Приложение №33 на Наредба Н-18.

Регистърът предоставя и възможността на потребителите да направят съответната проверка дали търговецът и уеб сайта, където пазаруват, са вписани в него.

От значение за сигурността на онлайн клиентите е да изискват документ за продажба от търговците. Този документ може да бъде различен, в зависимост от това как се заплаща определена стока или услуга. Щом това става по банков път, задължително трябва да се посочи реалното основание за паричния превод. Ако доставката е с наложен платеж, търговецът е длъжен да издаде касова бележка. При плащане с паричен превод по пощата, клиентите следва да получат разписка за направения превод от пощенския оператор, като търговецът е задължен да изпрати на клиента документ (на хартия или в електронен вариант), в който трябва да е отбелязано наименование и адрес за кореспонденция, идентификационния номер, името на стоката и крайната сума.

Е-търговците разполагат с възможността да регистрират продажбите с фискален/системен бон в електронен вид. Те могат да го изпратят на клиента по имейл, без да се налага да го издават на хартиен документ.

Има и друг ред за отчитане и регистриране на продажбите, от който онлайн търговците могат да се възползват, ако приемат неприсъствени плащания с дебитни и кредитни карти и ако софтуерите им за управление на продажбите отговарят на изискванията, заложени в Наредба Н-18. За документиране на онлайн разплащания с банкови карти, търговците трябва да представят на купувачите документ, който да замести познатия фискален/системен бон. Този документ трябва да съдържа определени задължителни реквизити, сред които наименование, дата, уникален номер, конкретни данни за търговеца и т.н.

Приходната агенция е подела инициатива да обясни ясно при какви обстоятелства онлайн продажбите подлежат на облагане, да поощри доброволното деклариране на приходи, както и да насочи вниманието към надеждните търговци. Информационната кампания е предназначена едновременно и за онлайн търговците, и за потребителите. Правата и задълженията и на едните, и на другите ще бъдат подробно разяснявани на страниците на НАП във Facebook: Влез в час с данъците и Вземи си касовата бележка, където всеки, който забележи нередност или попадне на некоректен търговец, може да подаде сигнал.

Все повече онлайн търговци избират да работят на светло, съобщават от приходната агенция. Това е заради комбинацията от насърчаване на доброволното спазване на данъчните правила и строгите контролни мерки срещу нарушителите от страна на НАП, уточняват от там.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Уеб сайтът като инвестиция

Уеб сайтът като инвестиция

Дали си струва да инвестирате в уеб сайт? Добра ли е идеята? Доколко вложените пари ще се върнат умножени и в какъв срок? Въпроси, които вълнуват все повече хора. Обичайно очакванията ...
Уеб сайт архитектура

Уеб сайт архитектура

Чести грешки в структурата на сайт Сещате ли се за онзи момент, в който отваряте сайта и сте напълно объркани? Не разбирате отделните наименования или не знаете от къде да започнете...
Онлайн чат в уеб сайт

Онлайн чат в уеб сайт

Чат в реално време за уеб сайт Колкото и учудващо да звучи за мнозина, чатът в реално време не е необходимост само за онлайн магазините. Все още битува възприятието, че щом не прода...
Рекламна кампания във Facebook

Рекламна кампания във Facebook

Умеете ли да се възползвате от социалните мрежи? Опитайте това Забелязали ли сте, че все по-често при изработка на онлайн магазин, задължително присъства на удобно място, обикно...
Продуктова страница в търговски сайт Single View

Продуктова страница в търговски сайт Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в eCommerce сайт, трябва да заковете вниманието му...
Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Най-популярните кибер заплахи и как да спасите онлайн търговията от тях

Онлайн търговията се радва на небивал растеж и това е безспорно предимство за всеки предприемач, насочил се към глобалната мрежа. Освен възможностите обаче, има редица рискови ситуации...