Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Избирате цвят за лого и сайт? Решете как искате да въздействате на хората

Избирате цвят за лого и сайт

Колко пъти ви се е случвало да отворите един сайт, без дори да ви интересува това, което той предлага? Ако го правите, то е защото нещо силно ви привлича, дори и на подсъзнателно ниво. В 85% от случаите това се дължи на цветовете. Те са ключови за всеки бранд и продукт. Играят ролята на мощни активатори и карат хората да предприемат определени действия, да изпитват емоции, да трупат изживявания. Цветовете продават. Това им отрежда ключова роля при изработка на сайт.

Използвайте психологическата игра на цветовете

Внушителен брой изследвания регулярно добавят все повече доказателства за силата на цветовете. Част от тях са научно обосновани, други са резултат от натрупан опит и постоянни наблюдения. Познавайки психологията на цветовете, може смело да заявите, че сте на крачка от изграждането на успешна маркетингова стратегия. Всеки цвят носи свое послание и влияе по различен начин върху възприятията на потребителите.

Колкото повече знаете за отделните цветове и тяхното съчетаване, толкова по-успешен бранд ще създадете. В съвременния свят от изобилие на информация и бърз достъп до нея по всяко време на денонощието, от изключително важно значение е вашата марка да е лесно разпознаваема и запомняща се. Не е тайна, че логото и цветовете са първите неща, които впечатляват клиентите. Ако те са умело подбрани, вероятността да спечелите повече последователи, партньори или клиенти, е напълно реална.

Когато говорим за цветовото изграждане на един сайт, това което ви интересува преди всичко, е как то ще се отрази на посетителите. Целта е да въздействате върху възприятията им и да ги предразположите към активни действия – да ви харесат, да ви последват, да поискат да платят за услугата или продукта, който предлагате. Всички утвърдени компании са усвоили техниката да привличат вниманието с игра на цветове, за да продават и да внушават преимущество пред конкурентите.  

Кой е вашият цвят и как да сте сигурни, че не грешите

Кой е вашият цвят и как да сте сигурни, че не грешите

Без значение колко влиятелна е вашата фирма и докъде се разпростира бизнесът ви, винаги може да си осигурите предимство, използвайки точния цветен подбор. Запознайте се накратко със значението на едни от най-често използваните цветове и вижте кои са препоръчителни за вашата дейност:

► Бяло. По презумпция това е цветът на чистотата и невинността. Асоциира се с определена степен на сигурност и защита. Все пак, специалистите съветват да не се използва самостоятелно, а да бъде комбиниран с друг нюанс. Иначе има опасност да не се отличава ясно или пък да предизвика чувство на меланхолия. Подходящ е за организации, свързани с природа или животни.

► Черно. Доста спорен цвят. От една страна, традиционно се свързва с нещо тъжно. Носи някаква драматичност, чак обреченост. От друга страна обаче може да покаже класа и изисканост. С черното трябва да се работи внимателно, за да не се прекрачи границата на удачното. Препоръчва се за търговци на луксозни стоки.

► Червено. Без съмнение, това е най-популярният цвят. Той е забележим, грабващ и завладяващ. Неслучайно всеки, който иска да впечатли по някакъв начин, избира червеното. Ако бизнесът ви е в хранителната индустрия, това е вашият цвят. Доказано е, че той изостря зверски апетита.

► Жълто. Наричат го цветът на щастието. Отличава се ярко в цялата цветова гама. Приписват му способности да провокира креативно мислене, да стимулира въображението, както и да има онова изтънчено, интелигентно излъчване. Тук уловката е да не залитнете по някои от неговите по „убити“ нюанси, тъй като рискувате да създадете неприятно усещане.

► Оранжево. Още един оптимистичен и освежаващ цвят. Създава настроение и загатва за предстоящи приключения и интересни преживявания. И той, като червения, кара хората да изпитват желание за похапване. Смята се, че увлича потребителите и ги кара импулсивно да поръчват и да пазаруват.

► Синьо. Цветът на небето и водата. Свързва се с вътрешен мир и уравновесеност. Еднакво се харесва и от мъже, и от жени. Действа успокояващо и носи послание за равновесие и устойчивост. Подходящ е за бизнес, свързан с фармацевтика и здраве, както и за всеки, който иска да внуши сигурност и лоялност.

► Зелено. Едва ли зеленият светофар е случайно измислен. За този цвят се знае, че зрително се възприема най-добре. Той има релаксиращо въздействие и помага за преодоляване на ежедневния стрес. Свързва се с природата, с всичко свежо и истинско, с натуралните продукти. Всички компании, които искат да внушат това, се доверяват на зеленото.

► Лилаво. Накратко – цветът на лукса. Подходящ за марки, които предлагат висока класа, било то при производство и продажба на парфюми, козметика, мебели, уреди за бита или бижута. Възприема се като празничен, тържествен, дори магичен цвят. Лилавото се радва на вниманието на всички, които обичат изисканите и отбрани продукти.

► Розово. Най-сладкият цвят в цялата палитра се свързва предимно с любов, безгрижност и голяма доза позитивизъм. Но - внимание! – розовото в повече може да има неприятни последствия. Ако прекалите с употребата му, възможно е да  направите потребителите пасивни и те да загубят интерес към сайта ви.

► Кафяво. Вероятно ще се изненадате, но това е цвят, считан за неутрален. Осигурява комфорт и чувство на зрялост.  Безспорно, това е цветът на шоколада. Ако решите да го ползвате, знайте, че крие и някои опасности. При прекалено насищане с него, може да създаде асоциации за нещо мръсно и неприятно.

► Сиво. Вероятно това е цветът, който най-сполучливо се комбинира с всички останали. Той е тих, ненатрапчив, лишен от емоции. Подходящ е за бизнес, свързан с високи технологии, индустрия, машини. Вписва се в градска среда, пасва на интериора на всяко бизнес пространство. Често сивото е равнозначно на модерен и стилен.

Бъдете смели и предприемчиви в избора на цвят

Бъдете смели и предприемчиви в избора на цвят

Овладейте изкуството да подбирате и комбинирате цветовете в зависимост от това, какво предлагате на потребителите. Факт е, че хората избират даден продукт по редица качества, но всички проучвания сочат, че цветът е сред водещите. Ето защо не е достатъчно да имате уеб сайт, който просто да отговаря на мисията ви и да ви гарантира предимство пред конкурентите в бранша. Нужно е да се възползвате и от психологическото влияние на цветовете и с тяхна помощ  да си осигурите повече последователи.

Бъдете смели и предприемчиви, когато вземате решение за цветовото оформление на вашия сайт. Гледайте на това като на още един сигурен и надежден инструмент за изграждането на истински успешен бизнес.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт

Изработка на фирмен сайт: когато искате бизнесът ви да работи без почивен ден Имате бизнес и нямате фирмен уеб сайт? Шегувате се. Днес, на дигитален език, това е равносилно на самоу...
Онлайн търговия какво е това? Искаш ли и ти да печелиш от интернет?

Онлайн търговия какво е това? Искаш ли и ти да печелиш от интернет?

Какво е това онлайн магазин и вие можете ли да си го позволите? Това е въпрос, на който ще се опитаме да ви отговорим в тази статия. Вече все повече хора работят и се ровят в интер...
GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин Най-напред да обобщим, какво е GDPR (General Data Protection Regulation )? GDPR или преведено на български е “Общ регламент относно защитата на данн...
Неактивни потребители

Неактивни потребители

Неактивни потребители: Как да събудите „спящите“ Обичайно привличането на нови потребители е по-трудно и по-скъпо от запазването на вече съществуващите. Често обаче голя...
Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...
Успешен сайт или провал?

Успешен сайт или провал?

Кога един добър проект е на път да се превърне в провал Сайтът е най-важният дигитален актив за всеки бизнес. Ако уеб проектът ви се „издъни“, ще разполагате с едно голя...