Дизайна на сайта повлиява на класирането му

Дизайна на сайта повлиява на класирането му

Дизайна на сайта повлиява на класирането му

Лошият външен вид на сайта води до срив при класиране

Ако един уеб сайт не отговаря на определени критерии за качество, той може да не се показва в резултатите при търсене. Това заключение потвърждават анализатори на Google, изследвайки проблема със спад на трафика и възможните причини за това. Последиците от това могат да бъдат крайно негативни както за сайта, така и за бизнеса.

Трафикът пада и сайтът го няма при търсене

Когато трафикът продължава да намалява и това не се дължи на актуализиране на алгоритъма, със сигурност означава, че има проблем с уеб сайта. Напълно възможно е некачественият дизайн да държи сайта на ниски позиции при търсене.

В такъв случай анализаторите съветват да се потърси решение на проблема, подхождайки с повишено внимание към дребните на пръв поглед детайли. Някои от тях могат да изглеждат наистина маловажни за собственика или администратора на сайта, но да имат съществено значение за потребителите.

Пример за подобно неглижиране на проблема е един сайт за архитектура, да речем. Той изисква специализирано съдържание, насочено към определена категория потребители. Ако то не отговаря на очакванията им, ако сметнат, че не е достатъчно професионално и уместно, ще се отрази на сайта в дългосрочен план. Постепенно неговата видимост ще намалее и дори ще изчезне.

Искайте обратна връзка, за да разберете какво не е наред

От самата изработка на сайт, до неговата поддръжка и актуализация, водещата роля е на специалистите. Има обаче някои основни неща, които всеки би могъл да забележи, без да е задължително експерт в уеб администрирането. Ако се чудите защо сайтът ви чезне от търсачките, обърнете внимание на:

● Текста. Не си позволявайте правописни, стилистични и пунктуационни грешки. Те дразнят четящите.

● Смисъла и логиката. Създавайте обмислено и полезно съдържание, не се задоволявайте с нещо набързо нахвърлено и скалъпено на момента.

● Разпространението. Вижте как се разпространява съдържанието и има ли страници, които остават без достатъчно внимание и грижа.

● Рекламите. Сигурни ли сте, че няма прекалено много реклами, които отвличат вниманието от същинското съдържание.

●  Responsive дизайна. Убедете се, че сайтът е удобен за разглеждане през мобилни устройства.

За да успеете да си отговорите на тези и други въпроси, искайте обратна връзка от вашите потребители. Да, възможно е да не ви хареса това, което ще научите, примерно, че дизайнът ви е скапан или цветовете ги дразнят и т.н., но поне ще знаете къде бъркате. Другото, което трябва да направите е да предприемете адекватни действия въз основа на отправените препоръки.  

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

I. Какво е онлайн търговия

I. Какво е онлайн търговия

Всичко по-важно, което трябва да знаете за интернет търговията и онлайн магазина, събрано в няколко статии. Тук ще намерите кратки пояснения на основните термини, както и полезни съвет...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, х...
Изработка на сайт цена

Изработка на сайт цена

Колко струва един уеб сайт? Ако сте в процес на търсене кой да се заеме с изработка на уеб сайт за вас и вашия бизнес, то първият въпрос несъмнено е колко ще ви струва начинанието. ...
Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктовото ревю е много повече от продуктово описание. То трябва да  предоставя допълнителна информация за ползите и предимствата на продукта. Ако е добре изготвено и подходящо ...