Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Как да реагирате, когато имате недоволни онлайн клиенти

Когато се занимавате с онлайн търговия, неминуемо ще се сблъскате с ядосани и недоволни клиенти. Ще ви се случи, защото сте направили грешка, но често ще ви се наложи да изтърпите потребителския гняв без да имате и капка вина. Знаете ли как да реагирате в подобна ситуация така, че да няма негативни последици за бизнеса?

Извинете се, без значение дали сте виновни или не

Виновни или не, извинете се по най-любезния начин. Направете го заради клиентите. Затова, че те са загубили време, не са намерили това, което търсят или не са удовлетворени от нещо друго, за което вие нямате никаква вина. Бъдете конкретни, кажете им, че искрено съжалявате за това, от което те недоволстват. Така ще им покажете, че сте загрижени за тях и напълно съпреживявате проблема им.

Имайте готовност да предложите някаква разумна компенсация. Покажете, че ще разрешите конфликта и то в най-кратки срокове. Това е особено важно, когато имате чат модул на сайта си. Помислете дали наистина искате такъв, когато договаряте вашата изработка на онлайн магазин. Ако нямате постоянно човек, който да отговаря на клиентите в реално време, то по-добре се лишете от тази опция.

Абсолютно същата готовност трябва да имате, когато решите да регистрирате фирмени акаунти в социалните мрежи. Щом публикувате някакво съдържание във Facebook примерно, трябва и да отговаряте на коментарите и въпросите под всеки пост, и то своевременно. В противен случай само ще разгневите потребителите още повече.

Спечелете разярения клиент на своя страна

Ако има нещо, което ядосан клиент не трябва да чува, е оправдание, мънкане и най-вече фразите „не знам“ и „не мога“. Разгневените хора не искат оправдания, а решение на конкретен проблем. Ако сте достатъчно уверени във възможностите си и тези на екипа си, поискайте от уеб разработчика да добави и модул от типа „Другите за нас“. Наред с положителните отзиви, включете в него и споделен от клиент проблем и веднага добавете описание как сте разрешили казуса.

Без значение колко малък или голям търговец сте, не сте застраховани от потребителско недоволство и дори от агресивно поведение. Погрижете се да имате добро обслужване, за да можете да спечелите на своя страна и най-ядосаните клиенти.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...
Онлайн търговията в условия на криза

Онлайн търговията в условия на криза

Всяка криза е своеобразно сито за бизнеса. Оцеляват тези, които успеят бързо да се приспособят и да се възползват от променящите се условия. Без значение кога и как ще приключи нас...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Уеб сайт с авторско съдържание

Уеб сайт с авторско съдържание

Трябва ви авторско съдържание? Заложете на качество и стил. Едва ли някой се съмнява, че за успешен онлайн бизнес е нужно качествено съдържание. То помага на потребителите да се...
Как да държите обслужването в интернет пространството на ниво

Как да държите обслужването в интернет пространството на ниво

Когато пазарувате, очаквате обслужването в избрания интернет магазин да е качествено и бързо. Нали не мислите, че това важи само за физическите търговски обекти? При онлайн пазару...