Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Как да реагирате, когато имате недоволни онлайн клиенти

Когато се занимавате с онлайн търговия, неминуемо ще се сблъскате с ядосани и недоволни клиенти. Ще ви се случи, защото сте направили грешка, но често ще ви се наложи да изтърпите потребителския гняв без да имате и капка вина. Знаете ли как да реагирате в подобна ситуация така, че да няма негативни последици за бизнеса?

Извинете се, без значение дали сте виновни или не

Виновни или не, извинете се по най-любезния начин. Направете го заради клиентите. Затова, че те са загубили време, не са намерили това, което търсят или не са удовлетворени от нещо друго, за което вие нямате никаква вина. Бъдете конкретни, кажете им, че искрено съжалявате за това, от което те недоволстват. Така ще им покажете, че сте загрижени за тях и напълно съпреживявате проблема им.

Имайте готовност да предложите някаква разумна компенсация. Покажете, че ще разрешите конфликта и то в най-кратки срокове. Това е особено важно, когато имате чат модул на сайта си. Помислете дали наистина искате такъв, когато договаряте вашата изработка на онлайн магазин. Ако нямате постоянно човек, който да отговаря на клиентите в реално време, то по-добре се лишете от тази опция.

Абсолютно същата готовност трябва да имате, когато решите да регистрирате фирмени акаунти в социалните мрежи. Щом публикувате някакво съдържание във Facebook примерно, трябва и да отговаряте на коментарите и въпросите под всеки пост, и то своевременно. В противен случай само ще разгневите потребителите още повече.

Спечелете разярения клиент на своя страна

Ако има нещо, което ядосан клиент не трябва да чува, е оправдание, мънкане и най-вече фразите „не знам“ и „не мога“. Разгневените хора не искат оправдания, а решение на конкретен проблем. Ако сте достатъчно уверени във възможностите си и тези на екипа си, поискайте от уеб разработчика да добави и модул от типа „Другите за нас“. Наред с положителните отзиви, включете в него и споделен от клиент проблем и веднага добавете описание как сте разрешили казуса.

Без значение колко малък или голям търговец сте, не сте застраховани от потребителско недоволство и дори от агресивно поведение. Погрижете се да имате добро обслужване, за да можете да спечелите на своя страна и най-ядосаните клиенти.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване – кой печели от него Ако се чудите с какво да се захванете и как да се позиционирате в интернет пространството, то защо не обмислите идеята да създа...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Онлайн потребители

Онлайн потребители

Липсват ви потребители: вижте защо Всеки онлайн търговец очаква своето „да“ на стоките и услугите, които предлага. Одобрението на потребителите, тяхното присъствие и гот...
31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

31% от потребителите в интернет пазаруват онлайн, с 10% средно се е увеличила електронната търговия през изминалата 2020 година

Силен растеж на онлайн търговията в отделни сегменти у нас, отчитат от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА). 71 на сто от българските граждани имат достъп до интернет, 31 на сто от...
Как да използваме CRM система

Как да използваме CRM система

Щом веднъж внедрим успешно CRM, можем да се възползваме напълно от предимствата на системата. Край на честите грешки от пропуснати срокове и ангажименти във взаимоотношенията с клиенти...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...