Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Недоволни клиенти

Как да реагирате, когато имате недоволни онлайн клиенти

Когато се занимавате с онлайн търговия, неминуемо ще се сблъскате с ядосани и недоволни клиенти. Ще ви се случи, защото сте направили грешка, но често ще ви се наложи да изтърпите потребителския гняв без да имате и капка вина. Знаете ли как да реагирате в подобна ситуация така, че да няма негативни последици за бизнеса?

Извинете се, без значение дали сте виновни или не

Виновни или не, извинете се по най-любезния начин. Направете го заради клиентите. Затова, че те са загубили време, не са намерили това, което търсят или не са удовлетворени от нещо друго, за което вие нямате никаква вина. Бъдете конкретни, кажете им, че искрено съжалявате за това, от което те недоволстват. Така ще им покажете, че сте загрижени за тях и напълно съпреживявате проблема им.

Имайте готовност да предложите някаква разумна компенсация. Покажете, че ще разрешите конфликта и то в най-кратки срокове. Това е особено важно, когато имате чат модул на сайта си. Помислете дали наистина искате такъв, когато договаряте вашата изработка на онлайн магазин. Ако нямате постоянно човек, който да отговаря на клиентите в реално време, то по-добре се лишете от тази опция.

Абсолютно същата готовност трябва да имате, когато решите да регистрирате фирмени акаунти в социалните мрежи. Щом публикувате някакво съдържание във Facebook примерно, трябва и да отговаряте на коментарите и въпросите под всеки пост, и то своевременно. В противен случай само ще разгневите потребителите още повече.

Спечелете разярения клиент на своя страна

Ако има нещо, което ядосан клиент не трябва да чува, е оправдание, мънкане и най-вече фразите „не знам“ и „не мога“. Разгневените хора не искат оправдания, а решение на конкретен проблем. Ако сте достатъчно уверени във възможностите си и тези на екипа си, поискайте от уеб разработчика да добави и модул от типа „Другите за нас“. Наред с положителните отзиви, включете в него и споделен от клиент проблем и веднага добавете описание как сте разрешили казуса.

Без значение колко малък или голям търговец сте, не сте застраховани от потребителско недоволство и дори от агресивно поведение. Погрижете се да имате добро обслужване, за да можете да спечелите на своя страна и най-ядосаните клиенти.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното...
IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Качествена SEO оптимизация

Качествена SEO оптимизация

Какво печелите от качествена SEO оптимизация Работата по изработка на уеб сайт е приключила и бизнесът ви вече присъства в интернет. Какво следва? Един продължителен и сложен процес...
Чат модул

Чат модул

С адекватен онлайн чат превръщате посетителя в клиент Интернет потребителите се различават по интереси, вкус и предпочитания, но има едно нещо, по което си приличат. Всички иска...
UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и при...