Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение определя какви мерки да предприемете, за да увеличите продажбите.

Защо потребителите идват и си отиват без да купят

Вероятно вече сте чували за така наречената степен на отпадане (bounce rate). Това е една от задължителните статистики, която трябва да държите под око. Тя показва колко посетители идват и си отиват без да купят. Обичайно те пребивават на началната страница за няколко секунди и си тръгват преди да предприемат каквото и да е полезно действие.

Степента на отпадане показва доколко ефективни са страниците в онлайн магазина. Процентът отпаднали дава яснота и за още нещо - дали рекламните ви канали работят както трябва. Ако видите, че въпросният процент се покачва, то трябва да промените посланията си, таргет групите или пък цялостната си рекламна стратегия.

Трудно е да се каже в какви граници трябва да бъде един процент на отпадане, когато не говорим за конкретен онлайн обект. Има бизнеси и брандове, за които стойностите са различни. Все пак, ако bounce rate показва над 60%, в повечето случаи това е обезпокоително и налага спешна намеса.

Как да намалите загубите и да задържите клиентите

Ако забелязвате подобен проблем, има няколко основни мерки, които може да предприемете за да промените случващото се. На първо място, обърнете внимание на скоростта на зареждане на страниците. Когато мислите за изработка на онлайн магазин, предвиждайте само най-необходимите функционалности, без да го товарите излишно.

Внимавайте какви връзки създавате и как насочвате клиентите. Няма по-разочароващо от това да прочетат за промоция на продукт, а да последват линк към съвсем различна категория. Спестете на потребителите стреса от прекалено големи и шарени банери. По-чистият дизайн винаги печели. И разбира се – тествайте всички промени и вижте доколко успешни са те.

И още нещо - не се успивайте от постоянно ниските стойности на bounce rate. Това може да означава, че се справяте перфектно, но има вероятност да показва и технически проблем. Винаги проверявайте кое е вярното.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Как да се спасите от информационно претоварване В информационното общество, мисленето е дейност, която все повече отсъства. В един момент информацията става толкова много, че човек ...
SSL/TLS сертификат за защита на уеб сайт

SSL/TLS сертификат за защита на уеб сайт

SSL/TLS сертификат за защита на онлайн общуването Да пренесете бизнеса си онлайн, винаги е добра идея и моментът все е подходящ. Всичко нужно в началото е да намерите подходящата со...
Конкурентен уеб сайт

Конкурентен уеб сайт

Как един уеб сайт да се справи с конкуренцията Не е чак толкова трудно да класирате уеб сайта си на челни позиции и да се изкачите на върха. Да постигнете така желаното предимство и...
Бизнес софтуер: Когато искате да ви е лесно

Бизнес софтуер: Когато искате да ви е лесно

Така, както всеки бизнес се нуждае от изработка на сайт, така всяка компания, която иска да се развива и да бъде конкурентно способна, заслужава собствен бизнес софтуер. Имплементиране...
Успешен сайт

Успешен сайт

Диагноза: Успешен сайт или как да започнете печеливш онлайн бизнес Интернет е силна и безпощадна медия. Предлага куп възможности и инструменти за бърза слава и популярност, но с...
Софтуер за управление на бизнес

Софтуер за управление на бизнес

Софтуер за управление на бизнес: Как да изберем най-доброто Бизнесът е зависим от средата, в която се развива и колкото по-динамична и рискова е тя, толкова по-често трябва да се об...