Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение определя какви мерки да предприемете, за да увеличите продажбите.

Защо потребителите идват и си отиват без да купят

Вероятно вече сте чували за така наречената степен на отпадане (bounce rate). Това е една от задължителните статистики, която трябва да държите под око. Тя показва колко посетители идват и си отиват без да купят. Обичайно те пребивават на началната страница за няколко секунди и си тръгват преди да предприемат каквото и да е полезно действие.

Степента на отпадане показва доколко ефективни са страниците в онлайн магазина. Процентът отпаднали дава яснота и за още нещо - дали рекламните ви канали работят както трябва. Ако видите, че въпросният процент се покачва, то трябва да промените посланията си, таргет групите или пък цялостната си рекламна стратегия.

Трудно е да се каже в какви граници трябва да бъде един процент на отпадане, когато не говорим за конкретен онлайн обект. Има бизнеси и брандове, за които стойностите са различни. Все пак, ако bounce rate показва над 60%, в повечето случаи това е обезпокоително и налага спешна намеса.

Как да намалите загубите и да задържите клиентите

Ако забелязвате подобен проблем, има няколко основни мерки, които може да предприемете за да промените случващото се. На първо място, обърнете внимание на скоростта на зареждане на страниците. Когато мислите за изработка на онлайн магазин, предвиждайте само най-необходимите функционалности, без да го товарите излишно.

Внимавайте какви връзки създавате и как насочвате клиентите. Няма по-разочароващо от това да прочетат за промоция на продукт, а да последват линк към съвсем различна категория. Спестете на потребителите стреса от прекалено големи и шарени банери. По-чистият дизайн винаги печели. И разбира се – тествайте всички промени и вижте доколко успешни са те.

И още нещо - не се успивайте от постоянно ниските стойности на bounce rate. Това може да означава, че се справяте перфектно, но има вероятност да показва и технически проблем. Винаги проверявайте кое е вярното.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Техническо задание

Техническо задание

Заданието: Защо не може без него Ако смятате, че може да поръчате изработка на уеб сайт с едно телефонно обаждане или чрез случайна бърза среща, грешите. Хубаво е да си стиснете ръц...
Грешки в уеб дизайна

Грешки в уеб дизайна

Всеки гаф в уеб дизайна води до загуба на потребители Всеки уеб сайт си има мисия. Той не се прави за да съществува в пространството просто ей така, само за да го има. Преди да възл...
Имейл в отговор на успешно генерирана поръчка

Имейл в отговор на успешно генерирана поръчка

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди Ако имате уеб сайт за онлайн продажби, вече знаете колко важна е връзката с к...
Къстъм сайт по поръчка

Къстъм сайт по поръчка

Къстъм сайт по индивидуална поръчка вдига продажбите Питате каква е рецептата за успешен онлайн бизнес? Всъщност, такава, която да е универсална и да важи за всеки бизнес, няма. От ...
Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Търговската уеб платформа не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегател...
Как да изградите стратегия за превръщане на трафика в продажби

Как да изградите стратегия за превръщане на трафика в продажби

Когато поръчвате изработка на онлайн магазин, очаквате да реализирате конкретни ползи и да развиете успешен бизнес. Не е достатъчно да привличате посетители, които да идват,  да р...