Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение определя какви мерки да предприемете, за да увеличите продажбите.

Защо потребителите идват и си отиват без да купят

Вероятно вече сте чували за така наречената степен на отпадане (bounce rate). Това е една от задължителните статистики, която трябва да държите под око. Тя показва колко посетители идват и си отиват без да купят. Обичайно те пребивават на началната страница за няколко секунди и си тръгват преди да предприемат каквото и да е полезно действие.

Степента на отпадане показва доколко ефективни са страниците в онлайн магазина. Процентът отпаднали дава яснота и за още нещо - дали рекламните ви канали работят както трябва. Ако видите, че въпросният процент се покачва, то трябва да промените посланията си, таргет групите или пък цялостната си рекламна стратегия.

Трудно е да се каже в какви граници трябва да бъде един процент на отпадане, когато не говорим за конкретен онлайн обект. Има бизнеси и брандове, за които стойностите са различни. Все пак, ако bounce rate показва над 60%, в повечето случаи това е обезпокоително и налага спешна намеса.

Как да намалите загубите и да задържите клиентите

Ако забелязвате подобен проблем, има няколко основни мерки, които може да предприемете за да промените случващото се. На първо място, обърнете внимание на скоростта на зареждане на страниците. Когато мислите за изработка на онлайн магазин, предвиждайте само най-необходимите функционалности, без да го товарите излишно.

Внимавайте какви връзки създавате и как насочвате клиентите. Няма по-разочароващо от това да прочетат за промоция на продукт, а да последват линк към съвсем различна категория. Спестете на потребителите стреса от прекалено големи и шарени банери. По-чистият дизайн винаги печели. И разбира се – тествайте всички промени и вижте доколко успешни са те.

И още нещо - не се успивайте от постоянно ниските стойности на bounce rate. Това може да означава, че се справяте перфектно, но има вероятност да показва и технически проблем. Винаги проверявайте кое е вярното.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

IX. Стартиране на интернет сайт за електронна търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Защо новите страници се индексират трудно

Защо новите страници се индексират трудно

Колко често пренебрегвате поддръжката на уеб сайта? Ако не обръщате внимание на редовното поддържане на сайта и го правите от време на време, то това може да доведе до по-бавно индекси...
Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия „Омнибусна директива“

Предстоят промени в електронната търговия - новите правила идват с високи санкции Засилените темпове, с които се развива електронната търговия налагат предприемането на пакет от мер...
Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Две твърдения, касаещи онлайн търговията у нас, никой не би могъл да оспори. Първото е, че тя продължава да се развива с бясна скорост, а другото е, че вече няма свободна ниша, в която...
Продуктови филтри в онлайн магазин

Продуктови филтри в онлайн магазин

Продуктови филтри в онлайн магазин: как да предизвикате клиентите да купуват повече Когато един онлайн магазин има много и различни стоки, това затруднява потребителите, пречи им &n...