Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение определя какви мерки да предприемете, за да увеличите продажбите.

Защо потребителите идват и си отиват без да купят

Вероятно вече сте чували за така наречената степен на отпадане (bounce rate). Това е една от задължителните статистики, която трябва да държите под око. Тя показва колко посетители идват и си отиват без да купят. Обичайно те пребивават на началната страница за няколко секунди и си тръгват преди да предприемат каквото и да е полезно действие.

Степента на отпадане показва доколко ефективни са страниците в онлайн магазина. Процентът отпаднали дава яснота и за още нещо - дали рекламните ви канали работят както трябва. Ако видите, че въпросният процент се покачва, то трябва да промените посланията си, таргет групите или пък цялостната си рекламна стратегия.

Трудно е да се каже в какви граници трябва да бъде един процент на отпадане, когато не говорим за конкретен онлайн обект. Има бизнеси и брандове, за които стойностите са различни. Все пак, ако bounce rate показва над 60%, в повечето случаи това е обезпокоително и налага спешна намеса.

Как да намалите загубите и да задържите клиентите

Ако забелязвате подобен проблем, има няколко основни мерки, които може да предприемете за да промените случващото се. На първо място, обърнете внимание на скоростта на зареждане на страниците. Когато мислите за изработка на онлайн магазин, предвиждайте само най-необходимите функционалности, без да го товарите излишно.

Внимавайте какви връзки създавате и как насочвате клиентите. Няма по-разочароващо от това да прочетат за промоция на продукт, а да последват линк към съвсем различна категория. Спестете на потребителите стреса от прекалено големи и шарени банери. По-чистият дизайн винаги печели. И разбира се – тествайте всички промени и вижте доколко успешни са те.

И още нещо - не се успивайте от постоянно ниските стойности на bounce rate. Това може да означава, че се справяте перфектно, но има вероятност да показва и технически проблем. Винаги проверявайте кое е вярното.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Спад в продажбите

Спад в продажбите

Спад в продажбите: Прегледайте сайта и отстранете проблемите Да имаш сайт не е проблем. Всеки бизнес, организация или човек със свободна професия притежават собствен такъв. Да имаш ...
Започвайте да чистите сайта

Започвайте да чистите сайта

Потребителите се лутат? Започвайте да чистите сайта. Понякога разликата между успеха и провала е в красивия и удобен уеб сайт. Всеки бизнес е обречен, ако няма подходящ и интуитивен...
SEO оптимизация на онлайн магазин

SEO оптимизация на онлайн магазин

Едва ли съвременният човек познава по-удивителен процес от светкавичното развитие на интернет. От нещо непознато и достъпно за малцина компютърни специалисти, изведнъж се превърна в еж...
Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Избор на стока Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн бизнес. На първо...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Бизнесът е наясно, че ако иска да се развива и да просъществува трябва да се дигитализира, за да предотврати фалит. В подкрепа на това твърдение е постоянно нарастващият брой на e-comm...