Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

Какво означава степен на отпадане и как да я държите ниска

За да знаете по всяко време какво се случва с вашия онлайн магазин, следете анализите за него. Всички статистики са важни. Зад всеки процент стоят реални потребители, чието поведение определя какви мерки да предприемете, за да увеличите продажбите.

Защо потребителите идват и си отиват без да купят

Вероятно вече сте чували за така наречената степен на отпадане (bounce rate). Това е една от задължителните статистики, която трябва да държите под око. Тя показва колко посетители идват и си отиват без да купят. Обичайно те пребивават на началната страница за няколко секунди и си тръгват преди да предприемат каквото и да е полезно действие.

Степента на отпадане показва доколко ефективни са страниците в онлайн магазина. Процентът отпаднали дава яснота и за още нещо - дали рекламните ви канали работят както трябва. Ако видите, че въпросният процент се покачва, то трябва да промените посланията си, таргет групите или пък цялостната си рекламна стратегия.

Трудно е да се каже в какви граници трябва да бъде един процент на отпадане, когато не говорим за конкретен онлайн обект. Има бизнеси и брандове, за които стойностите са различни. Все пак, ако bounce rate показва над 60%, в повечето случаи това е обезпокоително и налага спешна намеса.

Как да намалите загубите и да задържите клиентите

Ако забелязвате подобен проблем, има няколко основни мерки, които може да предприемете за да промените случващото се. На първо място, обърнете внимание на скоростта на зареждане на страниците. Когато мислите за изработка на онлайн магазин, предвиждайте само най-необходимите функционалности, без да го товарите излишно.

Внимавайте какви връзки създавате и как насочвате клиентите. Няма по-разочароващо от това да прочетат за промоция на продукт, а да последват линк към съвсем различна категория. Спестете на потребителите стреса от прекалено големи и шарени банери. По-чистият дизайн винаги печели. И разбира се – тествайте всички промени и вижте доколко успешни са те.

И още нещо - не се успивайте от постоянно ниските стойности на bounce rate. Това може да означава, че се справяте перфектно, но има вероятност да показва и технически проблем. Винаги проверявайте кое е вярното.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касов бон За много електронни магазини отпада изискването да имат касови апарати и да издават фискални бонове. Това глас...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн търговия и Portalzchasti.bg Все повече хора пазаруват онлайн. Търговията по електронен път е не само удобен начин да намериш всяко едно нещо, което ти е необходимо, но че...
Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между голе...
Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Какво виждат потребителите веднага, щом отворят един сайт Когато готвите нов уеб проект, следвате преди всичко собствените си предпочитания и вкус. Залагате на елементи, които в...
Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване

Сайт за групово пазаруване – кой печели от него Ако се чудите с какво да се захванете и как да се позиционирате в интернет пространството, то защо не обмислите идеята да създа...