Чат модул

Чат модул

Чат модул

С адекватен онлайн чат превръщате посетителя в клиент

chat-modul

Интернет потребителите се различават по интереси, вкус и предпочитания, но има едно нещо, по което си приличат. Всички искат бърза и безплатна информация. Готови са да прехвърлят сайт след сайт, да влизат и излизат в уеб сайта, докато стигнат до това, което им трябва. Вашата задача е да ги задържите и да ги превърнете в свои клиенти.

Магазин, денонощен магазин…

denonoshten-online-magazin

Основното предимство на един сайт е, че всеки може да пазарува по което си иска време на денонощието. На всички е ясно, че формата за контакт и телефонният номер вече не са достатъчни. В първия случай чакането е дълго, а потребителите са всичко друго, но не и търпеливи. Когато не са убедени, че са на правилното място, те търсят моментален контакт, за да преценят дали да останат и евентуално да купят нещо. Кратък момент, в който има начин да ги задържите.

Позвъняването по телефон пък в повечето случаи е вид бариера. Мнозина не искат да си говорят с когото и да било, а и телефонният разговор може да струва пари, макар и дребни. Има и друг момент, който не е за пренебрегване. За провеждането на разговор по телефон се изисква донякъде по-тиха среда и дори уединение. Често подобни поръчки се правят в работно време, което налага те да останат конфиденциални, без колегите и шефът да разберат за лекото отклонение от служебните задължения.

Същевременно, според нарочно проучване, над 45% от потребителите смятат, че своевременната помощ по време на пазаруване, е най-важната услуга, която получават от сайта. Това значително повишава и крайните продажби, както и кара клиентите да се връщат отново. Адекватната консултация по време на онлайн чат повишава доверието в уеб сайта като цяло и прави предлаганите продукти желани и предпочитани.

Осигурете на 100% работещ онлайн чат

100-procenta

Когато възлагате изработка на онлайн магазин, задължително помислете за надежден чат с клиентите. Най-важното е той да бъде работещ и то на 100%. Няма по-съмнително и отблъскващо нещо от това, посетителите да намерят наличен чат, който не действа. Наред с всички негативи, това навежда хората на подозрения за фалшива дейност и некачествени стоки и услуги. Всеки, който прави запитване, очаква някаква реакция в първата една минута. Ако не я получи, най-вероятно ще я потърси другаде.

Времето за отговор е следващото нещо, което предизвиква доверие към вашия сайт. Изследване на клиентските нагласи показва, че 52% от хората са готови да се откажат от покупка, ако не им бъде отговорено веднага. Нещо повече, близо 94% споделят задоволството си от получените съвети по време на пазаруването и открито казват, че това ги е накарало да похарчат парите си точно на това място.

За да се случат нещата толкова гладко и ползотворно, има значение екипът, който контактува онлайн с клиентите. Служителите следва да са прецизно подбрани и добре обучени. Те трябва да са наясно с това, което продават и да са готови веднага да отговорят на всяко питане. Освен предоставянето на коректна информация, от тях се изисква да предразположат потребителите и да ги подтикнат към покупка. Броят на операторите зависи от обема на дейността и от ежедневния поток посещения. Добрите практики налагат изработването на готова листа с най-често задаваните въпроси и съответните им отговори.

Добрият софтуер ще ви разкрие всичко важно

dobur-softuer

За максимално ефективна комуникация онлайн чатът трябва да бъде с удобен интерфейс. Той следва да бъде достъпен и лесен за използване, както от вашите оператори, така и от клиентите. Софтуерът, който имате, трябва да може да ви осигури специфична информация. Такава, примерно, от къде идват клиентите ви – дали от Facebook, Google или от някъде другаде. Кои точно страници и по кое време разглеждат. Всичко това се превръща в база данни и има изключително значение за вас и дейността ви.

Обмислете добре пускането на автоматични съобщения от типа на: „Здравейте, как да Ви помогнем?“; „ Добре дошли, на Ваше разположение сме.“; „Ще се свържем с Вас, веднага след като проверим.“ и т.н. Те показват загриженост и внимание към клиентите. Единственият проблем с тях е да не прекалите. Внимавайте колко често ги ползвате и какво точно внушавате с тях на потребителите.

Добрият софтуер ще ви каже много повече. При наличието на записи на чата, можете да извършите ценни анализи. Ще видите какво най-много вълнува клиентите, какви са предпочитанията им и кое не им допада. В същото време ще имате реална представа как се справят хората ви и ще можете да оцените справедливо техните умения и ниво на подготовка. Всичко това ще ви помогне да изготвите съответните механизми за привличане на още клиенти и увеличаване на продажбите.

Когато клиент пита, отговорете му веднага

kogato-klient-pita

Нали не се заблуждавате, че онлайн чатът е някакъв придатък, който може да бъде добавен, където ви хрумне и в каквито и да е цветове и вид? Разбира се, че той трябва да бъде напълно интегриран. Да отговаря на дизайна и цветовото решение на вашия магазин. Да се откроява и в същото време да не пречи на разглеждането на страницата. Имайте предвид, че обикновено бутоните за чат се разполагат в долния десен ъгъл. Когато клиент реши да пита нещо, той автоматично поглежда там.

Масова грешка е да се поставят измислени снимки на операторите и те да се изписват с псевдоними. Ако искате да представите своите служители, то поставете техните действителни снимки и имена. В противен случай ще направите незадоволително впечатление и ще предизвикате недоверие. Опазването на личната информация е особено чувствителна тема. Създайте ясни правила и се погрижете, когато чатът съдържа лични данни, записите да бъдат криптирани.

Как точно ще организирате онлайн обслужването във вашия магазин, зависи най-вече от трезвата ви преценка. Вземете под внимание трафика, който имате и честотата на направените поръчки. Какви ресурси да вложите, зависи от това с какво точно сте се захванали. Ако предлагате луксозни и скъпи стоки и услуги, то  обслужването на един клиент е приемливо да ви струва повече. Ако имате много клиенти, които пазаруват по-евтини неща, то и разходите по тяхното обслужване трябва да са в разумни граници.

Без значение с какво точно се занимавате, не карайте потребителите да чакат. Превърнете ги в клиенти, като им осигурите моментално обгрижване в надежден онлайн чат.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

VI. Как протича процесът в онлайн пазаруването

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Лесна или трудна регистрация

Лесна или трудна регистрация

Свръх мерки за сигурност или как да убиете клиента още на входа Има толкова много съвети как да изградите  перфектен интернет магазин, че ако попаднете на подходящите, ще с...
Как да насърчите клиентите да харчат повече?

Как да насърчите клиентите да харчат повече?

Целта на всеки търговски сайт е да продава. Смисълът на многото закупени стоки е крайният резултат, а именно печалбата. За нейното формиране има известни правила и принципи, н...
Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Каква е разликата между големия и малкия онлайн търговец?

Знаете ли как да откриете разликата между големия и малък онлайн търговец? Чрез тази статия ще се опитаме да ви посочим важните неща, които имат предимство и недостатъци между голе...
GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин

GDPR за онлайн магазин Най-напред да обобщим, какво е GDPR (General Data Protection Regulation )? GDPR или преведено на български е “Общ регламент относно защитата на данн...
Софтуерът за фактуриране

Софтуерът за фактуриране

Един от най-ценните и вечно недостигащи ресурси на бизнеса е времето, необходимо за неговото развитие, управление и осъвременяване. Често търговците губят часове в търсене, сортиране и...