Успешен сайт

Успешен сайт

Успешен сайт

Диагноза: Успешен сайт или как да започнете печеливш онлайн бизнес

pechelivsh-biznes

Интернет е силна и безпощадна медия. Предлага куп възможности и инструменти за бърза слава и популярност, но същевременно не търпи тези, които просто „дремят“ в онлайн пространството и чакат наготово да им се случат нещата. Те биват изхвърляни без да се усетят и на тяхно място идват други, които знаят какво искат и неспирно полагат усилия да го постигнат.

Сайтове много, но защо малко от тях успяват

neuspeshni-saitove

Има много сайтове, но успешните са малко. Вторите винаги си личат дори от пръв поглед. Те са различни, изпълнени с живот и динамика и в никакъв случай не изглеждат евтини и съмнителни. Във всяка изработка на уеб сайт е заложен неговият успех. Над 70% от проектите за сайтове се провалят, сочи статистиката в бранша. Част от тях заради несвършена работа от страна на изпълнителите, друга защото клиентите не са доволни от резултата.

Когато при направата на един сайт не са спазени добрите практики за програмиране, той в крайна сметка се оказва некачествен продукт. Дори и в началото всичко да изглежда наред, много бързо нещата излизат наяве и ако всичко не е пригодено според изискванията на конкретния бизнес, кошмарът е пълен. Вариантите не са много и всички са обречени. Зарязвате проекта и започвате наново, съвсем отначало или продължавате да наливате пари за „оправяне“ на положението.

Който и от двата изхода да изберете, със сигурност ще понесете сериозни щети и загуби. Често срещан съвет в подобна ситуация е да премислите добре нещата преди да предприемете осъществяването на самия проект. Ако той е от по-сложните, най-добре да подходите предпазливо. Не е нужно да бързате, разделете проекта на няколко етапа и ги реализирайте един по един. Това може да ви спести пари и енергия, които са ценен ресурс за всеки бизнес.

Не е важно вие какво искате, а потребителите

potrebitel

Най-опасно е, ако тепърва започвате да развивате онлайн бизнес. Вероятно имате страхотни идеи в главата си и нямате търпение да ги видите материализирани. Всичко изглежда лесно, разбираемо и напълно постижимо. Не виждате никакви пречки това, което сте замислили да се случи веднага и наведнъж. Ако сте обхванати от подобен неудържим оптимизъм, най-добре наистина да спрете и да забавите темпото, колкото е възможно.

Това, което явно не ви минава през ум, са различните сценарии, които могат да ви препънат неочаквано и фатално. Ще се наложи да ги премислите всичките и да ги разиграете виртуално, преди да преминете към същинската работа. Дребните детайли са тези, които играят важна роля. Опитайте се да ги предвидите и да ги предотвратите навреме. Най-трудната част е да решите какво искат клиентите ви, а не самите вие. За целта, потърсете обратна връзка с тях, позовавайки се на досегашния си  офлайн опит в бизнеса.

Винаги следва да се водите от мисълта за посетителите и така нареченото потребителско изживяване, за което вероятно постоянно чувате. От него зависи успехът на сайта ви, следователно ползите и печалбите от целия ви бизнес. Използвайте разбираем език. Спестете професионалния жаргон и специфичната терминология, освен ако не правите сайт за определена категория специалисти. Ако е за масовия потребител, не се притеснявайте да бъдете „непрофесионалисти“, само така хората ще ви разберат и харесат.

Прецизни тестове и постоянна ангажираност с проекта

testove-na-proekta

Не е нито невъзможно, нито фатално, ако един продукт има бъгове и други някакви проблеми в самото начало. Въпросът е в това, те да бъдат открити от програмистите и качествения контрол, а не от потребителите. Ето защо, от изключителна важност са тестовете, които да бъдат направени навреме и да са достатъчно на брой. Екипът трябва да разполага с нужното време за тестване на продукта и това следва да е заложено предварително в проекта. В практиката има достатъчно печални примери за красив дизайн и куп функционалности, които в крайна сметка се оказват част от един проблемен сайт.

Ако вие сте шефът, намерете време и участвайте в процеса на изграждане на вашия уеб сайт. Не се отказвайте само, защото техническите подробности не са ви ясни и смятате, че това е извън компетентностите ви, следователно няма нужда да се ангажирате пряко. По-скоро подобна нагласа е грешна и може да се окаже вредна. Повечето разочарования са следствие от надценени очаквания. Проблемът ще е голям, когато тествате продукта и видите, че той не прави това, което сте си мислили, че трябва да прави.

Включвайки се активно от самото начало в направата на онлайн сайта, ще се предпазите от подобна неприятна изненада. Ще имате възможност да реагирате навреме и да предопределите мястото и значението на всеки детайл, да наложите бизнес логиката и конкретните специфики, които ви трябват. Всяка една промяна, която се прави на финала на проекта е значително по-скъпа и трудоемка. Най-добре това да се свърши в началото.

Екип от професионалисти и пълна идентификация

 klalificirani-programisti

Ако искате успешен сайт, внимавайте на кого поверявате изработката му. Пълно е с обяви и предложения, идващи от знайни и незнайни програмисти на свободна практика. Някои от тях наистина са добри и знаят какво правят, но проблемът е в това, че повечето проекти изискват екипна работа и един човек няма как да се справи с всичко, още повече качествено и на ниво. За истински добър сайт е нужно комплексно изпълнение, включващо различни познания, умения и технологии.

Когато вече имате сайта мечта, не си мислете, че сте приключили с проекта. Забравете за синдрома – свърших си работата и сега шапка на тояга. Всичко продължава на пълни обороти, да не кажем, че тепърва започва. Вашият съвсем нов, красив и функционален сайт се нуждае от актуализация на съдържанието и постоянна поддръжка. Колкото и да ви се иска, няма как да оставите нещата да се случват от само себе си и да се надявате на успех и нови последователи.

Това отново е работа за професионалисти. Нали не очаквате, че всеки служител би могъл да върши нещо подобно, съвместявайки го с основните си задължения във фирмата. Както и не разчитайте, че след като вече имате един толкова добър сайт, той автоматично ще стане всеизвестен. Нищо подобно. Ако разчитате потребителите да ви намират съвсем случайно, то значи прекалено много вярвате в късмета си или в някаква магия.

От тук насетне вашият уеб адрес трябва да присъства навсякъде – от визитките, фирмените бланки и пликове до всеки работен материал, който ползвате в ежедневието си. Свиквайте с факта, че вашият сайт е част от фирмената ви идентификация.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

CRM софтуер с бизнес интелигентно (Bi) приложение в различни отрасли

В съвременните пазарни условия оцелява и печели този бизнес, който работи с колкото се може по-голям обем от данни. Те постъпват в суров вид и ако останат необработени, на практика са ...
Скорост на сайт

Скорост на сайт

Две секунди стигат, за да пратят потребителите в конкурентен сайт Когато говорим за скорост на уеб сайт, всяка секунда е от значение. Колкото по-динамично се зарежда той, толков...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
Какво е ролята на продуктовите етикети

Какво е ролята на продуктовите етикети

В електронната търговия, освен качествена изработка на онлайн магазин, е важно да имате стратегия за привличане на клиенти. Логично, тя се изгражда около продуктите, които предлагате. ...