Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

Уеббилд България ЕООД

ПРОГРАМИРАНЕ И ПОДДРЪЖКА

Или с други думи, какво правим най-добре и за какво ни се доверяват нашите клиенти

Изработка на онлайн магазин

Разширете обхвата на бизнеса си, онлайн магазина денонощно продава за Вас

Изработка на сайт

Изработка на сайт за Вас или вашия бизнес. Уеб сайт изграден с най-нови технологии

Къстъм ERP системи

ERP система или софтуер за управление на бизнеса с уеб интерфейс

Как да насърчите клиентите да харчат повече в онлайн магазина

eshop_day

Целта на всеки онлайн магазин е да продава. Смисълът на многото закупени стоки е крайният резултат, а именно печалбата. За нейното формиране има известни правила и принципи, но е важно да поддържате и колкото се може по-висока средна стойност на поръчките. Как да накарате обаче клиентите да харчат повече пари? Има няколко основни техники, които определено помагат за това и често влизат в употреба. Когато искате да разполагате с такива, свържете се с добра софтуерна компания с доказан опит в изработка на онлайн магазин, неговата поддръжка и надграждане.

Възползвайте се от продажби на продукти в пакет

eshop_multi_pack

В повечето онлайн магазини, които се радват на висок интерес и имат силен клиентски поток, ще ви предложат безплатна доставка. На пръв поглед е стряскащо за всеки собственик, тъй като от финансова гледна точка не изглежда изгодно. В действителност е точно обратното. Единствената уловка е да изчислите правилно сумата, за която може да предложите безплатно доставяне. Препоръчително е това да бъде малко над средната стойност на поръчките към настоящия момент.

Друг печеливш трик е да заложите на продажбата на продукти в пакет. Това означава да обедините няколко стоки в комплект и да сложите обща цена. Тя трябва да бъде по-ниска от сбора на цените на стоките поотделно. Много клиенти са склонни да платят цената, щом тя е по-изгодна от пазаруването на парче. От гледна точка на търговеца, тя трябва да бъде малко над средната стойност на поръчките, за да си струва усилието и да не е стряскаща за крайния потребител.

Когато групирате продукти в общ пакет, старайте се те да си подхождат. Нека да се допълват едни други и да са еднакво полезни за клиента. Да бъдат подходящи за съвместна употреба. Не възприемайте тази търговска тактика като възможност да се отървете от нещо, което не върви и не се търси. Ако потребителят реши, че му пробутвате продукт, който не му е нужен, по-вероятно е да отмине предложението и да откаже покупката.

Научете се да пренасочвате клиентското внимание

elektronen-magazin-potrebiteli

Колкото повече усвоявате тънкостите на маркетинга, толкова по-смели и оригинални идеи ще можете да внедрите. Добро попадение е пренасочването на клиентското внимание към по-скъпи артикули в магазина, използвайки ненатрапчиви покани за разглеждане на „подобни продукти“, примерно. Излишно е уточнението, че това следва да се прави умело, деликатно и с повишено внимание. Винаги се пазете да не омаловажите по-евтиния продукт, докато подчертавате предимствата на скъпия.

Честа практика е и поощряването на закупуване на допълващи продукти. Обикновено това се прави с нарочни секции от типа: “Бихте харесали още…“ или „Други клиенти си купиха и…“ и т.н. Може да засилите интереса към допълнителните стоки, като намалите техните цени. Добре помислете и кога ще отправите подобно предложение – по време на избора на стоки или след като те вече са добавени в пазарската количка. И в двата случая върши работа, клиентите са удовлетворени и готови да похарчат повечко пари, щом решат, че това им е изгодно.

И тук важи правилото за това, допълващите продукти да си пасват с основната стока, избрана от клиента, както и видимо да му носят някакви ползи. Ако липсва прецизен подбор и тези второстепенни стоки са избрани на случаен признак, ефект няма да има. Дори може да се окаже  грешка и да отблъсне клиента. Друг полезен трик е допълнителният артикул да е в синхрон с основния, но да бъде значително по-малък и подходящ за подарък на близък човек.

Измислете интригуваща и завладяваща игра с награди

Ако продавате стоки, които са по-дребни и с по-ниска единична стойност, то може да търсите вариант как да спечелите, предлагайки отстъпка при закупуването на повече бройки наведнъж. Тук добре се вписват офис консумативи, малки предмети за бита, домашни потреби, козметика или други ежедневни стоки. Всякакви неща, които се купуват постоянно или на определен период от време. Спокойно може да предложите отбив от цената, ако клиентите пазаруват определен, по-голям обем от стандартния и така си спестят някаква сума, макар и малка.

Едва ли има нещо по-завладяващо и увличащо от играта. Игровизацията е един от сигурните методи да провокирате потребителите да харчат пари. Състезателното начало е заложено у човека и затова хората обичат да се надпреварват помежду си. Добре е да има някаква игра с награда, която още в самото начало да грабне потребителите и да бъде обвързана с определена покупка. Стойността й, разбира се, следва да е над средната стойност на поръчките.

Внедрете подходяща кешбек техника при пазаруване

e-shop-cach-back

Една друга, доста разпространена практика в Европа и САЩ, започва успешно да се прилага и у нас. Кешбек (cashback) услугата, което буквално означава „пари обратно“ или „пари назад“, все по-често се използва в родни сайтове. Кешбекът е твърда сума или процент от крайната цена, зависи какво е решил търговецът, но винаги означава вид награда за клиента, за това, че си е купил определена стока. Ако някъде видите надпис "Получи кешбек“, проверете какви са условията за това.

За късмет на потребителите, в много онлайн магазини у нас се предлагат и по-различни кешбек техники. При всички тях става въпрос за раздаването на някакви награди. Те могат да бъдат под формата на ваучери, които да бъдат ползвани при следваща покупка. Условието е клиентът да ги получи, след като похарчи фиксирана сума. Друга разпространена практика е събирането на точки и получаването на статут на лоялен клиент. След определен сбор от точки, притежателят им ползва намаление при пазаруване.

Трупането на точки стимулира продажбите, единодушни са специалистите. Колкото по-скъп е един продукт, толкова повече бонус точки печели всеки, добавил го в пазарската си количка. Тази практика кара потребителите да правят както повторни поръчки, така и да пазаруват по-скъпи артикули с цел спечелването на награда. Един омагьосан кръг от постоянно търсещи и надпреварващи се клиенти, който се счита за постигнат успех, ако бъде създаден правилно.

Съществуват най-различни техники за поощряване на клиентите и възнаграждаването им. Всеки търговец решава какво точно да избере и приложи в своя магазин. Всичко зависи от конкретната дейност и от стоките, които се предлагат. Посочените практики са с доказано преимущество и ефект, когато са професионално приложени. За да сработят ще са нужни промени по магазина и използването на специален софтуер, което е в компетенциите на добрите разработчици.

0 коментара

Напишете коментар:

WebBuild