Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията

Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата  ѝ са много. Тя не е  обвързана с конкретно местонахождение и разходите за осъществяването ѝ, в това число за маркетинг и реклама, са значително по-ниски. Разполага с неограничен брой потенциални клиенти и реализира бърза обратна връзка с потребителите.

За разлика от офлайн обектите, онлайн магазините дават шанс на малкия търговец да се конкурира успешно с големия.

малкия и голям търговец

Какво отличава малкия от големия търговец

Лесно ще видите разликите. Личи си по бранда, обема на работа, цялостното обслужване и прилагането на конкретни маркетингови похвати. Едрият бизнес има добре развита инфраструктура, внушителен персонал, възможност да генерира големи печалби. Разполага със собствен екип от маркетинг специалисти и на практика покрива всички налични комуникационни канали.

Малките фирми имат по-ограничени възможности, но за сметка на това са изключително гъвкави и могат да реагират светкавично на промените. Те изцяло контролират разходите си в рамките на бюджета и винаги могат да пренасочат средства, в зависимост от нуждите. Постоянно са в директен контакт с клиентите си и могат да предложат на всеки индивидуална оферта.

Кое най-често препъва търговците

eCommerce търговия

Основната грешка на всички търговци, които бързо се провалят, са нереалистичните очаквания, които имат и неразбирането колко усилия и време трябва да посветят на бизнеса. Много от стартиращите онлайн търговци пропускат първоначалното планиране и не отделят достатъчно средства за изграждане на собствен бранд. Не са наясно със законовата уредба и не знаят как да ценообразуват.

Често допускана грешка е липсата на проучване на пазара и възможностите на конкурентите в бранша. Следва лош избор на доставчици и сключване на неизгодни договори с партньори. Всичко това води до обезсърчаване, понасяне на загуби  и обикновено приключва с фалит.

Грешката, която много търговци правят е да подценят избора на софтуер. Всъщност, това е фундаментът на всеки бизнес. От правилния софтуер зависи всичко останало и крайният успех на целия проект. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде съобразена с конкретните възможности на търговеца и да отговаря на нуждите му.

Добро обслужване и лоялни партньори

Останалото е въпрос на маркетинг. Ако това направление липсва, то така желаните продажби ще си останат в сферата на мечтите. Бюджетът за реклама трябва да бъде добре обмислен и достатъчен. Ако собствениците не знаят как да правят анализи и по какъв начин да се възползват от комуникационните канали в интернет, препоръчително е да наемат съответните експерти.

Лоша практика е постоянно да се работи за привличане на нови клиенти, вместо да се обръща внимание на настоящите и да се мисли за тяхното задържане. Политиката по обслужване на потребителите изисква ясни правила и постоянен контрол на прилагането им. Това, ведно с доброто познаване на собствените продукти е гаранция за стабилен ръст на продажбите.

И най-малкият търговец може да бъде равностоен противник на големия. Стига да съумее да открие тази ниша, в която има сили и възможности да се наложи. Да предложи добро обслужване и да намери лоялни партньори. Постоянно да учи и да се усъвършенства, като се старае винаги да е наясно с новостите на пазара.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Лоялни клиенти

Лоялни клиенти

Обичате да печелите? Трябват ви лоялни клиенти. Какъвто и онлайн магазин да имате, ако липсват продажби, ще се наложи да се разделите с него. Ако сте избрали подходящата компани...
Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Съдържанието: Подчинено на вашите цели и полезно за другите

Има много начини да разберем кога в един уеб сайт нещо не е наред, но когато говорим, че той е занемарен, всичко се върти около съдържанието. Колкото повече го неглижирате, толкова по-...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет ...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...