Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията

Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата  ѝ са много. Тя не е  обвързана с конкретно местонахождение и разходите за осъществяването ѝ, в това число за маркетинг и реклама, са значително по-ниски. Разполага с неограничен брой потенциални клиенти и реализира бърза обратна връзка с потребителите.

За разлика от офлайн обектите, онлайн магазините дават шанс на малкия търговец да се конкурира успешно с големия.

малкия и голям търговец

Какво отличава малкия от големия търговец

Лесно ще видите разликите. Личи си по бранда, обема на работа, цялостното обслужване и прилагането на конкретни маркетингови похвати. Едрият бизнес има добре развита инфраструктура, внушителен персонал, възможност да генерира големи печалби. Разполага със собствен екип от маркетинг специалисти и на практика покрива всички налични комуникационни канали.

Малките фирми имат по-ограничени възможности, но за сметка на това са изключително гъвкави и могат да реагират светкавично на промените. Те изцяло контролират разходите си в рамките на бюджета и винаги могат да пренасочат средства, в зависимост от нуждите. Постоянно са в директен контакт с клиентите си и могат да предложат на всеки индивидуална оферта.

Кое най-често препъва търговците

eCommerce търговия

Основната грешка на всички търговци, които бързо се провалят, са нереалистичните очаквания, които имат и неразбирането колко усилия и време трябва да посветят на бизнеса. Много от стартиращите онлайн търговци пропускат първоначалното планиране и не отделят достатъчно средства за изграждане на собствен бранд. Не са наясно със законовата уредба и не знаят как да ценообразуват.

Често допускана грешка е липсата на проучване на пазара и възможностите на конкурентите в бранша. Следва лош избор на доставчици и сключване на неизгодни договори с партньори. Всичко това води до обезсърчаване, понасяне на загуби  и обикновено приключва с фалит.

Грешката, която много търговци правят е да подценят избора на софтуер. Всъщност, това е фундаментът на всеки бизнес. От правилния софтуер зависи всичко останало и крайният успех на целия проект. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде съобразена с конкретните възможности на търговеца и да отговаря на нуждите му.

Добро обслужване и лоялни партньори

Останалото е въпрос на маркетинг. Ако това направление липсва, то така желаните продажби ще си останат в сферата на мечтите. Бюджетът за реклама трябва да бъде добре обмислен и достатъчен. Ако собствениците не знаят как да правят анализи и по какъв начин да се възползват от комуникационните канали в интернет, препоръчително е да наемат съответните експерти.

Лоша практика е постоянно да се работи за привличане на нови клиенти, вместо да се обръща внимание на настоящите и да се мисли за тяхното задържане. Политиката по обслужване на потребителите изисква ясни правила и постоянен контрол на прилагането им. Това, ведно с доброто познаване на собствените продукти е гаранция за стабилен ръст на продажбите.

И най-малкият търговец може да бъде равностоен противник на големия. Стига да съумее да открие тази ниша, в която има сили и възможности да се наложи. Да предложи добро обслужване и да намери лоялни партньори. Постоянно да учи и да се усъвършенства, като се старае винаги да е наясно с новостите на пазара.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн репутация на вашия бизнес. Какво означава и защо тя е важна за вас?

Онлайн репутация на вашия бизнес. Какво означава и защо тя е важна за вас?

Онлайн репутацията това е мнението на клиентите ви за вашата услуга или продукт, които предлагате в интернет пространството. В съвременното ни ежедневие вече търсим мнение и препоръки ...
Уеб сайт с мобилна версия

Уеб сайт с мобилна версия

Навигация с палец или без какво вече не може един уеб сайт Има куп новости и тенденции, без които един уеб сайт не може да функционира правилно и да издържи на постоянно нарастващат...
Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски...
Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...
Искате предимство на онлайн пазара: Правете добри продуктови описания

Искате предимство на онлайн пазара: Правете добри продуктови описания

И най-качествените продукти ще останат незабелязани, ако липсва адекватно описание към тях. Колкото и издържана да е една изработка на онлайн магазин, не забравяйте да отделите достатъ...
Уеб сайт с авторско съдържание

Уеб сайт с авторско съдържание

Трябва ви авторско съдържание? Заложете на качество и стил. Едва ли някой се съмнява, че за успешен онлайн бизнес е нужно качествено съдържание. То помага на потребителите да се...