Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията

Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата  ѝ са много. Тя не е  обвързана с конкретно местонахождение и разходите за осъществяването ѝ, в това число за маркетинг и реклама, са значително по-ниски. Разполага с неограничен брой потенциални клиенти и реализира бърза обратна връзка с потребителите.

За разлика от офлайн обектите, онлайн магазините дават шанс на малкия търговец да се конкурира успешно с големия.

малкия и голям търговец

Какво отличава малкия от големия търговец

Лесно ще видите разликите. Личи си по бранда, обема на работа, цялостното обслужване и прилагането на конкретни маркетингови похвати. Едрият бизнес има добре развита инфраструктура, внушителен персонал, възможност да генерира големи печалби. Разполага със собствен екип от маркетинг специалисти и на практика покрива всички налични комуникационни канали.

Малките фирми имат по-ограничени възможности, но за сметка на това са изключително гъвкави и могат да реагират светкавично на промените. Те изцяло контролират разходите си в рамките на бюджета и винаги могат да пренасочат средства, в зависимост от нуждите. Постоянно са в директен контакт с клиентите си и могат да предложат на всеки индивидуална оферта.

Кое най-често препъва търговците

eCommerce търговия

Основната грешка на всички търговци, които бързо се провалят, са нереалистичните очаквания, които имат и неразбирането колко усилия и време трябва да посветят на бизнеса. Много от стартиращите онлайн търговци пропускат първоначалното планиране и не отделят достатъчно средства за изграждане на собствен бранд. Не са наясно със законовата уредба и не знаят как да ценообразуват.

Често допускана грешка е липсата на проучване на пазара и възможностите на конкурентите в бранша. Следва лош избор на доставчици и сключване на неизгодни договори с партньори. Всичко това води до обезсърчаване, понасяне на загуби  и обикновено приключва с фалит.

Грешката, която много търговци правят е да подценят избора на софтуер. Всъщност, това е фундаментът на всеки бизнес. От правилния софтуер зависи всичко останало и крайният успех на целия проект. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде съобразена с конкретните възможности на търговеца и да отговаря на нуждите му.

Добро обслужване и лоялни партньори

Останалото е въпрос на маркетинг. Ако това направление липсва, то така желаните продажби ще си останат в сферата на мечтите. Бюджетът за реклама трябва да бъде добре обмислен и достатъчен. Ако собствениците не знаят как да правят анализи и по какъв начин да се възползват от комуникационните канали в интернет, препоръчително е да наемат съответните експерти.

Лоша практика е постоянно да се работи за привличане на нови клиенти, вместо да се обръща внимание на настоящите и да се мисли за тяхното задържане. Политиката по обслужване на потребителите изисква ясни правила и постоянен контрол на прилагането им. Това, ведно с доброто познаване на собствените продукти е гаранция за стабилен ръст на продажбите.

И най-малкият търговец може да бъде равностоен противник на големия. Стига да съумее да открие тази ниша, в която има сили и възможности да се наложи. Да предложи добро обслужване и да намери лоялни партньори. Постоянно да учи и да се усъвършенства, като се старае винаги да е наясно с новостите на пазара.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да използваме CRM система

Как да използваме CRM система

Щом веднъж внедрим успешно CRM, можем да се възползваме напълно от предимствата на системата. Край на честите грешки от пропуснати срокове и ангажименти във взаимоотношенията с клиенти...
UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и при...
Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Какво включва подготовката за избор на дизайн на сайта

Има много неща, които могат да убият един сайт и със сигурност едно от тях е лошият или остарял дизайн. Потребителите са чувствителни на тема визия и ако не харесат сайта от пръв погле...
Готови ли сте за празнична кампания?

Готови ли сте за празнична кампания?

Празниците винаги са свързани, освен с емоции и еуфория, с усилено пазаруване. Това е време, през което се харчат много повече пари, отколкото през други дни от годината. За всеки търг...