Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Голям и малък онлайн търговец

Мястото на малкия и големия търговец в онлайн търговията

Онлайн търговията отчита постоянен растеж и очакванията са в бъдеще тя да заеме още по-голям пазарен дял. Предимствата  ѝ са много. Тя не е  обвързана с конкретно местонахождение и разходите за осъществяването ѝ, в това число за маркетинг и реклама, са значително по-ниски. Разполага с неограничен брой потенциални клиенти и реализира бърза обратна връзка с потребителите.

За разлика от офлайн обектите, онлайн магазините дават шанс на малкия търговец да се конкурира успешно с големия.

малкия и голям търговец

Какво отличава малкия от големия търговец

Лесно ще видите разликите. Личи си по бранда, обема на работа, цялостното обслужване и прилагането на конкретни маркетингови похвати. Едрият бизнес има добре развита инфраструктура, внушителен персонал, възможност да генерира големи печалби. Разполага със собствен екип от маркетинг специалисти и на практика покрива всички налични комуникационни канали.

Малките фирми имат по-ограничени възможности, но за сметка на това са изключително гъвкави и могат да реагират светкавично на промените. Те изцяло контролират разходите си в рамките на бюджета и винаги могат да пренасочат средства, в зависимост от нуждите. Постоянно са в директен контакт с клиентите си и могат да предложат на всеки индивидуална оферта.

Кое най-често препъва търговците

eCommerce търговия

Основната грешка на всички търговци, които бързо се провалят, са нереалистичните очаквания, които имат и неразбирането колко усилия и време трябва да посветят на бизнеса. Много от стартиращите онлайн търговци пропускат първоначалното планиране и не отделят достатъчно средства за изграждане на собствен бранд. Не са наясно със законовата уредба и не знаят как да ценообразуват.

Често допускана грешка е липсата на проучване на пазара и възможностите на конкурентите в бранша. Следва лош избор на доставчици и сключване на неизгодни договори с партньори. Всичко това води до обезсърчаване, понасяне на загуби  и обикновено приключва с фалит.

Грешката, която много търговци правят е да подценят избора на софтуер. Всъщност, това е фундаментът на всеки бизнес. От правилния софтуер зависи всичко останало и крайният успех на целия проект. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде съобразена с конкретните възможности на търговеца и да отговаря на нуждите му.

Добро обслужване и лоялни партньори

Останалото е въпрос на маркетинг. Ако това направление липсва, то така желаните продажби ще си останат в сферата на мечтите. Бюджетът за реклама трябва да бъде добре обмислен и достатъчен. Ако собствениците не знаят как да правят анализи и по какъв начин да се възползват от комуникационните канали в интернет, препоръчително е да наемат съответните експерти.

Лоша практика е постоянно да се работи за привличане на нови клиенти, вместо да се обръща внимание на настоящите и да се мисли за тяхното задържане. Политиката по обслужване на потребителите изисква ясни правила и постоянен контрол на прилагането им. Това, ведно с доброто познаване на собствените продукти е гаранция за стабилен ръст на продажбите.

И най-малкият търговец може да бъде равностоен противник на големия. Стига да съумее да открие тази ниша, в която има сили и възможности да се наложи. Да предложи добро обслужване и да намери лоялни партньори. Постоянно да учи и да се усъвършенства, като се старае винаги да е наясно с новостите на пазара.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Качествена SEO оптимизация

Качествена SEO оптимизация

Какво печелите от качествена SEO оптимизация Работата по изработка на уеб сайт е приключила и бизнесът ви вече присъства в интернет. Какво следва? Един продължителен и сложен процес...
Изработка на сайт за заведение

Изработка на сайт за заведение

Имате заведение? Трябва ви сайт, ако искате да сте популярни и харесвани Имате заведение и това, от което спешно се нуждаете са клиенти. В такъв случай, не отлагайте и се заемете с ...
НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното...
Успешен сайт

Успешен сайт

Диагноза: Успешен сайт или как да започнете печеливш онлайн бизнес Интернет е силна и безпощадна медия. Предлага куп възможности и инструменти за бърза слава и популярност, но с...
5 предимства на добрия онлайн магазин

5 предимства на добрия онлайн магазин

Искате да продавате повече: 5 предимства на добрия онлайн магазин Въпреки, че електронната търговия шеметно завладява пазара, мнозина все още си мислят, че офлайн бизнесът е напълно...
Онлайн търговията в условия на криза

Онлайн търговията в условия на криза

Всяка криза е своеобразно сито за бизнеса. Оцеляват тези, които успеят бързо да се приспособят и да се възползват от променящите се условия. Без значение кога и как ще приключи нас...