Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Eдна от последните актуализации на Google е свързана с бисквитките (cookies), а новината е, че дори и без тях, Google Analytics ще може да събира данни чрез machine learning. Промяната ще е полезна както за собственици на сайтове, така и за рекламодатели, тъй като те ще разполагат с полезни данни, без значение, че липсват бисквитки.

Това решение е в отговор на съвременните нужди на маркетолозите, които вече ще използват начини за мерене на конверсиите и възможности за извличане на полезна информация, съобразявайки се с изричното съгласие на потребителите, без да им се налага да боравят с множество third party бисквитки и идентификатори.

Досега проследяването ставаше с помощта на FLoC – Google технология, която доби нееднозначна популярност и която се основава на събирането на големи група от хора с едни и същи интереси с цел таргетиране на конкретно съдържание и реклами. В случая не се изисква съгласие от първо лице.

Какво ново предлага Google с тази актуализация:

√ Разширяване на функционалността на machine learning методиката си с цел събиране на отчети за потребителското поведение в Google Analytics.

√ Осигуряване на безпрепятствено достигане до Consent mode, където се определя начинът на действие на Google tags на база съгласие с политиката за използване на cookies.

√ Наличието на enhanced conversions, чрез които таговете имат разрешение да употребяват позволени данни от първо лице, за да покажат потребителските конверсии след рекламни интеракции.

Google analytics no cookies

Следене с  Google Analytics и без бисквитки

Machine learning ще влиза в употреба винаги, когато това е необходимо, без значение дали има бисквитки или не, категорично заявяват от Google. Така ще се осигури много по-пълна осведоменост на специалистите в маркетинга, за да могат да са наясно с желанията и навиците на клиентите при изготвяне на различните кампании.

Нововъведението е сериозна крачка към умножаване възможностите на machine learning с цел придобиване на по-прецизна информация и предвиждане каква е вероятността клиентите да предприемат конкретно действие като да направят покупка, примерно. Така Google Analytics ще може да генерира отчети за потребителското поведени във всеки един сайт и ще компенсира пропуските в информацията, заради липсата на бисквитки.

Consent mode и Enhanced Conversions

От Google твърдят, че всичко това е част от стремежа им да въведат нови и безопасни техники, касаещи поверителността. Именно чрез Consent mode, маркетинг екипът е в състояние да изгради основа на данни от първо лице.

Тази техника синхронизира начина на работа на Google tags и потребителското съгласие за бисквитки – такива за реклами или за анализ. Важно уточнение е, че когато няма постигнато съгласие, в употреба влиза  conversion modeling, с чиято помощ се възстановява повече от 70 на сто от ad-click-to- conversion.

Всичко това е вид гаранция, че докато маркетинг експертите измерват в цялост своите кампании, те по никакъв начин няма да нарушат поверителността. Consent mode подлежи на интегриране и за да се случи това по-лесно, от Google са намерили за удачно това да става директно от Tag Manager акаунта. То от своя страна прави възможно смяната и персонализирането поведението на таговете, съобразено с потребителското съгласие.

Когато бисквитките липсват, има резервен начин за безопасно мерене на данните и това са Enhanced Conversions. Този тип конверсии са изключително полезни за усъвършенстване на измерването и сдобиване с ценни данни при положение, при което рекламата се излъчва по едно устройство, а клиентът конвертира на друго.

От Google споделят любопитна подробност, че по време на тестови период на Enhanced Conversions, световноизвестни търговци на дребно са увеличили продажбите си -  в по-малък процент в Search и в много по-голям в You Tube.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

От 1 юли 2021 г. са в сила нови правила, свързани  с данък добавена стойност (ДДС) при онлайн пазаруване на територията на Европейския съюз (ЕС). Промените засягат онлайн търговци...
Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен? Решението за избор между стандартен софтуер или специално разработен софтуер зависи от няколко фактора, включително специфичните нужди на орг...
Незавършени поръчки в онлайн магазин: Как да спасите продажбите?

Незавършени поръчки в онлайн магазин: Как да спасите продажбите?

Следите ли статистиката колко незавършени поръчки оставят клиентите в онлайн магазина всеки ден? А знаете ли защо го правят? Едва ли тези въпроси са изненада за вас, ако притежавате ил...
Спад в продажбите

Спад в продажбите

Спад в продажбите: Прегледайте сайта и отстранете проблемите Да имаш сайт не е проблем. Всеки бизнес, организация или човек със свободна професия притежават собствен такъв. Да имаш ...
CRM решение за търговския отдел

CRM решение за търговския отдел

Работата в търговския отдел на компанията е свръх динамична и свързана с ежедневни контакти с настоящи и нови клиенти. Те от своя страна не обичат да чакат и разчитат на бърза обработк...
Началната страница на онлайн магазин

Началната страница на онлайн магазин

Как да подредите началната страница на онлайн магазина така, че да печелите повече? Всеки онлайн магазин заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва ...