Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Eдна от последните актуализации на Google е свързана с бисквитките (cookies), а новината е, че дори и без тях, Google Analytics ще може да събира данни чрез machine learning. Промяната ще е полезна както за собственици на сайтове, така и за рекламодатели, тъй като те ще разполагат с полезни данни, без значение, че липсват бисквитки.

Това решение е в отговор на съвременните нужди на маркетолозите, които вече ще използват начини за мерене на конверсиите и възможности за извличане на полезна информация, съобразявайки се с изричното съгласие на потребителите, без да им се налага да боравят с множество third party бисквитки и идентификатори.

Досега проследяването ставаше с помощта на FLoC – Google технология, която доби нееднозначна популярност и която се основава на събирането на големи група от хора с едни и същи интереси с цел таргетиране на конкретно съдържание и реклами. В случая не се изисква съгласие от първо лице.

Какво ново предлага Google с тази актуализация:

√ Разширяване на функционалността на machine learning методиката си с цел събиране на отчети за потребителското поведение в Google Analytics.

√ Осигуряване на безпрепятствено достигане до Consent mode, където се определя начинът на действие на Google tags на база съгласие с политиката за използване на cookies.

√ Наличието на enhanced conversions, чрез които таговете имат разрешение да употребяват позволени данни от първо лице, за да покажат потребителските конверсии след рекламни интеракции.

Google analytics no cookies

Следене с  Google Analytics и без бисквитки

Machine learning ще влиза в употреба винаги, когато това е необходимо, без значение дали има бисквитки или не, категорично заявяват от Google. Така ще се осигури много по-пълна осведоменост на специалистите в маркетинга, за да могат да са наясно с желанията и навиците на клиентите при изготвяне на различните кампании.

Нововъведението е сериозна крачка към умножаване възможностите на machine learning с цел придобиване на по-прецизна информация и предвиждане каква е вероятността клиентите да предприемат конкретно действие като да направят покупка, примерно. Така Google Analytics ще може да генерира отчети за потребителското поведени във всеки един сайт и ще компенсира пропуските в информацията, заради липсата на бисквитки.

Consent mode и Enhanced Conversions

От Google твърдят, че всичко това е част от стремежа им да въведат нови и безопасни техники, касаещи поверителността. Именно чрез Consent mode, маркетинг екипът е в състояние да изгради основа на данни от първо лице.

Тази техника синхронизира начина на работа на Google tags и потребителското съгласие за бисквитки – такива за реклами или за анализ. Важно уточнение е, че когато няма постигнато съгласие, в употреба влиза  conversion modeling, с чиято помощ се възстановява повече от 70 на сто от ad-click-to- conversion.

Всичко това е вид гаранция, че докато маркетинг експертите измерват в цялост своите кампании, те по никакъв начин няма да нарушат поверителността. Consent mode подлежи на интегриране и за да се случи това по-лесно, от Google са намерили за удачно това да става директно от Tag Manager акаунта. То от своя страна прави възможно смяната и персонализирането поведението на таговете, съобразено с потребителското съгласие.

Когато бисквитките липсват, има резервен начин за безопасно мерене на данните и това са Enhanced Conversions. Този тип конверсии са изключително полезни за усъвършенстване на измерването и сдобиване с ценни данни при положение, при което рекламата се излъчва по едно устройство, а клиентът конвертира на друго.

От Google споделят любопитна подробност, че по време на тестови период на Enhanced Conversions, световноизвестни търговци на дребно са увеличили продажбите си -  в по-малък процент в Search и в много по-голям в You Tube.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, т...
Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Внедряване на софтуер в няколко важни стъпки

Изборът на софтуерна система може да изведе дадена компания на върха, но със същата сила може да се превърне в причина за нейния провал. Решението за внедряване на софтуер е приоритет ...
UX дизайн

UX дизайн

UX дизайнът: удобен, логичен и удоволствие за потребителя При изработка на сайт неговата функционалност е от първостепенно значение. Също така обаче, сайтът трябва да е удобен и при...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...
Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Кои са основните елементи на успешния потребителски интерфейс

Дизайнерите знаят, че един продукт е добър, когато е лесен за използване. Щом ви предстои изработка на онлайн магазин, постарайте се той да бъде с възможно най-подходящия потребителски...
Скок на онлайн търговията след COVID-19

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Пандемията от коронавируса COVID-19 ще ускори дигитализацията на бизнеса у нас. Ако преди извънредната епидемична обстановка онлайн търговията бавно и умерено нарастваше, след приключв...