Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Google Analytics ще събира данни без бисквитки

Eдна от последните актуализации на Google е свързана с бисквитките (cookies), а новината е, че дори и без тях, Google Analytics ще може да събира данни чрез machine learning. Промяната ще е полезна както за собственици на сайтове, така и за рекламодатели, тъй като те ще разполагат с полезни данни, без значение, че липсват бисквитки.

Това решение е в отговор на съвременните нужди на маркетолозите, които вече ще използват начини за мерене на конверсиите и възможности за извличане на полезна информация, съобразявайки се с изричното съгласие на потребителите, без да им се налага да боравят с множество third party бисквитки и идентификатори.

Досега проследяването ставаше с помощта на FLoC – Google технология, която доби нееднозначна популярност и която се основава на събирането на големи група от хора с едни и същи интереси с цел таргетиране на конкретно съдържание и реклами. В случая не се изисква съгласие от първо лице.

Какво ново предлага Google с тази актуализация:

√ Разширяване на функционалността на machine learning методиката си с цел събиране на отчети за потребителското поведение в Google Analytics.

√ Осигуряване на безпрепятствено достигане до Consent mode, където се определя начинът на действие на Google tags на база съгласие с политиката за използване на cookies.

√ Наличието на enhanced conversions, чрез които таговете имат разрешение да употребяват позволени данни от първо лице, за да покажат потребителските конверсии след рекламни интеракции.

Google analytics no cookies

Следене с  Google Analytics и без бисквитки

Machine learning ще влиза в употреба винаги, когато това е необходимо, без значение дали има бисквитки или не, категорично заявяват от Google. Така ще се осигури много по-пълна осведоменост на специалистите в маркетинга, за да могат да са наясно с желанията и навиците на клиентите при изготвяне на различните кампании.

Нововъведението е сериозна крачка към умножаване възможностите на machine learning с цел придобиване на по-прецизна информация и предвиждане каква е вероятността клиентите да предприемат конкретно действие като да направят покупка, примерно. Така Google Analytics ще може да генерира отчети за потребителското поведени във всеки един сайт и ще компенсира пропуските в информацията, заради липсата на бисквитки.

Consent mode и Enhanced Conversions

От Google твърдят, че всичко това е част от стремежа им да въведат нови и безопасни техники, касаещи поверителността. Именно чрез Consent mode, маркетинг екипът е в състояние да изгради основа на данни от първо лице.

Тази техника синхронизира начина на работа на Google tags и потребителското съгласие за бисквитки – такива за реклами или за анализ. Важно уточнение е, че когато няма постигнато съгласие, в употреба влиза  conversion modeling, с чиято помощ се възстановява повече от 70 на сто от ad-click-to- conversion.

Всичко това е вид гаранция, че докато маркетинг експертите измерват в цялост своите кампании, те по никакъв начин няма да нарушат поверителността. Consent mode подлежи на интегриране и за да се случи това по-лесно, от Google са намерили за удачно това да става директно от Tag Manager акаунта. То от своя страна прави възможно смяната и персонализирането поведението на таговете, съобразено с потребителското съгласие.

Когато бисквитките липсват, има резервен начин за безопасно мерене на данните и това са Enhanced Conversions. Този тип конверсии са изключително полезни за усъвършенстване на измерването и сдобиване с ценни данни при положение, при което рекламата се излъчва по едно устройство, а клиентът конвертира на друго.

От Google споделят любопитна подробност, че по време на тестови период на Enhanced Conversions, световноизвестни търговци на дребно са увеличили продажбите си -  в по-малък процент в Search и в много по-голям в You Tube.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Бърз тест за фирмен сайт

Бърз тест за фирмен сайт

Ако се чудите дали вашият бранд е достатъчно популярен и дали фирменият ви сайт работи на пълни обороти, носейки ви очакваните приходи и ползи, има лесен начин да разберете. Всичко, ко...
Започвайте да чистите сайта

Започвайте да чистите сайта

Потребителите се лутат? Започвайте да чистите сайта. Понякога разликата между успеха и провала е в красивия и удобен уеб сайт. Всеки бизнес е обречен, ако няма подходящ и интуитивен...
Продуктова страница в онлайн магазин

Продуктова страница в онлайн магазин

Как се прави успешна продуктова страница Част от мисията на всеки онлайн магазин е да създаде успешна продуктова страница. Точно тя играе основна роля за привличане на клиенти. Ако ...
Скок на онлайн търговията след COVID-19

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Пандемията от коронавируса COVID-19 ще ускори дигитализацията на бизнеса у нас. Ако преди извънредната епидемична обстановка онлайн търговията бавно и умерено нарастваше, след приключв...
Защо новите страници се индексират трудно

Защо новите страници се индексират трудно

Колко често пренебрегвате поддръжката на уеб сайта? Ако не обръщате внимание на редовното поддържане на сайта и го правите от време на време, то това може да доведе до по-бавно индекси...