Google Consent Mode v2: Защо трябва бързо да го интегрираме

Google Consent Mode v2: Защо трябва бързо да го интегрираме

Google Consent Mode v2: Защо трябва бързо да го интегрираме

Всички сайтове и приложения, които искат да продължат да работят с данни, чрез които извършват ремаркетинг, измерване и персонализиране, трябва да имат съгласието на потребителите. Като част от обновените правила, Google налага използването на т. нар. “Режим на съгласие” – Google GDPR.

Какво представлява Google Consent Mode v2

Целта на този инструмент е да регламентира начина, по който уеб сайтовете събират информация от потребителите, да свърже техните предпочитания за съгласие с възможностите на Google за анализ и реклама. Внедряването на режима е важно за всички бизнеси, маркетолози и рекламодатели, за да продължат да обновяват списъците си в Google Ads и Google Analytics и да създават Lookalike аудитории за Demand Gen кампаниите си.

Актуализацията няма само технически измерения, тя е много повече от това. Тя е в отговор на променящите се условия в онлайн средата и поверителността на потребителските данни и предпочитания. Има задължителен характер за всички уебсайтове, които използват Google услуги и променя начина, по който се управлява онлайн съгласието.

Каква е разликата между Consent Mode и Consent Mode V2

Първоначалният Consent Mode е добре познатият банер, който визира спазването на изискванията за поверителност на данните (GDPR). Чрез него посетителите в сайта отказват или приемат бисквитките и по този начин променят поведението на маркетинговите инструменти и скриптове.

Consent Mode е фокусиран основно върху разпоредбите за поверителност и конкретно GDPR. За разлика от него, Consent Mode v2 е система за режим на съгласие на Google и съдържа конкретни функции за интегриране с инструментите на търсачката. Според това какви бисквитки ще приеме потребителят, се зареждат различни тагове и скриптове на сайта.

И двете версии – v1 и v2, използват сигнали за рекламни и аналитични бисквитки, като v2 прибавя два нови сигнала:

  • аd_user_data – дава информация дали потребителят е съгласен данните му да се използват за целите на рекламата;

  • ad_personalization – показва дали потребителят разрешава неговите данни да служат за ремаркетиране.

Потребителите виждат съответното съобщение и избират един от трите варианта – приемат всички бисквитки, приемат някои от тях или отказват всичките.

Кои са важните стъпки, за да отговорим на новите изисквания

Тъй като Consent Mode управлява бисквитките и ни казва какви потребителски данни можем да събираме и използваме, според регулациите на Европейския съюз (ЕС), наложително е да имплементираме новите параметри от последната версия. В противен случай последствията са ясни – недостатъчно и непълни данни в Analytics и нефункционалност на ремаркетинг листите.

Как Consent Mode V2 си взаимодейства с Google Ads

Режимът на съгласие на Google е създаден в полза на рекламодателите, като им дава възможност да правят по-прецизни измервания, но съобразени с избора на поверителност на потребителите. Има значение кои бутони ще натиснат потребителите – “приемам” или “отхвърлям”. При отказано съгласие се задейства друг механизъм, чрез който пропуските в данните могат да се наваксат чрез моделиране със съдействието на AI на Google.

Моделираното събиране на данни набавя донякъде липсващата информация, използвайки данните, предоставени от тези потребители, които са дали съгласие за реклами и анализиране. Така се изяснява с по-голяма точност ситуацията с рекламите в Google, като се уважи правото на избор за съгласие на потребителите. Статистиката на търсачката сочи, че потребителите, които са дали съгласие, са от 2 до 5 пъти по-склонни да купят нещо спрямо тези, които са отхвърлили бисквитките.

Как Consent Mode V2 влияе върху СЕО оптимизацията на сайта

По много и различни начини, в зависимост от конкретните конфигурации и употребата на определени инструменти. Сред важните елементи са:

  • предпочитания за съгласие – правилното управление на потребителското съгласие може да предотврати намаляване на трафика и/или рейтинга в резултатите при търсене;

  • анализ на данни и бисквитки – промяната в начина на събиране и обработка на данните за посещаемост и поведение на потребителите може да доведе до изменение на данните, които служат за оптимизация на сайта;

  • съдържание и рекламни кампани – те могат да започнат да се показват по различен начин на сайта, заради променената обработка на данните за реклама и персонализация;

  • скорост на зареждане – при въвеждане на обновения режим е възможно забавяне на зареждането на сайта, което трябва да бъде избегнато.

Интегрирането на последната версия на режима за съгласие може да промени функционалността на сайта и да повлияе върху СЕО оптимизацията му, затова е важно след промяната резултатите да се следят внимателно.

До какви проблеми води липсата на актуализация

Правилата за съгласие на потребителите в Европейския съюз са задължителни за рекламодателите, ако искат да събират данни, да анализират поведение и да правят успешни реклами за ремаркетинг. Ако не побързат да се съобразят с новите изисквания, рискуват загуба и ограничаване на потребителските данни. 

Ефективността на рекламите им ще намалее чувствително, заради ограничения достъп до данни. В крайна сметка ще загубят съревнованието с конкуренцията, тъй като тези, които са по-добри в събирането и обработването на данни, ще имат превъзходство на пазара. Съществува и правен аспект, който не е за подценяване – сайтове, които не спазят нормативните разпоредби, могат да претърпят правни последици.

Как да интегрираме Consent Mode V2

Начинът, по който ще го направите не е само въпрос на избор. Зависи от много фактори, като самата платформа, на която е сайтът, както и какви настройки има на Google Ads и Google Analytics 4. Интеграцията може да стане като се добави статичен скрипт в кода на страницата, който да се зарежда преди всички останали. Може да се направи и чрез имплементиране в кода на сайта чрез Gtag или Tag Manager.

След като веднъж промяната е направена, следва период на тестване, редактиране и следене. За да сте сигурни, че Google Consent Mode v2 прави това, което трябва, тествайте функционалността на сайта. Наблюдавайте какво се случва с рекламите, когато потребителите дадат съгласие и съответно, когато откажат. Спазвайте изискванията на Google и не пропускайте препоръки и актуализации от страна на търсачката.

Consent Mode V2 е подобрена версия на оригиналния режим за съгласие на Google и дава възможност на уебсайтовете по ефективен начин да съобщават на таговете на Гугъл какви са потребителските предпочитания, относно бисквитките. Това прави възможно запълването на липсващи данни в условията на регулации чрез consent mode modeling, а потребителите ще могат да изпитат повече сигурност и да управляват сами бързо, лесно и уверено своите предпочитания за съгласие.

За още технически детайли: https://developers.google.com/tag-platform/security/guides/consent?consentmode=advanced 

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен, какво да изберем?

Готов софтуер или специално разработен? Решението за избор между стандартен софтуер или специално разработен софтуер зависи от няколко фактора, включително специфичните нужди на орг...
Редизайн на сайт

Редизайн на сайт

Нещо не е наред? Време е за редизайн на сайта. Имате уеб сайт и смятате, че дигиталното ви присъствие е осигурено и нямате повече работа по него. Нищо подобно. Интернет се проме...
V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Складова програма за управление и контрол

Складова програма за управление и контрол

Всеки търговец има нужда от интерактивен софтуер за управление на складове и магазини. За да следи логистиката на продуктите от тяхната доставка в склад до продажбата им на краен клиен...
Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Внедряване на CRM: Кога е точният момент?

Колкото по-малък и компактен е един бизнес, толкова по-добре си пасва с едно от най-разпространените софтуерни приложения, каквото е Excel. То е полезно и лесно както за инсталиране, т...
Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Как да се спасите от информационно претоварване В информационното общество, мисленето е дейност, която все повече отсъства. В един момент информацията става толкова много, че човек ...