Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Как потребителите виждат уеб сайтовете

Какво виждат потребителите веднага, щом отворят един сайт

web-site-experience

Когато готвите нов уеб проект, следвате преди всичко собствените си предпочитания и вкус. Залагате на елементи, които ви допадат и детайли, които харесвате. От хората, на които ще възложите изпълнението, очаквате професионални съвети и насоки и със сигурност ще ги получите. Крайният резултат, ако сте си свършили добре работата, ще бъде комбинация от функционалности, които най-добре пасват на дейността ви.

Това ще ви донесе удовлетворение от постигнатото, ще разполагате с продукт, който представя вас и това, което предлагате по възможно най-сполучливия начин. Такива са вашите намерения и очаквания, напълно в синхрон с поставените цели. Изпълнили сте перфектно всяка точка от първоначалния план и сте готови да се насладите на реализираното, при това напълно заслужено. Това виждате вие. Знаете ли обаче какво виждат потребителите, щом отворят вашия уеб сайт?

Какво има най-отгоре, в левия ъгъл на сайта

Има достатъчно известни тестови програми и проучвания, свързани с потребителското поведение. Повечето от тях дават наистина една добра представа за това по какъв начин посетителите възприемат даден сайт. Наред с някои по-специфични особености и различия, има няколко изпитани тактики, които се възприемат като общовалидни, щом става въпрос за това, кое привлича вниманието на клиентите в първите няколко секунди.

Част от тях са съвсем прости и всеизвестни, но е добре да не ги забравите, когато възнамерявате да се захванете с изработка на сайт. Първото нещо, с което следва да се съобразите е фактът, че потребителите приоритетно виждат какво има най-отгоре и вляво на страницата. Дори и само заради това, че всички сме свикнали да четем от ляво на дясно. Колкото повече погледът слиза надолу, толкова повече вниманието се разсейва и хората губят концентрация. Продължават да маркират, но спират да четат детайлно и да се вглеждат.

Изводът е ясен – слагайте важната информация на челно място, в самото начало. Ако имате нещо специално, върху което държите да акцентирате, то възползвайте се от пространството в горния ляв ъгъл. Неслучайно там се разполагат различни банери и рекламни послания, за които се твърди, че така са 100% видими. Колкото до това, как да не бъдат игнорирани от потребителите, каквато е обичайната практика, постарайте се тяхното съдържание да бъде полезно, различно и въздействащо.  

Заглавия, които заковават погледа от раз

baner-zaglavie

Колкото и да се смята, че хората не обичат да четат, практиката опровергава това твърдение. Потребителите отделят време, за да прочетат нещо, което ги интересува и това си има своето логично обяснение. Все пак, повечето посетители в сайта са дошли с конкретна цел – да намерят нужната им информация. За да не загубят бързо интерес, хубаво е текстовете да не тежат и да не са прекалено дълги. Добра идея е те да бъдат разделени на пасажи, а не под формата на една цяла, безкрайна публикация.

Заглавията са тези, които могат за заковат погледа от раз. И тук има различни мнения, най-вече относно дължината им. В повечето случаи, подробните, смислени заглавия носят желаните ползи. В същото време, редно е да се знае, че доста хора имат навика да четат избирателно само първите думи от заглавието. Тук работещата формула е, когато избирате по-големи заглавия, важните и ключови думи да поставите в самото начало. Това значително увеличава шанса да спечелите читателите и да ги провокирате да прочетат останалото.

Отделете време, за да обмислите какъв шрифт да ползвате. Не всеки се приема добре от потребителите. Някои шрифтове са оригинални и красиви, но не са достатъчно четивни. Такива е по-добре да избягвате. Избирайте шрифт, който е по-обикновен, но удобен и приятен при прочит. Размерът също е от значение. Прекалено дребният може да се окаже труден за четене, а едрият да изглежда агресивен и отблъскващ. Намерете златната среда, за да не разочаровате посетилите сайта ви.

Графики и мултимедия в подкрепа на текста

grafika-sait

Спорно е използването и на различни графики за онагледяване. Повече гласове има в полза на текстовата информация. Привържениците на чистия текст изтъкват мотива, че хората търсят и очакват да открият важната за тях информация под формата именно на текст. Същевременно, доста графични изображения могат да стреснат читателите, създавайки им усещането, че представения материал е по-сложен и специфичен и не е предназначен за масовия потребител.

За да бъдем справедливи и в подкрепа на доброто съдържание, редно е да признаем, че има и такава информация, която най-добре се възприема с помощта на подходяща графика. Често това върви с някоя материя, която съдържа математически данни или има цифрово измерение. Графичните изображения са също толкова уместни, когато нещо трябва да се покаже как изглежда „преди“ и „след“ – доста популярна и разпространена практика за сравняване и изтъкване на определени качества и възможности на продукт или услуга

Със същия успех може да се използва мултимедия. Подходящо видео или илюстрация най-добре ще опишат услуга, която е сложна за обяснение. Това може да се окаже истинско облекчение, ако ви се налага да представите нещо ново, непознато или искате да бъдете по-добре разбрани и задължително харесани. Едва ли има по-лесен начин да презентирате софтуер, да речем, или да предадете някакъв урок. Мултимедията е в състояние да направи придружаващия текст много по-разбираем и удобен за възприемане.

Най-разпространеният модел на онлайн потребителите

povecheto-potrebiteli

И все пак, кое е мястото в сайта, на което посетителите остават най-много време? Най-дълго разглеждат менюто. Хората са склонни да разучат отделните бутони и да ги изпробват. Това важи както за основните, така и за допълнителните бутони, а и за специалните, ако има такива. За повечето потребители е важно да разберат как работи сайта и какви възможности предлага. Освен, че задоволяват любопитството си, така те извличат и важната за тях информация – доколко сайтът е надежден и дали да се доверят на услугите, които той предлага.

Колкото и елементарни да изглеждат изброените похвати, те са важни с това, че описват най-разпространения модел на поведение сред онлайн потребителите. Познавайки го, имате възможност да се съобразите с него, когато възлагате направата на вашия сайт. Хубаво е да сте наясно с това, какво виждат хората в момента, в който отворят сайта ви. Това са тези важни, първи секунди, през които новодошлите решават дали да останат. Имате и готови отговори, когато се чудите кое къде да разположите и какво точно да включите в уеб проекта си.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Изработка на сайт за заведение

Изработка на сайт за заведение

Имате заведение? Трябва ви сайт, ако искате да сте популярни и харесвани Имате заведение и това, от което спешно се нуждаете са клиенти. В такъв случай, не отлагайте и се заемете с ...
Уеб сайт за онлайн продажба на дрехи

Уеб сайт за онлайн продажба на дрехи

Тънкости при създаването на магазин за дрехи Искате да продавате дрехи онлайн? Идеята е добра и резултатите могат да бъдат наистина удовлетворяващи, стига да сте добре информирани и...
Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота?

Какво му трябва на един салон за красота? Да бъде онлайн! Салоните за красота отдавна не са луксозни места, достъпни само за разглезени млади дами. Те са част от ежедневието на ...
Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Всеки бизнес, за да се позиционира успешно, трябва да има подобаващо дигитално присъствие. Професионалната изработка на сайт е задължителна за която и да е компания, без значение каква...
Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Как да направите уеб сайт лесен за използване или защо търсачката е важна

Търговската уеб платформа не е просто сайт за пазаруване. В него има толкова различни детайли, които могат да бъдат добавяни и усъвършенствани така, че да се превърне в притегател...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...