Как се прави онлайн магазин, който завладява и пристрастява клиентите на 100%

Как се прави онлайн магазин, който завладява и пристрастява клиентите на 100%

Пазаруването никога не е било по-лесно. Почти всичко, за което се сетите е на един клик разстояние от вас. Онлайн търговията вече не е феномен, както години наред бе определяна, а част от ежедневието. За повечето търговци пък отдавна се е превърнала от иновация в добре позната практика. Онлайн продажбите постоянно бележат ръст и нито един анализатор засега не прогнозира очакван срив сред тях. Точно обратното, дори и скептично настроените виждат в електронната търговия огромен потенциал и очакват глобални промени в развитието на ритейл сектора.

Изберете точния софтуер и фирма изпълнител

Дали сте утвърден на пазара търговец и търсите нови канали за продажби или сте стартиращ предприемач с онлайн базиран бизнес, на вас ви трябва забележимо присъствие в интернет. Каквито и стоки да сте се решили да продавате, трябва да започнете с изработка на онлайн магазин. Първата стъпка е да направите сполучлив избор на софтуер и фирма, която да реализира проекта. Дано да знаете какво точно ви трябва, за да не се превърнете в заложник на собствените си планове и идеи.

Дайте шанс на магазина ви да расте и да се развива. Ако в началото работите с ограничени ресурси и разчитате на по-малко потребители, то с времето това би могло да се промени. Ако допускате такава възможност, подсигурете се и поискайте от разработчиците да предвидят подобна опция – добавянето на нови модули и функционалности в процеса на работа. Искайте толкова, колкото сте готови да платите. Не се подвеждайте по нискобюджетни оферти и съмнителни безплатни услуги – качеството винаги е с пари.

Не забравяйте за мобилна версия на вашия онлайн магазин. Смартфоните са с най-бързо развиващия се хардуер и разбираемо тяхната употреба става все по-предпочитана. Много от потребителите обичат да пазаруват през мобилните си устройства. Тенденцията се наблюдава в световен мащаб. Най-често хората си поръчват билети за събития или пътувания, правят резервации за почивки и ваканции. Книги, филми или козметика, също са сред купуваните по телефона продукти.

Превърнете заплахата в печелившо предимство

Редица статистики отчитат, как всеки месец изчезват квартални магазини и от година на година намалява броят на офлайн обектите. Една от сочените причини е онлайн търговията, която свива оборотите на традиционните магазини и ги принуждава да затварят. Продажбите в интернет наистина са заплаха за търговците на дребно, но само за тези, които не успяват навреме да внедрят новите технологии, за да запазят пазарните си позиции. За всички останали, те са предимство и носят възможности за печалби.

Никой не казва, че физическите магазини трябва да бъдат заличени напълно. Има доста примери на печеливш модел, който съвместява двата вида дейност. Едновременно с онлайн магазина, продължават да работят и местата, на които всеки клиент може да отиде и да пазарува по традиционния начин като пипне и изпробва стоката. Търговци изтъкват точно това предимство и споделят как потребителите първо проучват стоките онлайн – търсят, разглеждат, сравняват цени, а после отиват до магазина и си ги купуват.

Говорейки за предимството на един онлайн магазин пред физическия, често се споменава за по-ниските разходи по неговата издръжка. За да бъдем коректни, нека оставим точните сметки на експертите, ангажирани с конкретния проект. Със сигурност отпадат плащания за наем, осветление, отопление, заплати за продавачи и т.н , но на тяхно място идват разходи за домейн, хостинг, SEO оптимизация, маркетинг и други. Кое колко ще струва е предвидено в бизнес плана, който е задължителен за всяко начинание.

Решете какво точно смятате да правите

Ако сте търговец и ви предстои създаването на онлайн магазин, помислете за всички възможности и изберете най-подходящата за вас. Можете да продавате в интернет част от продуктите, включени в портфолиото ви, а останалите да предлагате само във физически обекти. Възможно е да обмислите стъпка в някой от големите маркетплейси, където да продавате своята продукция или пък да се концентрирате в една продуктова ниша като самостоятелен онлайн търговец и да вложите всички усилия в това.

Щом седнете на масата за разговори с избраната фирма изпълнител, трябва да имате съвсем ясни бизнес намерения и да ги заявите открито. Важно е да се знае какво точно ще правите. Дали сте производител или само продавач? Дали ще работите с внос или ще изнасяте продукти? Имате ли намерение да включите в магазина си афилиейт програма? Ще ползвате ли станалия популярен търговски метод – дропшипинг? От отговорите на тези и други въпроси зависи правилното конструиране на вашия онлайн магазин.

Още нещо ще трябва да си изясните – коя е вашата целева група. Колкото и да ви се иска, няма как да се харесате на всички. Не е възможно да предлагате продукти, които всеки си умира да притежава. Това си има и добрата страна. След като знаете, кои са потенциалните ви клиенти, ще можете много по-лесно и успешно да изградите своята стратегия за привличането им. Всеки клиент обожава да бъде обгрижван с внимание, както и да усети специално отношение. Постарайте се да го получи и той ще ви отвърне, като остави добри отзиви за вас.

Научете се как да бъдете интересни и уникални

Винаги дръжте конкуренцията под око. Какъвто и да е бизнесът ви, трябва да сте наясно кои са конкурентите ви и с кого се състезавате. Възползвайте се от добрите им практики, но в никакъв случай не ги копирайте. Намерете в какво ги превъзхождате и акцентирайте върху това. Търсете начини постоянно да се променяте и да предлагате различни и интересни преживявания на вашите клиенти. Тъжната истина е, че любовта и вниманието на потребителите не траят дълго, ако не ги подхранвате.

Никога не спирайте да мислите с един-два хода напред. Днес вече е различно от вчера, а утре трябва да сте готови за новите предизвикателства. Всичко се променя изключително бързо – технологии, пазари, трендове. Вашият шанс е да не се оставяте на рутината, да не допускате застой, да завладеете и пристрастите клиентите на 100%. Трябва да сте интересни и уникални, да изпъквате с нещо различно, за да карате клиентите да ви следват и да се връщат във вашия магазин. Иначе бързо ще спрат да ви харесват и ще ви забравят.

Ако все още се чудите защо ви е онлайн магазин, краткият отговор е – защото клиентите са онлайн. Ако ги искате, ще трябва да търгувате в дигиталното настояще.

0 коментара

Напишете коментар:

Портфолио

Проекти изработени от Уеббилд България ООД

WebBuild