Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, хубаво е предварително да заложите конкретен бюджет.

В противен случай рискувате диалогът да започне с обичайното „колко струва изработката на онлайн магазин“, на което разработчикът лаконично да отговори „зависи“. Често това буди съмнения и остава неясно за клиента, поне в началото.

Ако ви предстои подобен разговор и искате да разберете защо услугата не може да има фиксирана цена, запознайте се с основните фактори, от които зависи колко струва съвременната изработка на онлайн магазин.

Всеки бизнес си има своя минимум, без който не може                

Всичко се определя от вашия бизнес. Има значение дали ще продавате само в България или и навън. Според намеренията ви ще бъдат изработени и съответните езикови версии, а това чувствително се отразява на крайната цена. Свързано е и с избора на системи за онлайн разплащания. Популярната у нас ePay.bg, примерно, няма да ви свърши работа извън страната.

Ако вашите основни клиенти са хора със специални предпочитания и изисквания, то и дизайнът на магазина вероятно ще е в пъти по-специфичен и съответно по-скъп. За да заработи магазинът ви на сто процента, ще е нужно изграждането на връзки с външни софтуерни програми – счетоводни, складови, ERP системи и много други, според спецификата на бизнеса. Това неминуемо увеличава бюджета.

Крайната цена е сбор от всичко, което сте заложили

Следват задължителните продуктови каталози. Те са свързани със своя собствена организация, структуриране и специфично филтриране, което е различно за видовете стоки и услуги. Крайната цена зависи и от системата за автоматично изпращане на имейли. Всеки онлайн магазин трябва да има такава, заради постоянните промоции, зареждане на нови продукти, потвърждаване на поръчки, проследяване на доставки и т.н.

Тези и още много други функции, които формират крайната цена, следва да бъдат управлявани по най-адекватния начин. Това се постига чрез административния панел. Доколко той ще бъде комплексен и какво точно ще включва е последното и първо по важност нещо, за което трябва да вземете решение преди да теглите чертата и да сметнете колко ще ви струва онлайн магазинът.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Началната страница на онлайн магазин

Началната страница на онлайн магазин

Как да подредите началната страница на онлайн магазина така, че да печелите повече? Всеки онлайн магазин заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва ...
Рекламна кампания във Facebook

Рекламна кампания във Facebook

Умеете ли да се възползвате от социалните мрежи? Опитайте това Забелязали ли сте, че все по-често при изработка на онлайн магазин, задължително присъства на удобно място, обикно...
От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касови бележки

От НАП отстъпиха, хиляди онлайн търговци няма да издават касов бон За много електронни магазини отпада изискването да имат касови апарати и да издават фискални бонове. Това глас...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли онлайн магазин или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Онлайн продажби с промокодове и ваучери

Как да печелите в интернет с промокодове и ваучери Един от най-успешните маркетингови инструменти, използван в електронната търговия,  са промокодовете и ваучерите за отстъ...