Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, хубаво е предварително да заложите конкретен бюджет.

В противен случай рискувате диалогът да започне с обичайното „колко струва изработката на онлайн магазин“, на което разработчикът лаконично да отговори „зависи“. Често това буди съмнения и остава неясно за клиента, поне в началото.

Ако ви предстои подобен разговор и искате да разберете защо услугата не може да има фиксирана цена, запознайте се с основните фактори, от които зависи колко струва съвременната изработка на онлайн магазин.

Всеки бизнес си има своя минимум, без който не може                

Всичко се определя от вашия бизнес. Има значение дали ще продавате само в България или и навън. Според намеренията ви ще бъдат изработени и съответните езикови версии, а това чувствително се отразява на крайната цена. Свързано е и с избора на системи за онлайн разплащания. Популярната у нас ePay.bg, примерно, няма да ви свърши работа извън страната.

Ако вашите основни клиенти са хора със специални предпочитания и изисквания, то и дизайнът на магазина вероятно ще е в пъти по-специфичен и съответно по-скъп. За да заработи магазинът ви на сто процента, ще е нужно изграждането на връзки с външни софтуерни програми – счетоводни, складови, ERP системи и много други, според спецификата на бизнеса. Това неминуемо увеличава бюджета.

Крайната цена е сбор от всичко, което сте заложили

Следват задължителните продуктови каталози. Те са свързани със своя собствена организация, структуриране и специфично филтриране, което е различно за видовете стоки и услуги. Крайната цена зависи и от системата за автоматично изпращане на имейли. Всеки онлайн магазин трябва да има такава, заради постоянните промоции, зареждане на нови продукти, потвърждаване на поръчки, проследяване на доставки и т.н.

Тези и още много други функции, които формират крайната цена, следва да бъдат управлявани по най-адекватния начин. Това се постига чрез административния панел. Доколко той ще бъде комплексен и какво точно ще включва е последното и първо по важност нещо, за което трябва да вземете решение преди да теглите чертата и да сметнете колко ще ви струва онлайн магазинът.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн търговия и Portalzchasti.bg Все повече хора пазаруват онлайн. Търговията по електронен път е не само удобен начин да намериш всяко едно нещо, което ти е необходимо, но че...
Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи? Какво наложи работата от вкъщи? С обявяване на епидемичното положение в България и в цял свят, ние намерихме начин да бъдем проду...
Спад в продажбите

Спад в продажбите

Спад в продажбите: Прегледайте сайта и отстранете проблемите Да имаш сайт не е проблем. Всеки бизнес, организация или човек със свободна професия притежават собствен такъв. Да имаш ...
ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

ЕС въвежда нови правила за онлайн търговията

От 1 юли 2021 г. са в сила нови правила, свързани  с данък добавена стойност (ДДС) при онлайн пазаруване на територията на Европейския съюз (ЕС). Промените засягат онлайн търговци...
Невидим уеб сайт

Невидим уеб сайт

На кого му пука, че имате сайт, ако той е невидим Сайтът съществува, за да носи печалба на собственика му. Това твърдение  е като мантра за всички, които се захващат с някакъв ...
IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...