Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, хубаво е предварително да заложите конкретен бюджет.

В противен случай рискувате диалогът да започне с обичайното „колко струва изработката на онлайн магазин“, на което разработчикът лаконично да отговори „зависи“. Често това буди съмнения и остава неясно за клиента, поне в началото.

Ако ви предстои подобен разговор и искате да разберете защо услугата не може да има фиксирана цена, запознайте се с основните фактори, от които зависи колко струва съвременната изработка на онлайн магазин.

Всеки бизнес си има своя минимум, без който не може                

Всичко се определя от вашия бизнес. Има значение дали ще продавате само в България или и навън. Според намеренията ви ще бъдат изработени и съответните езикови версии, а това чувствително се отразява на крайната цена. Свързано е и с избора на системи за онлайн разплащания. Популярната у нас ePay.bg, примерно, няма да ви свърши работа извън страната.

Ако вашите основни клиенти са хора със специални предпочитания и изисквания, то и дизайнът на магазина вероятно ще е в пъти по-специфичен и съответно по-скъп. За да заработи магазинът ви на сто процента, ще е нужно изграждането на връзки с външни софтуерни програми – счетоводни, складови, ERP системи и много други, според спецификата на бизнеса. Това неминуемо увеличава бюджета.

Крайната цена е сбор от всичко, което сте заложили

Следват задължителните продуктови каталози. Те са свързани със своя собствена организация, структуриране и специфично филтриране, което е различно за видовете стоки и услуги. Крайната цена зависи и от системата за автоматично изпращане на имейли. Всеки онлайн магазин трябва да има такава, заради постоянните промоции, зареждане на нови продукти, потвърждаване на поръчки, проследяване на доставки и т.н.

Тези и още много други функции, които формират крайната цена, следва да бъдат управлявани по най-адекватния начин. Това се постига чрез административния панел. Доколко той ще бъде комплексен и какво точно ще включва е последното и първо по важност нещо, за което трябва да вземете решение преди да теглите чертата и да сметнете колко ще ви струва онлайн магазинът.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...
Скорост на сайт

Скорост на сайт

Две секунди стигат, за да пратят потребителите в конкурентен сайт Когато говорим за скорост на уеб сайт, всяка секунда е от значение. Колкото по-динамично се зарежда той, толков...
Готови ли сте да печелите с безкомпромисно добър и уникален уеб сайт

Готови ли сте да печелите с безкомпромисно добър и уникален уеб сайт

Ако един бизнес е видим онлайн единствено в Търговския регистър, успехът му е поставен под сериозно съмнение. Колкото и фантастични умения и продукти да предлагате, със сигурност п...
Кога намаленията носят печалба

Кога намаленията носят печалба

В работата си всеки търговец залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-вече как ...
Баланс на информация в сайт

Баланс на информация в сайт

Как да уцелите баланса или кога един уеб дизайн не струва Дори и най-безнадеждно блуждаещият дизайнер знае, че има няколко стъпала, които ако не преодолее с правилната крачка, няма ...
Нуждата от мобилна версия на сайта ни. Подготвихте ли се вече?

Нуждата от мобилна версия на сайта ни. Подготвихте ли се вече?

От 21 април 2015г, Google пусна нов робот наречен мобилен Армагедон, който ще следи за сайтовете дали имат работеща мобилна версия. Работеща, защото може да имате такава версия, но...