Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, хубаво е предварително да заложите конкретен бюджет.

В противен случай рискувате диалогът да започне с обичайното „колко струва изработката на онлайн магазин“, на което разработчикът лаконично да отговори „зависи“. Често това буди съмнения и остава неясно за клиента, поне в началото.

Ако ви предстои подобен разговор и искате да разберете защо услугата не може да има фиксирана цена, запознайте се с основните фактори, от които зависи колко струва съвременната изработка на онлайн магазин.

Всеки бизнес си има своя минимум, без който не може                

Всичко се определя от вашия бизнес. Има значение дали ще продавате само в България или и навън. Според намеренията ви ще бъдат изработени и съответните езикови версии, а това чувствително се отразява на крайната цена. Свързано е и с избора на системи за онлайн разплащания. Популярната у нас ePay.bg, примерно, няма да ви свърши работа извън страната.

Ако вашите основни клиенти са хора със специални предпочитания и изисквания, то и дизайнът на магазина вероятно ще е в пъти по-специфичен и съответно по-скъп. За да заработи магазинът ви на сто процента, ще е нужно изграждането на връзки с външни софтуерни програми – счетоводни, складови, ERP системи и много други, според спецификата на бизнеса. Това неминуемо увеличава бюджета.

Крайната цена е сбор от всичко, което сте заложили

Следват задължителните продуктови каталози. Те са свързани със своя собствена организация, структуриране и специфично филтриране, което е различно за видовете стоки и услуги. Крайната цена зависи и от системата за автоматично изпращане на имейли. Всеки онлайн магазин трябва да има такава, заради постоянните промоции, зареждане на нови продукти, потвърждаване на поръчки, проследяване на доставки и т.н.

Тези и още много други функции, които формират крайната цена, следва да бъдат управлявани по най-адекватния начин. Това се постига чрез административния панел. Доколко той ще бъде комплексен и какво точно ще включва е последното и първо по важност нещо, за което трябва да вземете решение преди да теглите чертата и да сметнете колко ще ви струва онлайн магазинът.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как онлайн търговията печели от социалните мрежи

Как онлайн търговията печели от социалните мрежи

Онлайн търговията е бизнесът, който извлича най-големи ползи от социалните мрежи. Всички са там – продавачи, конкуренти, настоящи и потенциални клиенти. Всеки може да предлага ли...
Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от ка...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
I. Какво е онлайн търговия

I. Какво е онлайн търговия

Всичко по-важно, което трябва да знаете за интернет търговията и онлайн магазина, събрано в няколко статии. Тук ще намерите кратки пояснения на основните термини, както и полезни съвет...
Започвайте да чистите сайта

Започвайте да чистите сайта

Потребителите се лутат? Започвайте да чистите сайта. Понякога разликата между успеха и провала е в красивия и удобен уеб сайт. Всеки бизнес е обречен, ако няма подходящ и интуитивен...
Софтуер с тикет система: Когато бизнесът работи с клиенти

Софтуер с тикет система: Когато бизнесът работи с клиенти

Клиентското обслужване и поддръжка е сред най-натоварените отдели в компанията. В зависимост от мащабите на бизнеса, от различните канали за комуникация на ден пристигат голям брой зап...