Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Вечното „колко струва“ и обичайното „зависи“: Защо цената не може да бъде твърда

Цената на един онлайн магазин може да бъде в най-широки граници и никога твърда. За да спестите време и куп недоразумения, свързани с предлагане и отхвърляне на различни предложения, хубаво е предварително да заложите конкретен бюджет.

В противен случай рискувате диалогът да започне с обичайното „колко струва изработката на онлайн магазин“, на което разработчикът лаконично да отговори „зависи“. Често това буди съмнения и остава неясно за клиента, поне в началото.

Ако ви предстои подобен разговор и искате да разберете защо услугата не може да има фиксирана цена, запознайте се с основните фактори, от които зависи колко струва съвременната изработка на онлайн магазин.

Всеки бизнес си има своя минимум, без който не може                

Всичко се определя от вашия бизнес. Има значение дали ще продавате само в България или и навън. Според намеренията ви ще бъдат изработени и съответните езикови версии, а това чувствително се отразява на крайната цена. Свързано е и с избора на системи за онлайн разплащания. Популярната у нас ePay.bg, примерно, няма да ви свърши работа извън страната.

Ако вашите основни клиенти са хора със специални предпочитания и изисквания, то и дизайнът на магазина вероятно ще е в пъти по-специфичен и съответно по-скъп. За да заработи магазинът ви на сто процента, ще е нужно изграждането на връзки с външни софтуерни програми – счетоводни, складови, ERP системи и много други, според спецификата на бизнеса. Това неминуемо увеличава бюджета.

Крайната цена е сбор от всичко, което сте заложили

Следват задължителните продуктови каталози. Те са свързани със своя собствена организация, структуриране и специфично филтриране, което е различно за видовете стоки и услуги. Крайната цена зависи и от системата за автоматично изпращане на имейли. Всеки онлайн магазин трябва да има такава, заради постоянните промоции, зареждане на нови продукти, потвърждаване на поръчки, проследяване на доставки и т.н.

Тези и още много други функции, които формират крайната цена, следва да бъдат управлявани по най-адекватния начин. Това се постига чрез административния панел. Доколко той ще бъде комплексен и какво точно ще включва е последното и първо по важност нещо, за което трябва да вземете решение преди да теглите чертата и да сметнете колко ще ви струва онлайн магазинът.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Методи на доставка в онлайн магазин

Методи на доставка в онлайн магазин

Интегрирайте повече куриерски модули в онлайн магазина Зад всеки успешен онлайн магазин стои сериозен екип от професионалисти, който извършва значителна по обем работа, за да създад...
VII. Етапи на поръчката

VII. Етапи на поръчката

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" ...
Дизайна на сайта повлиява на класирането му

Дизайна на сайта повлиява на класирането му

Лошият външен вид на сайта води до срив при класиране Ако един уеб сайт не отговаря на определени критерии за качество, той може да не се показва в резултатите при търсене. Това зак...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Важните първи стъпки за онлайн магазин

Важните първи стъпки за онлайн магазин

Важните първи стъпки в изграждането на успешен онлайн магазин Онлайн магазинът е сериозно начинание. Изисква време, труд, отдаденост и прецизно пресметната инвестиция. Може да б...
Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Имейл в отговор след поръчка в онлайн магазин

Какво очакват клиентите веднага след като направят поръчка? Преди всичко имейл, който да я потвърди Ако имате онлайн магазин, вече знаете колко важна е връзката с клиентите. Същ...