Началната страница на уеб сайт за интернет продажби

Началната страница на уеб сайт за интернет продажби

Началната страница на уеб сайт за интернет продажби

Как да подредите началната страница на уеб сайта така, че да печелите повече?

e-shop-homepage

Всеки уеб сайт заслужава да бъде харесван и лесно разпознаваем. За тази цел той трябва да бъде уникален. Задължително условие е максимално впечатляваща да е и началната му страница. Наред с индивидуалните характеристики, има няколко основни правила за нея, които е добре да бъдат спазени при всяка изработка на онлайн магазин.

Има няколко неща, които грабват от пръв поглед

Кое кара един клиент да влезе в магазина? Обикновено това, което вижда на витрината. Кое кара клиента да остане в уеб сайта? Същото. Началната страница е своеобразната витрина на всяко място за търговия в интернет. Колкото по-подредена и мамеща с изкушения е тя, толкова по-сигурно е, че посетителите са готови да харчат пари за нещата, които виждат.

Вашата мисия е да грабнете клиента в момента, в който отвори началната страница. Приковете погледа му с достатъчно голям и интригуващ основен банер. Нека той ясно и кратко да казва какво интересно има при вас. Това могат да бъдат най-новите продукти или пък най-търсените. Може да включите актуална промоция или нещо друго, което е специфично и важно за вас, и което е представено с възможно най-сполучливите и атрактивни изображения.

Не пропускайте факта, че на началната ви страница ще попадат и много нови клиенти, които за първи път ви виждат. Често това са хора, които са решили да пазаруват, но не са съвсем сигурни какво точно да изберат. Бъдете подготвени за тях, не ги оставяйте с празни ръце. Сега е моментът да ги запознаете с вашите предимства. Освен основния банер,  добавете условия за безплатна доставка или специални ваучери за подарък, примерно. Акцентирайте върху сигурността за безопасно пазаруване и мерките, които сте взели в тази насока.

Следвайте общоприетата, разбираема пазарна логика

e-shop-products-sort

Ако имате богат асортимент от стоки, наложително е да ги подредите правилно. Създайте категории и подкатегории, които най-добре съответстват на това, което предлагате. Когато го правите, съобразете се с общоприетата логика, за да улесните пазаруването. Клиентите обичат бързо да се ориентират и да намират нужното по най-прекия път. Не ги обърквайте със сложно меню и продуктово групиране, което е трудно за разбиране и възприемане.

Началната страница е мястото, където да се похвалите с постигнатите успехи и добрите отзиви, които сте получили. Това са така наречените социални доказателства, които са извънредно важни за печелене на клиенти. Когато посетителите видят какви награди и призови места имате спечелени, интересът им автоматично се удвоява. С още по-изявено внимание те проследяват чуждото мнение и ако то е споделено от доволни клиенти, проявяват много по-голяма готовност да пазаруват.

Продължете да градите добрите впечатления като поставите на видно място имейл адрес и телефон за връзка. Нека да има препратка към страница, на която всички, които желаят, да могат да видят подробности за вас, дейността ви и всичко, с което искате да ви свързват в публичното пространство. Доверие се печели с повече откритост и прозрачност, както  и с достатъчно данни за това кои сте и какво по-добро предлагате от останалите в бранша.

Направете пазарска количка, която е удобна и се харесва

ecommerce_basket

Не е кой знае какво усилие да добавите търсачка на началната страница. Опитът показва, че това може да се окаже ключово за вашите онлайн продажби. Добре познатата лупа е в състояние да свърши чудеса. Потребителите са навикнали да търсят по определени думи това, което им трябва. Някои от тях не искат да разглеждат менюто и да се възползват от предоставените им там преки пътища. Предпочитат да напишат с една-две думи какво искат. Търсачката е идеално средство за тях, за да попаднат веднага на страницата, която им трябва.

Това, за което е нужно да отделите време и мисъл, за да го направите по най-сполучливия начин, е пазарската количка. Наистина следва добре да обмислите какви възможности да има тя. Със сигурност иконата ѝ трябва да е достатъчно голяма и в цвят, който се откроява веднага. Според потребителските нагласи, нейното място е в горния десен ъгъл на страницата. Удачно е да я има на всяка страница, а не само на началната. За предпочитане е да предлага пълен преглед на артикулите в нея от падащо меню, винаги щом се кликне върху иконата.

Спорен е въпросът колко време трябва да се пазят поставените стоки в количката. Повечето клиенти се блазнят от мисълта, когато влязат повторно в сайта, да намерят в пазарската количка продуктите, които са поставили там по-рано. Ако имат същата привилегия, когато не са регистрирани потребители, още по-добре. Друга подробност, която улеснява клиентите, е по всяко време да виждат общата сума, която дължат за покупката.

Нека клиентите имат време да обмислят покупката

ecommerce-comfort

Дали поставянето на даден продукт в пазарската кошница да е равносилно на резервация, е друг въпрос, който също е много важен. Ако предоставите такава опция, трябва да решите колко време да важи тя. Обикновено подобно запазване не бива да трае повече от половин час. Търговците, които правят големи обороти и реализират постоянни продажби, често избират да не се занимават с подобна потребителска екстра. Те разчитат на правилото, който първи поръча, той получава стоката.

Подобна стратегия е подходяща, ако предлаганите артикули са уникати или единични бройки. В противен случай, най-добре да заложите на правото на резервация и време за допълнителен размисъл. Така със сигурност ще спечелите клиентите на своя страна и те ще са доволни да помислят преди да приключат поръчката. Избягвайте прекалено агресивното натрапване на пазарската количка. Достатъчно е тя да се отличава, без да мига, пулсира или да дразни по друг начин очите.

Някои клиенти предпочитат бързите покупки и се отдръпват, ако сайта ги задължава да се регистрират. Дайте им възможност да го правят, без да вписват каквито и да е данни за достъп. За да ги накарате да размислят, просто предложете определени предимства за регистрирани потребители. Наградете ги с отстъпка при следващо пазаруване, примерно. Понякога е достатъчно само да им напомните колко по-бързо ще пазаруват, ако данните им за доставка са запаметени и няма нужда всеки път да ги изписват наново. 

Добре обмислената и оформена начална страница е огромно предимство за всеки уеб сайт. В много случаи от това зависи колко харесван и посещаван ще е той и какви продажби ще има.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Ново отлагане на Н-18

Ново отлагане на Н-18

За трети пореден път отсрочват влизането в сила на предизвикалите шумна полемика  промени в Наредба Н-18, регламентираща употребата на касови апарати. Те ще започнат да се прилага...
Как онлайн търговията печели от социалните мрежи

Как онлайн търговията печели от социалните мрежи

Онлайн търговията е бизнесът, който извлича най-големи ползи от социалните мрежи. Всички са там – продавачи, конкуренти, настоящи и потенциални клиенти. Всеки може да предлага ли...
Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Важни предпоставки за реализация на успешна интернет търговия

Избор на стока Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн бизнес. На първо...
Къстъм сайт по поръчка

Къстъм сайт по поръчка

Къстъм сайт по индивидуална поръчка вдига продажбите Питате каква е рецептата за успешен онлайн бизнес? Всъщност, такава, която да е универсална и да важи за всеки бизнес, няма. От ...
Продавайте повече в първите дни след празниците

Продавайте повече в първите дни след празниците

Отметнали сме поредния Черен петък, отминало е трескавото предколедно и новогодишно пазаруване и благодарение на професионалната изработка на онлайн магазин сме издържали на силния тра...
CRM система, приложим ли е подобен софтуер за бизнеса в България?

CRM система, приложим ли е подобен софтуер за бизнеса в България?

Да, много фирми използват софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), за да управляват взаимодействията си с клиентите и да рационализират продажбите и маркетинговите с...