НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното ведомство. Готвените промени предвиждат софтуерна фискализация да замести касовите апарати в онлайн магазините.

Целта е всяка една продажба да бъде въведена в НАП още преди купувачът да получи уведомление за приета поръчка. Специален софтуер ще изпраща информация в НАП веднага, щом бъде направена заявка за покупка, а в последствие ще показва и направените обороти. Потребителят ще получава електронен фискален бон, а търговецът съобщение, че сделката е отразена.

Възможни ще бъдат различни начини за получаване на електронните касови бележки. Това ще става по имейл, чрез изтегляне на файл или в профила към който и да е онлайн магазин. Електронният фискален бон ще има специален QR код, както и линк към НАП, от който ще става ясно дали закупеното е регистрирано в агенцията. Ако търговците искат да издават хартиени касови бележки, те са свободни да продължат да го правят.

По време на обсъждането е отпаднало предложението да бъдат ползвани услугите на посредници. При изпращането към НАП на оборотната справка няма да участват както специализирани организации, така и различни оператори или куриери. Разплащането ще става по всички удобни начини – наложен платеж, пощенски превод, по банков път с превод или карта.

Онлайн търговецът ще може да реши как да отчита продажбите си - с касов апарат или по новия начин. Ако избере последния, ще трябва да го прилага за всички видове разплащания. Криптираните данни ще се изпращат в НАП по интернет, което налага разписването на ясни правила как да продължи дейността на онлайн търговеца при липса на интернет връзка.

Едно от предложенията в тази насока гласи, че магазинът може да продължи работа през следващите 72 часа до отстраняване на проблема с липсата на интернет. През това време купувачите ще могат да получават своите електронни известия, но без съответния QR код. Такъв ще им бъде изпратен след възстановяване на интернет комуникацията с НАП. Предвиденият период от 72 часа ще може да бъде продължаван в извънредни ситуации.

Новият регламент за регистриране на продажбите ще важи само, когато поръчката е отправена онлайн и стоката е предадена на потребителя – до посочен адрес или до офис на куриерската фирма. Ако клиент поръча по интернет, но си вземе продуктите от физически магазин и плати на място, ще трябва да му бъде връчена касова бележка на хартия. Тази мярка цели офлайн обектите да не започнат да укриват обороти, като спрат да издават фискални бонове.

1 коментар

коментар от  eCommerce коментар от  eCommerce eCommerce 2021-02-08

В тази статия много добре сте описали какво е дискутирано от НАП и какви решения са взети, хубаво сте споменали, че всичко гореописано е по желание на търговеца и не е задължително, но никъде нищо не е споменато, какво се случва ако онлайн търговеца събира парите си само с Пощенски паричен Превод и не издава касови бележки! Предполагам тогава взетите решения от НАП по никакъв начин не касаят тези търговци.

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Ново отлагане на Н-18

Ново отлагане на Н-18

За трети пореден път отсрочват влизането в сила на предизвикалите шумна полемика  промени в Наредба Н-18, регламентираща употребата на касови апарати. Те ще започнат да се прилага...
Уеб сайт с мобилна версия

Уеб сайт с мобилна версия

Навигация с палец или без какво вече не може един уеб сайт Има куп новости и тенденции, без които един уеб сайт не може да функционира правилно и да издържи на постоянно нарастващат...
Онлайн репутация на вашия бизнес. Какво означава и защо тя е важна за вас?

Онлайн репутация на вашия бизнес. Какво означава и защо тя е важна за вас?

Онлайн репутацията това е мнението на клиентите ви за вашата услуга или продукт, които предлагате в интернет пространството. В съвременното ни ежедневие вече търсим мнение и препоръки ...
Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Важни предпоставки за реализация на успешен онлайн магазин

Избор на стока Какво е необходимо за започване на онлайн търговия? Има няколко важни неща, които трябва да знаете, за да създадете и управлявате успешен онлайн магазин. На първ...
Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък: Как да издържите на трафика и да продавате повече

Черен петък ли? Традициите не са това, което бяха. Вече няма значение как точно е възникнала ежегодната шопинг кампания, нито кога. За по-любопитните все пак нека кажем, че началото е ...
Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин

Избор на фирма за изработка на онлайн магазин За всеки, който иска да разгърне бизнеса си в дигиталното пространство, основен въпрос е как да направи избор на фирма за изработка...