НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното ведомство. Готвените промени предвиждат софтуерна фискализация да замести касовите апарати в онлайн магазините.

Целта е всяка една продажба да бъде въведена в НАП още преди купувачът да получи уведомление за приета поръчка. Специален софтуер ще изпраща информация в НАП веднага, щом бъде направена заявка за покупка, а в последствие ще показва и направените обороти. Потребителят ще получава електронен фискален бон, а търговецът съобщение, че сделката е отразена.

Възможни ще бъдат различни начини за получаване на електронните касови бележки. Това ще става по имейл, чрез изтегляне на файл или в профила към който и да е онлайн магазин. Електронният фискален бон ще има специален QR код, както и линк към НАП, от който ще става ясно дали закупеното е регистрирано в агенцията. Ако търговците искат да издават хартиени касови бележки, те са свободни да продължат да го правят.

По време на обсъждането е отпаднало предложението да бъдат ползвани услугите на посредници. При изпращането към НАП на оборотната справка няма да участват както специализирани организации, така и различни оператори или куриери. Разплащането ще става по всички удобни начини – наложен платеж, пощенски превод, по банков път с превод или карта.

Онлайн търговецът ще може да реши как да отчита продажбите си - с касов апарат или по новия начин. Ако избере последния, ще трябва да го прилага за всички видове разплащания. Криптираните данни ще се изпращат в НАП по интернет, което налага разписването на ясни правила как да продължи дейността на онлайн търговеца при липса на интернет връзка.

Едно от предложенията в тази насока гласи, че магазинът може да продължи работа през следващите 72 часа до отстраняване на проблема с липсата на интернет. През това време купувачите ще могат да получават своите електронни известия, но без съответния QR код. Такъв ще им бъде изпратен след възстановяване на интернет комуникацията с НАП. Предвиденият период от 72 часа ще може да бъде продължаван в извънредни ситуации.

Новият регламент за регистриране на продажбите ще важи само, когато поръчката е отправена онлайн и стоката е предадена на потребителя – до посочен адрес или до офис на куриерската фирма. Ако клиент поръча по интернет, но си вземе продуктите от физически магазин и плати на място, ще трябва да му бъде връчена касова бележка на хартия. Тази мярка цели офлайн обектите да не започнат да укриват обороти, като спрат да издават фискални бонове.

1 коментар

коментар от  eCommerce коментар от  eCommerce eCommerce 2021-02-08

В тази статия много добре сте описали какво е дискутирано от НАП и какви решения са взети, хубаво сте споменали, че всичко гореописано е по желание на търговеца и не е задължително, но никъде нищо не е споменато, какво се случва ако онлайн търговеца събира парите си само с Пощенски паричен Превод и не издава касови бележки! Предполагам тогава взетите решения от НАП по никакъв начин не касаят тези търговци.

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи?

Home office как работим софтуерните фирми от вкъщи? Какво наложи работата от вкъщи? С обявяване на епидемичното положение в България и в цял свят, ние намерихме начин да бъдем проду...
Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане в онлайн магазин: защо не може без нея и как да я направим ефективна Всеки онлайн магазин включва съдържание, което е базово и без което не може да функционира. ...
SEO оптимизация на онлайн магазин

SEO оптимизация на онлайн магазин

Едва ли съвременният човек познава по-удивителен процес от светкавичното развитие на интернет. От нещо непознато и достъпно за малцина компютърни специалисти, изведнъж се превърна в еж...
Маркетингов план

Маркетингов план

Какво ви липсва? Маркетингов план, който да ви изстреля на върха Когато тепърва навлизате в интернет търговията, за вас е важно да разполагате с перфектната изработка на онлайн мага...
Кога намаленията в онлайн магазина носят печалба

Кога намаленията в онлайн магазина носят печалба

В работата си всеки онлайн магазин залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-веч...
Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Време е за миграция на сайта: как да намалите загубата на трафик

Ако бизнесът ви е добре разположен в интернет и се радвате на успешно класиране при търсене, то не са много причините, поради които да изпаднете от челната позиция. Едно от нещата, кое...