НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното ведомство. Готвените промени предвиждат софтуерна фискализация да замести касовите апарати в онлайн магазините.

Целта е всяка една продажба да бъде въведена в НАП още преди купувачът да получи уведомление за приета поръчка. Специален софтуер ще изпраща информация в НАП веднага, щом бъде направена заявка за покупка, а в последствие ще показва и направените обороти. Потребителят ще получава електронен фискален бон, а търговецът съобщение, че сделката е отразена.

Възможни ще бъдат различни начини за получаване на електронните касови бележки. Това ще става по имейл, чрез изтегляне на файл или в профила към който и да е онлайн магазин. Електронният фискален бон ще има специален QR код, както и линк към НАП, от който ще става ясно дали закупеното е регистрирано в агенцията. Ако търговците искат да издават хартиени касови бележки, те са свободни да продължат да го правят.

По време на обсъждането е отпаднало предложението да бъдат ползвани услугите на посредници. При изпращането към НАП на оборотната справка няма да участват както специализирани организации, така и различни оператори или куриери. Разплащането ще става по всички удобни начини – наложен платеж, пощенски превод, по банков път с превод или карта.

Онлайн търговецът ще може да реши как да отчита продажбите си - с касов апарат или по новия начин. Ако избере последния, ще трябва да го прилага за всички видове разплащания. Криптираните данни ще се изпращат в НАП по интернет, което налага разписването на ясни правила как да продължи дейността на онлайн търговеца при липса на интернет връзка.

Едно от предложенията в тази насока гласи, че магазинът може да продължи работа през следващите 72 часа до отстраняване на проблема с липсата на интернет. През това време купувачите ще могат да получават своите електронни известия, но без съответния QR код. Такъв ще им бъде изпратен след възстановяване на интернет комуникацията с НАП. Предвиденият период от 72 часа ще може да бъде продължаван в извънредни ситуации.

Новият регламент за регистриране на продажбите ще важи само, когато поръчката е отправена онлайн и стоката е предадена на потребителя – до посочен адрес или до офис на куриерската фирма. Ако клиент поръча по интернет, но си вземе продуктите от физически магазин и плати на място, ще трябва да му бъде връчена касова бележка на хартия. Тази мярка цели офлайн обектите да не започнат да укриват обороти, като спрат да издават фискални бонове.

1 коментар

коментар от  eCommerce коментар от  eCommerce eCommerce 2021-02-08

В тази статия много добре сте описали какво е дискутирано от НАП и какви решения са взети, хубаво сте споменали, че всичко гореописано е по желание на търговеца и не е задължително, но никъде нищо не е споменато, какво се случва ако онлайн търговеца събира парите си само с Пощенски паричен Превод и не издава касови бележки! Предполагам тогава взетите решения от НАП по никакъв начин не касаят тези търговци.

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Професионална изработка на сайт

Професионална изработка на сайт

В интернет има достатъчно безплатни платформи, които предлагат набор от инструменти сами да си изработите собствен уеб сайт. На пръв поглед нещата изглеждат напълно приемливо – р...
Продуктови филтри

Продуктови филтри

Продуктови филтри: как да предизвикате клиентите да купуват повече Когато един уеб сайт има много и различни стоки, това затруднява потребителите, пречи им  да се ориентират бъ...
Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Как да разпишем техническо задание за разработка на онлайн магазин

Бизнесът е наясно, че ако иска да се развива и да просъществува трябва да се дигитализира, за да предотврати фалит. В подкрепа на това твърдение е постоянно нарастващият брой на e-comm...
Слайд банери в търговски сайт

Слайд банери в търговски сайт

Кога един банер е готов да продава В днешния дигитален свят визуалното преживяване е водещо в онлайн бизнеса. Потвърждават го последните проучвания на потребителските нагласи, които...
Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...
Очаквания за онлайн търговията през 2023

Очаквания за онлайн търговията през 2023

С увеличаване ръста на дигиталното пазаруване, растат и изискванията на купувачите към търговците. Всяка изработка на онлайн магазин трябва да бъде обвързана с ясна стратегия за стопро...