НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

НАП се включва в онлайн търговията: Софтуерна фискализация сменя касовите апарати

Нова ключова роля в онлайн търговията ще има Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно в края на януари 2021 г. след проведени разговори между бизнес организации и приходното ведомство. Готвените промени предвиждат софтуерна фискализация да замести касовите апарати в онлайн магазините.

Целта е всяка една продажба да бъде въведена в НАП още преди купувачът да получи уведомление за приета поръчка. Специален софтуер ще изпраща информация в НАП веднага, щом бъде направена заявка за покупка, а в последствие ще показва и направените обороти. Потребителят ще получава електронен фискален бон, а търговецът съобщение, че сделката е отразена.

Възможни ще бъдат различни начини за получаване на електронните касови бележки. Това ще става по имейл, чрез изтегляне на файл или в профила към който и да е онлайн магазин. Електронният фискален бон ще има специален QR код, както и линк към НАП, от който ще става ясно дали закупеното е регистрирано в агенцията. Ако търговците искат да издават хартиени касови бележки, те са свободни да продължат да го правят.

По време на обсъждането е отпаднало предложението да бъдат ползвани услугите на посредници. При изпращането към НАП на оборотната справка няма да участват както специализирани организации, така и различни оператори или куриери. Разплащането ще става по всички удобни начини – наложен платеж, пощенски превод, по банков път с превод или карта.

Онлайн търговецът ще може да реши как да отчита продажбите си - с касов апарат или по новия начин. Ако избере последния, ще трябва да го прилага за всички видове разплащания. Криптираните данни ще се изпращат в НАП по интернет, което налага разписването на ясни правила как да продължи дейността на онлайн търговеца при липса на интернет връзка.

Едно от предложенията в тази насока гласи, че магазинът може да продължи работа през следващите 72 часа до отстраняване на проблема с липсата на интернет. През това време купувачите ще могат да получават своите електронни известия, но без съответния QR код. Такъв ще им бъде изпратен след възстановяване на интернет комуникацията с НАП. Предвиденият период от 72 часа ще може да бъде продължаван в извънредни ситуации.

Новият регламент за регистриране на продажбите ще важи само, когато поръчката е отправена онлайн и стоката е предадена на потребителя – до посочен адрес или до офис на куриерската фирма. Ако клиент поръча по интернет, но си вземе продуктите от физически магазин и плати на място, ще трябва да му бъде връчена касова бележка на хартия. Тази мярка цели офлайн обектите да не започнат да укриват обороти, като спрат да издават фискални бонове.

1 коментар

коментар от  eCommerce коментар от  eCommerce eCommerce 2021-02-08

В тази статия много добре сте описали какво е дискутирано от НАП и какви решения са взети, хубаво сте споменали, че всичко гореописано е по желание на търговеца и не е задължително, но никъде нищо не е споменато, какво се случва ако онлайн търговеца събира парите си само с Пощенски паричен Превод и не издава касови бележки! Предполагам тогава взетите решения от НАП по никакъв начин не касаят тези търговци.

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Как да държите уеб сайта актуален

Как да държите уеб сайта актуален

Вложените пари в изработка на сайт са добре похарчени, ако целите са постигнати и резултатите от дигиталното присъствие отговарят на очакванията. Винаги ще има непредвидени разходи и щ...
Продуктова страница в онлайн магазин Single View

Продуктова страница в онлайн магазин Single View

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в онлайн магазина, трябва да заковете вниманието м...
V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

V. Ролята на маркетинга в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Как онлайн магазинът ви да бъде оптимално използваем от потребителите ви?

Имате ли онлайн магазин или искате да създадете такъв, но искате и да продавате? Ще ви опишем какво е важно да има в него, за да може потребителя да не го посещава само за секунди и по...
Готови ли сте за празнична кампания?

Готови ли сте за празнична кампания?

Празниците винаги са свързани, освен с емоции и еуфория, с усилено пазаруване. Това е време, през което се харчат много повече пари, отколкото през други дни от годината. За всеки търг...
Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Финансовото министерство – отстъпи за СУПТО

Правителството се отказа от промените за касовите апарати по Наредба Н-18 Предстоят промени в Закона за ДДС за отмяна на изискванията за софтуера за управление на продажбите в търго...