Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Защо очакванията в онлайн търговията често се разминават с реалността?

Онлайн бизнесът в световен мащаб и в частност у нас показва толкова стремглаво развитие, че желаещите да се занимават с електронна търговия расте с почти същите темпове. За много от кандидат търговците това са първи стъпки и колкото и привлекателно да им изглежда дигиталното търгуване, толкова по-неясно си остава то за тях. Най-големите разочарования обикновено са следствие от незнание и грешна преценка.

Когато очакванията нямат нищо общо с действителността

За новаците в направата и управлението на онлайн магазин често очакванията рязко се разминават с действителността. Всички обичайно са с нагласата, че нещата се случват от само себе си, по естествен път и е напълно достатъчно в началото да направят еднократна инвестиция за изработка на онлайн магазин и нищо повече. Грешат. Има няколко заблуди, които често се срещат в практиката.

Искам онлайн магазин като този, който много харесвам.

Това, че някой може да посочи какво точно иска и да даде пример с конкретен сайт, е добре. Това, че не е наясно с колко труд и с какъв бюджет се постига, е проблем. Няма как с минимални средства да иска да се нареди сред най-добрите и тези, които го вдъхновяват.

Всеки утвърден онлайн бизнес е намерил своя модел на развитие. Имал е достатъчно време да тества различни варианти и да избере своя. Това не  означава, че е открил всеобща формула за успех и че автоматично неговият опит може да се пренесе във всеки сайт. Ако едно нещо работи добре при един, при друг може да е пълен провал.

Това, което вижда потребителят или търговецът, желаещ да има същия магазин, е една перфектно подредена система. Това, което остава скрито са множеството изградени връзки в нея – технически, логистични, производствени, маркетингови и т.н. Всички те обхващат различните процеси, които трябва да бъдат свързани помежду си, за да го има крайния резултат.

Всеки голям бизнес, който има добре изграден онлайн магазин, е вложил солидни средства, за да бъде разпознаваем и да се радва на потребителската любов в интернет. Знае как да организира масови кампании и как да харчи пари за маркетинг. Разумната препоръка към всеки стартиращ търговец е да започне плавно, залагайки на най-необходимото и постепенно да надгражда.

Продажбите започват да валят от първия ден.

Това е една хубава прогноза, но не е реалистична. Няма как да започнете да продавате веднага, щом пуснете в действие онлайн магазина. Тук отново напомняме за маркетинга и неговата сила. Без съответната реклама за генериране на трафик и подбор на правилна аудитория, няма да се случат нещата.

Преди впускането в Google и Facebook рекламиране обаче, целите трябва да са кристално ясни. Започва се с изграждане на дългосрочен план, в който стриктно е описано как точно би трябвало да се развие бизнесът във времето. След консултации със съответните специалисти и отделяне на нужните средства, ще бъдат ясни и решенията, които са нужни за постигане на желаното.

Трябва голям поток от хора и който купи веднъж, пак ще го направи.

Често търговецът е обсебен от желанието да има огромен трафик от хора и вярва, че само така ще успее. Колкото повече, толкова повече. Това е максима, която е напълно позната освен в приказния свят и в много сфери от реалния живот, включително в бизнес сектора. В нашия случай обаче е неприложима.

Когато искате повече потребители на сайта, трябва да сте сигурни, че има какво да им предложите и че сте в състояние да ги задържите. Ако онлайн магазинът е труден за използване, има тромава и объркваща навигация, липсват необходимите функционалности, със сигурност ще загубите и най-запалените ентусиасти.

Друга дълбока заблуда е, че щом клиент веднъж купи, вече ще ви следва вярно и остава ваш завинаги. Ще се връща постоянно и ще пазарува отново и отново. Това може да си го мисли само някой, който изобщо не подозира колко капризни и разглезени са клиентите. Ако не прилагате постоянно различни тактики за тяхното задържане, никога няма да ги превърнете в лоялни клиенти.

Най-малкото, което може да направите е да поддържате постоянна връзка с тях. Винаги им изпращайте имейл за направена поръчка и ги дръжте в течение на доставката. Подтиквайте ги да коментират продуктите, да споделят впечатления и забележки. Възползвайте се от услугите на имейл маркетинга и периодично им изпращайте специални оферти.

Готовият онлайн магазин няма нужда от поддръжка.

Де да беше така. Страшни последици има за всеки, който вярва, че щом веднъж получи красив и работещ сайт, нищо повече не му трябва. Ако липсва поддръжка, и най-перфектният сайт бавно и сигурно ще потъне в прах и забрава. Още повече, ако собственикът или този, който го управлява, не е обучен да го прави.

Постоянно трябва да се обновява информацията, да се коригират връзки, да се добавят нови продукти, да се осъвременяват различни инструменти, да се модернизират функционалности, да се следи за технически проблеми, които трябва да се отстраняват навреме. Накратко – само качествената поддръжка гарантира също толкова качествена работа на сайта.

Не ми трябва електронен магазин, след като продавам в маркетплейс.

Това твърдение успя да измести най-популярната до скоро заблуда, че щом имам  Facebook страница, не ми е нужен онлайн магазин. В каквито и големи платформи да търгувате, не забравяйте, че това са места, където много като вас качват своите продукти и продават. Това по никакъв начин не означава, че не ви трябва ваша собствена територия.

Знаете ли, че повечето клиенти в който и да е маркетплейс, преди да купят, проверяват продавача, като търсят неговия сайт? Отказите от поръчка са най-честата реакция, ако не открият публично представен съответния бранд . Всеки бизнес заслужава да има своята идентичност и чрез собствения си сайт да гарантира качество и сигурност на стоките.

В противен случай, все едно сте наели щанд на пазара, подредили сте продуктите си, сложили сте цена, но не и табелка с името си. Така бизнесът ви ще остане напълно неизвестен и непознат за хората. Има и друга съществена разлика – в общата платформа спазвате чужди правила, на територията на вашия онлайн магазин сами определяте правилата.

Какво и решение да ви се налага да вземете, уверете се, че то отговаря на реалните условия, в които работите. Търсете услугите на експерти и консултанти, които ще ви дадат правилните съвети и винаги искайте и очаквайте това, което наистина е възможно да се случи.

1 коментар

коментар от  Виктор коментар от  Виктор Виктор 2021-10-13

Особенно сега във времена на COVID пандемия, всеки втори гаражен търговец се захвана с онлайн търговия заблуждавайки се, че да имаш онлайн магазин е просто, но за няколко месеца осъзнават, че са в сериозна заблуда!

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Статистики на продажбите

Статистики на продажбите

Искате да знаете кое колко ви струва и как да печелите повече? Измервайте! Онлайн магазинът съществува, за да печели пари. Доколко успешно се справя с тази задача, може да се изчисл...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруване

Онлайн пазаруването стъпка по стъпка Онлайн пазаруването трябва да бъде приятно и сигурно. Да създава удобство и комфорт и да осигурява възможно най-доброто потребителско преживяван...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...