Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата

Онлайн магазин от нулата: Как да избегнем капана на баналните заблуди

Едва ли вече има търговец, който да не е наясно, че офлайн бизнесът е обречен, ако не е дигитализиран. За да оцелеят физическите магазини, те трябва да имат своите онлайн версии. В настоящата действителност това е формулата за успех. В противен случай времето изтича неумолимо и до пълното разочарование и фалит обикновено остават броени дни.

как да започна с онлайн магазин

Има обаче една скрита заплаха, с която всеки трябва да се справи сам, разчитайки единствено на професионализма на софтуерната компания, която е избрал. Не е достатъчно просто да се сдобиете с магазин в интернет, важно е по какъв начин ще бъде изграден той. Става дума за това как да не паднете в капана на баналните заблуди, предприемайки изработка на онлайн магазин

• Заблуда №1 – Искам онлайн магазин, без  значение какъв.

Това е като „ другите имат, искам и аз“. Смешно е, но практиката показва, че много проекти започват точно така, без ясна концепция и без точно определена ниша. Това че онлайн магазините се радват на добра доходност, не означава, че се развиват от само себе си. Още по-малко означава, че няма значение какво и на кого ще продавате.

Щом сте решили да посветите време и пари на това начинание, решете коя е вашата ниша. Мислете, проучвайте и на база събраната информация преценете какви са шансовете ви. Ако ще продавате дрехи, то изберете – дамски или мъжки, за каква възрастова група, маркови ли ще бъдат и на кои брандове ще се доверите и т.н.

Онлайн маркови стоки

Подгответе се с ясен отговор каква е целта ви – да бъдете сред първите 10 или в челната тройка и съответно колко ще печелите от това. Какъв е смисълът да се набутате в случайно избрана продуктова ниша и да боксувате дълго и мъчително. Ако не сте сигурни какво точно да изберете, пробвайте различни варианти и вижте кой от тях ще има по-добър резултат.

• Заблуда №2 – Имам онлайн магазин и парите започват да валят от небето.

Още щом се появите в интернет и клиентите започват да се надпреварват да купуват. Да, ама не става така. Хубаво е да си го представяте и да мечтаете за такъв сценарий, но не и да вярвате, че е възможен. Не и в сегашната реалност, когато конкуренцията е огромна и шансовете за успех намаляват с всяка минута.

печалби от онлайн магазин

Единственият начин да преборите останалите търговци и да спечелите предимство е като работите двойно повече и не спирате да прилагате все по-нови техники и различни иновации. Не разчитайте на рутината, следете развитието на технологиите и бъдете първи в нововъведенията. Не спирайте да инвестирате и да надграждате, иначе пазарът ще ви изхвърли.

• Заблуда №3 – Техническата страна не е важна и не ме вълнува.

Това че не разбирате от техническата част на проекта, не означава, че тя не е важна. Напротив, именно ясно разписаното техническо задание е гаранция за доволни потребители. Един онлайн магазин трябва да изглежда добре и да работи безупречно, за да привлича клиенти и да им създава пълноценно преживяване през цялото време – от разглеждането на продуктите до завършената поръчка.

сайт онлайн магазин

За да се случи всичко толкова гладко и безпроблемно, предварително трябва да разполагате с ясно разписана навигация на страниците, категориите и под-категориите. Следва да имате описани всички модули и функционалности, които са важни за вас, включително методите на плащане и доставка.

• Заблуда №4 – Визия ли? Ще я мисля в движение.

Основна грешка, която допускат дори търговци с по-дълъг опит на пазара. Да, допреди десетина години може и да не е било толкова важна цялостната визия, но това отдавна се промени. Сега, ако логото ви е в един цвят, а сайтът ви в съвсем различен, това работи срещу вас. Създайте и пазете фирмената си идентичност.

дизайн на онлайн магазин

Цветовата схема трябва да бъде една и съща, не правете самоволни промени. Придържайте се към това, което веднъж сте избрали, не си позволявайте различни цветове и шрифтове по време на кампании и рекламни публикации. Как да ви запомнят, ако не сте постоянен във визията и посланията си?

• Заблуда №5 – Не знам какво точно е CRO, но едва ли ми трябва.

Трябва ви и то спешно. CRO (Conversion Rate Optimization) представлява повишаване на конверсиите. Има специално място в дигиталния маркетинг, като целта му е да направи страниците печеливши и да превърне посетителите в купувачи. Базира се на задълбочени анализи и последователна работа за увеличаване ефективността на сайта.

cro

В един момент се оказва, че е без значение колко добре е структуриран магазинът ви и с какъв уникален дизайн е той. Пълно е с посетители, но липсват продажби, съответно приходите сериозно куцат. Това, което не успявате е да извлечете максимума от наличния трафик. Още ли смятате, че CRO не ви трябва?

• Заблуда №6 – Не обичам да планирам, нито да измервам резултатите.

Смятате, че няма нищо по-лесно да завъртите една кампания. Колко пък да струват няколко ключови думички за Google Ads и един – два поста във Facebook. Почти нищо не струват, но и кампанията ви няма да струва. За да има успех, ключът е в правилното и навременно планиране. Нито един бизнес не може да съществува, ако не носи печалба и не е полезен за хората.

За да разберете дали сте на прав път и колко точно печелите, трябва да мерите резултатите. Не искате да наливате едни пари в маркетинг, а да не знаете каква е тяхната възвращаемост, нали? Има достатъчно маркетингови инструменти за тази цел, които трябва да ги имате инсталирани.

резултати от онлайн продажби

Възползвайте се от Facebook Catalog Dynamic Ads, Facebook Pixel, Google Ads Conversion Tracking, Google Tag Manager и други, които вашите програмисти ще ви предложат. Опитайте се да въведете колкото се може повече инструменти, които събират данни за потребителското поведение и ги настройте така, че да получавате ясни и подредени стойности.

Не пропускайте факта, че най-добрият магазин за вас е този, който осигурява лесни и бързи поръчки и може да бъде надграждан във времето с всякакви допълнителни функционалности, филтри и декоративни елементи. Когато харесате сайта на конкурента, не искайте да имате абсолютно същия. Копирайте отделни идеи, но не и всичко, защото това, което е успешно при другите, при вас няма да сработи по същия начин.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Бърз тест за фирмен сайт

Бърз тест за фирмен сайт

Ако се чудите дали вашият бранд е достатъчно популярен и дали фирменият ви сайт работи на пълни обороти, носейки ви очакваните приходи и ползи, има лесен начин да разберете. Всичко, ко...
Обслужване на онлайн поръчки

Обслужване на онлайн поръчки

Как най-лесно да (не)вбесите клиентите И баба знае, че продажбите в един магазин в голяма степен зависят от продавачите. Дали са вежливи, усмихнати и дружелюбни. Дали ги мързи или в...
Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане на поръчки в онлайн магазин

Политика за връщане в онлайн магазин: защо не може без нея и как да я направим ефективна Всеки онлайн магазин включва съдържание, което е базово и без което не може да функционира. ...
Онлайн потребители

Онлайн потребители

Липсват ви потребители: вижте защо Всеки онлайн търговец очаква своето „да“ на стоките и услугите, които предлага. Одобрението на потребителите, тяхното присъствие и гот...
Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Как да изберем цветова гама за уеб сайта си?

Избирате цвят за лого и сайт? Решете как искате да въздействате на хората Колко пъти ви се е случвало да отворите един сайт, без дори да ви интересува това, което той предлага? ...