Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Две твърдения, касаещи онлайн търговията у нас, никой не би могъл да оспори. Първото е, че тя продължава да се развива с бясна скорост, а другото е, че вече няма свободна ниша, в която да липсва поне един добре разработен онлайн бизнес.

Кои са преките ви конкуренти и на какви цени продават

Всички сте чували, че когато предприемете изработка на онлайн магазин, трябва добре да познавате конкуренцията. Знаете ли обаче как да организирате проучване и как да определите кои са конкурентите ви? Най-лесният начин е като видите кои предлагат същите стоки и услуги като вашите. Още повече ще стесните кръга, ако отсеете тези, които имат сходен бизнес модел и използват същото ценообразуване, като вашето. Важно е как продават те – евтино, скъпо и дали качеството съответства на цената и обслужването.

Следете колко често организират намаления и промоции. Доколко са успешни ще прецените по различни признаци, като сред най-забележимите са изчерпаните наличности и кампаниите, които най-често повтарят. Ще се ориентирате и какво да използвате – промоционални кодове за отстъпка, безплатна доставка или нещо друго. 

Къде предпочитат да рекламират и какво мислят клиентите за тях

Преките ви конкуренти задължително имат таргет аудитория, която е близка до вашата. Прочетете отзиви и коментари за тях в различни социални медии, платформи и форуми, за да разберете защо ги харесват потребителите. Ще научите полезна информация и за това как конкурентите ви обработват поръчки и какви похвати използват в комуникацията, обслужването и доставките.

Когато анализирате рекламните визии на другите, мислете с какво ги превъзхождате и върху какво да поработите, за да ги изпреварите. Внимателно проучете възможностите на всички рекламни канали. В самото начало всеки бизнес се доверява на Facebook и Instagram, които се радват на най-голяма популярност у нас. Тъй като ще разчитате на органичен трафик, който идва от търсещите машини, не забравяйте за така важната SEO оптимизация. 

За да успеете постоянно да следите конкуренцията и да извлечете ползи, ограничете списъка на “заподозрените” до не повече от 6 онлайн магазина. Определете техните минуси и плюсове. Сред негативите можете да поставите труден за използване сайт, високи цени, лоша комуникация. Сред позитивите водещи нека са уникални продукти и услуги, лоялни клиенти, добра поддръжка.  

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

CRM бизнес софтуер (Bi): Как работи и какви предимства има?

CRM бизнес софтуер (Bi): Как работи и какви предимства има?

Събирането на данни е от огромно значение за развитието на компаниите, които искат да са в крак с технологиите и да реализират напредък. Целият масив от информация трябва да бъде групи...
VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Софтуер за управление на бизнес

Софтуер за управление на бизнес

Софтуер за управление на бизнес: Как да изберем най-доброто Бизнесът е зависим от средата, в която се развива и колкото по-динамична и рискова е тя, толкова по-често трябва да се об...
Онлайн търговия вместо физически магазин

Онлайн търговия вместо физически магазин

Търговецът днес: Не какво ще предложи онлайн, а дали ще оцелее, ако не го направи „Имах два физически магазина и само за месец се наложи да ги закрия. За сметка на това, онлай...
Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим?

Когато бизнесът е под карантина, как да го спасим? В условията на извънредно положение, по време на пандемия, която застрашава здравето и живота на милиони хора по света, бизнес...
Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

Тенденции в онлайн търговията през 2022 година

През цялата 2021 година, преминала под знака на продължаващата пандемия, малко са сферите, които се радваха на осезаем растеж. Сред тях безспорно е електронната търговия. В дигиталното...