Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Две твърдения, касаещи онлайн търговията у нас, никой не би могъл да оспори. Първото е, че тя продължава да се развива с бясна скорост, а другото е, че вече няма свободна ниша, в която да липсва поне един добре разработен онлайн бизнес.

Кои са преките ви конкуренти и на какви цени продават

Всички сте чували, че когато предприемете изработка на онлайн магазин, трябва добре да познавате конкуренцията. Знаете ли обаче как да организирате проучване и как да определите кои са конкурентите ви? Най-лесният начин е като видите кои предлагат същите стоки и услуги като вашите. Още повече ще стесните кръга, ако отсеете тези, които имат сходен бизнес модел и използват същото ценообразуване, като вашето. Важно е как продават те – евтино, скъпо и дали качеството съответства на цената и обслужването.

Следете колко често организират намаления и промоции. Доколко са успешни ще прецените по различни признаци, като сред най-забележимите са изчерпаните наличности и кампаниите, които най-често повтарят. Ще се ориентирате и какво да използвате – промоционални кодове за отстъпка, безплатна доставка или нещо друго. 

Къде предпочитат да рекламират и какво мислят клиентите за тях

Преките ви конкуренти задължително имат таргет аудитория, която е близка до вашата. Прочетете отзиви и коментари за тях в различни социални медии, платформи и форуми, за да разберете защо ги харесват потребителите. Ще научите полезна информация и за това как конкурентите ви обработват поръчки и какви похвати използват в комуникацията, обслужването и доставките.

Когато анализирате рекламните визии на другите, мислете с какво ги превъзхождате и върху какво да поработите, за да ги изпреварите. Внимателно проучете възможностите на всички рекламни канали. В самото начало всеки бизнес се доверява на Facebook и Instagram, които се радват на най-голяма популярност у нас. Тъй като ще разчитате на органичен трафик, който идва от търсещите машини, не забравяйте за така важната SEO оптимизация. 

За да успеете постоянно да следите конкуренцията и да извлечете ползи, ограничете списъка на “заподозрените” до не повече от 6 онлайн магазина. Определете техните минуси и плюсове. Сред негативите можете да поставите труден за използване сайт, високи цени, лоша комуникация. Сред позитивите водещи нека са уникални продукти и услуги, лоялни клиенти, добра поддръжка.  

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

VIII. Обслужване на онлайн поръчки

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" IV ...
Кога намаленията носят печалба

Кога намаленията носят печалба

В работата си всеки търговец залага на намаления, за да привлича  клиенти и да реализира повече продажби. Знаете ли обаче как да организирате цялото това намаление и най-вече как ...
Готови ли сте за празнична кампания?

Готови ли сте за празнична кампания?

Празниците винаги са свързани, освен с емоции и еуфория, с усилено пазаруване. Това е време, през което се харчат много повече пари, отколкото през други дни от годината. За всеки търг...
Рекламна кампания във Facebook

Рекламна кампания във Facebook

Умеете ли да се възползвате от социалните мрежи? Опитайте това Забелязали ли сте, че все по-често при изработка на онлайн магазин, задължително присъства на удобно място, обикно...
Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Бъди онлайн със собствен уеб сайт

Визитната картичка е нещо полезно, но когато става въпрос за бизнес и фирмен профил, вече не е най-доброто средство да се представите и заявите, както пред партньорите си, така и пред ...
Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...