Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Как да проучите конкуренцията и да изпреварите най-добрите

Две твърдения, касаещи онлайн търговията у нас, никой не би могъл да оспори. Първото е, че тя продължава да се развива с бясна скорост, а другото е, че вече няма свободна ниша, в която да липсва поне един добре разработен онлайн бизнес.

Кои са преките ви конкуренти и на какви цени продават

Всички сте чували, че когато предприемете изработка на онлайн магазин, трябва добре да познавате конкуренцията. Знаете ли обаче как да организирате проучване и как да определите кои са конкурентите ви? Най-лесният начин е като видите кои предлагат същите стоки и услуги като вашите. Още повече ще стесните кръга, ако отсеете тези, които имат сходен бизнес модел и използват същото ценообразуване, като вашето. Важно е как продават те – евтино, скъпо и дали качеството съответства на цената и обслужването.

Следете колко често организират намаления и промоции. Доколко са успешни ще прецените по различни признаци, като сред най-забележимите са изчерпаните наличности и кампаниите, които най-често повтарят. Ще се ориентирате и какво да използвате – промоционални кодове за отстъпка, безплатна доставка или нещо друго. 

Къде предпочитат да рекламират и какво мислят клиентите за тях

Преките ви конкуренти задължително имат таргет аудитория, която е близка до вашата. Прочетете отзиви и коментари за тях в различни социални медии, платформи и форуми, за да разберете защо ги харесват потребителите. Ще научите полезна информация и за това как конкурентите ви обработват поръчки и какви похвати използват в комуникацията, обслужването и доставките.

Когато анализирате рекламните визии на другите, мислете с какво ги превъзхождате и върху какво да поработите, за да ги изпреварите. Внимателно проучете възможностите на всички рекламни канали. В самото начало всеки бизнес се доверява на Facebook и Instagram, които се радват на най-голяма популярност у нас. Тъй като ще разчитате на органичен трафик, който идва от търсещите машини, не забравяйте за така важната SEO оптимизация. 

За да успеете постоянно да следите конкуренцията и да извлечете ползи, ограничете списъка на “заподозрените” до не повече от 6 онлайн магазина. Определете техните минуси и плюсове. Сред негативите можете да поставите труден за използване сайт, високи цени, лоша комуникация. Сред позитивите водещи нека са уникални продукти и услуги, лоялни клиенти, добра поддръжка.  

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Конкурентен уеб сайт

Конкурентен уеб сайт

Как един уеб сайт да се справи с конкуренцията Не е чак толкова трудно да класирате уеб сайта си на челни позиции и да се изкачите на върха. Да постигнете така желаното предимство и...
Изработка на сайт за заведение

Изработка на сайт за заведение

Имате заведение? Трябва ви сайт, ако искате да сте популярни и харесвани Имате заведение и това, от което спешно се нуждаете са клиенти. В такъв случай, не отлагайте и се заемете с ...
Какво трябва да има в края на всяка уеб страница

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница

Какво трябва да има в края на всяка уеб страница Всеки уеб сайт е съвкупност от свързани помежду си страници, които имат общ дизайн, специална навигация и различни функционалности. ...
Готови ли сте да печелите с безкомпромисно добър и уникален уеб сайт

Готови ли сте да печелите с безкомпромисно добър и уникален уеб сайт

Ако един бизнес е видим онлайн единствено в Търговския регистър, успехът му е поставен под сериозно съмнение. Колкото и фантастични умения и продукти да предлагате, със сигурност п...
Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт

Уеб консултация за успешен сайт В интернет има място за всеки и за да станете част от глобалната мрежа, печелейки от присъствието си там, трябва само да го поискате. Да, ама не ...
III. Кой път да изберете – трудния или лесния

III. Кой път да изберете – трудния или лесния

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III. Кой път да изберете – трудния или лесния ...