Лесна или трудна регистрация в онлайн магазин

Лесна или трудна регистрация в онлайн магазин

Лесна или трудна регистрация в онлайн магазин

Мерки за сигурност при регистрация в онлайн магазин

Свръх мерки за сигурност или как да убиете клиента още на входа

Има толкова много съвети как да изградите  перфектен интернет магазин, че ако попаднете на подходящите, ще се сдобиете наистина с полезна и ценна информация. А сещате ли се как може да сринете един успешно създаден онлайн обект? Най-лесно става като подложите клиентите на досадна и тромава регистрация, когато искат да си купят набързо нещо за ежедневна употреба.

Колкото по-сложни и излишни правила, толкова по-малко потребители

Опасно е да си играете с нервите и търпението на посетителите. Рискувате много, ако направите процедурата между избора на стока и плащането ѝ прекалено сложна и продължителна. Наистина ли вярвате, че хората са доволни да попълват куп полета в една или повече страници и да чакат потвърждение на имейл, за да си купят нещо дребно? Да разгадават поредица от картинки в търсене на част от водопроводен кран и да се напрягат да преписват сложно овъртяни букви и цифри, за да докажат, че не са роботи?

Едва ли. По-скоро са склонни да зарежат поръчката и да напазаруват другаде, където ще им предложат бързо и далеч по-опростено обслужване. Доводът , че всичките тези препятствия са единствено и само в интерес на потребителите, е неоснователен. За всеки е важно личните му данни да бъдат опазени, но подобни свръх мерки са излишни и напълно неоправдани.

Според действащия регламент за защита на личните данни  (GDPR), който се прилага у нас и е задължителен за всички онлайн магазини, правилата са ясни и категорични. Документът дава на клиентите разумен контрол върху личните им данни. Те имат правото да бъдат „забравени“, което означава, че по тяхно искане, данните им следва да бъдат напълно заличени. Всичко това обезсмисля крайните мерки за сигурност, като ги прави досадни и непрактични.

 37% от клиентите, които не могат да купят като гости, отказват поръчката

Ако предлагате бързооборотни стоки, не си правете труда да обвързвате покупката със задължителна регистрация. Дайте възможност на хората да поръчат като гости. Със сигурност ще останат доволни и ще ги спечелите за клиенти. И обратно - дългите форми за регистрация ще ги отблъснат. Нека след като направят поръчка, сами да решат дали искат да имат профил при вас. 37% от потребителите, които нямат възможност да пазаруват като гости, напускат магазина без да завършат поръчката, сочи проучване в интернет на клиентските нагласи.

Ако искате да „убиете“ клиента още на входа, накарайте го да се регистрира, като съберете възможно най-подробни данни за него и навиците му. Задължително изискайте паролата му да е поне 20 символа. Нека комбинацията да включва малки и големи букви, цифри и задължително няколко препинателни знака. След като я потвърди два пъти, учтиво му съобщете, че до 24 часа ще получи на имейл линк за потвърждение.

Ако клиентът се е съгласил и е изстрадал всичко това, след два дни гордо го информирайте, че вече е готов да бъде обслужен при възможно най-висока степен на сигурност. Ако пък междувременно нещо се е объркало, любезно му споделете, че не трябва да се разстройва, тъй като цялото това чакане е заради опазване на личните му данни. Това, разбира се, е лишено от здрав смисъл. При един такъв сценарий, който е често срещан в практиката, резултатът е печален. Клиентът отдавна ви е намразил и вече е забравил за вас.

Има добри варианти да накарате клиентите да се чувстват комфортно

Клиентският профил наистина е важен и задължителен, когато става въпрос за В2В платформи, където продажбите са между фирми и организации (юридически лица). Нужен е и при онлайн маркетплейсите, където има най-различни стоки и услуги от много търговци и доставчици. Същото важи и при закупуването на софтуерни услуги, когато тези услуги подлежат на последващо управление от клиента. В случаите, когато търговията е на дребно и е насочена към крайния потребител, процедурата трябва да е максимално опростена. Реализираната продажба е по-важна от събирането на данни.

Когато ви предстои изработка на онлайн магазин, доверете се на екип от специалисти, който знае как да осигури възможно най-комфортното изживяване на вашите клиенти. Има различни варианти, чрез които да покажете, че сте приятелски настроени към потребителите, когато предлагате стоки за така наречената широка употреба:

ð Достатъчно е потребителят да се регистрира само с парола и имейл.

ð Щом профилът е удостоверен, след като веднъж е последван линка за потвърждение, не е нужно повторно въвеждане на потребителско име и парола.

ð Веднага след първоначалната регистрация, потребителят може да направи поръчка, като в профила му се запазва съответната история.

ð На по-късен етап, ако прецени, винаги може да добави допълнителна информация към профила си – имена, телефонни номера, данни за фактура, адреси за доставка  и т.н.

ð Възможност за бърза поръчка като гост с налична опция за автоматично генериране на профил по желание на клиента.

ð Съхраняване на историята на всички направени поръчки.

ð Вариант за регистрация чрез вече съществуващи социални профили във Facebook или Google+.

Успешната комбинация – приятно пазаруване и високо ниво на защита

Как да постъпите, ако въпреки всичко, много искате клиентите да създават профили? За да ги поощрите да го правят, предложете им нещо в замяна. Накарайте ги да се чувстват специални и привилегировани, за да са склонни да попълват регистрационния формуляр. Винаги има какво да измислите – отстъпка от цената, някакъв бонус или награда за лоялен клиент. Възможностите са много и не е трудно да изберете подходящата идея, която пасва най-добре на дейността ви и на готовността ви да печелите клиенти.

Същевременно, има няколко „дреболии“ във формата за поръчка, които могат много да улеснят целия процес. Препоръчително е името и фамилията да се изписват в едно общо поле, а не в две отделни. Хубаво е цялата информация да е събрана в една страница. Полезно е винаги да е налична опцията за продължаване на пазаруването, а не само клиентът да се насочва към приключване на поръчката.

Не забравяйте, че за клиентите е важно щом си харесат даден продукт, веднага да го поставят в пазарската количка и да приключат поръчката, без да губят излишно време. Улеснете ги, като им предложите оптимален вариант за това. Накарайте ги да ви харесат и да се връщат за още покупки. Така ще знаете, че онлайн магазинът ви е един перфектно работещ обект, предлагащ едновременно приятно пазаруване и високо ниво на сигурност.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Уеб сайтът ви е готов. И сега накъде?

Всеки бизнес, за да се позиционира успешно, трябва да има подобаващо дигитално присъствие. Професионалната изработка на сайт е задължителна за която и да е компания, без значение каква...
В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване

В критична ситуация: тактики за онлайн оцеляване Когато най-често чуваният призив е „Останете си вкъщи“, със сигурност животът е излязъл от нормалния си ритъм. С пр...
Скорост на сайт

Скорост на сайт

Две секунди стигат, за да пратят потребителите в конкурентен сайт Когато говорим за скорост на уеб сайт, всяка секунда е от значение. Колкото по-динамично се зарежда той, толков...
Бърз тест за фирмен сайт

Бърз тест за фирмен сайт

Ако се чудите дали вашият бранд е достатъчно популярен и дали фирменият ви сайт работи на пълни обороти, носейки ви очакваните приходи и ползи, има лесен начин да разберете. Всичко, ко...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Продуктова страница в онлайн магазин

Продуктова страница в онлайн магазин

Искате да продавате повече? Научете се да правите добри продуктови страници В момента, в който потребител прекрачи виртуалния праг в онлайн магазина, трябва да заковете вниманието м...