Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори продължава, то една от главните причини отдавна е ясно формулирана. За да пазаруват, на потребителите им трябва социално доказателство (social proof). 

Най-подходящите места

Социално шерване                             

Социалното доказателство се формира просто и бързо. Достатъчно е клиент да си купи нещо и да сподели за това в онлайн пространството. Силата му се дължи най-вече на особеностите на интернет търговията. За разлика от физическия магазин, в дигиталния е невъзможно стоката да бъде пипната, нито изпробвана.

За всеки онлайн магазин е изключително ценно да използва социални доказателства на своите страници. Един разпространен и изпитан метод са добре познатите ревюта. Тези важни за всеки бизнес онлайн оценки трябва да бъдат интегрирани като функционалност при професионалната изработка на онлайн магазин.

Друг класически метод са препоръките от клиенти. Те са директни, съдържат достатъчно конкретни мнения и обикновено се възприемат с доверие от останалите потребители. Тяхното място е на страницата на продукта, за който се отнасят или в специално отделена страница, когато се прави препоръка за бранда.

Бутонът за споделяне

социално споделяне

За да бъде едно социално доказателство още по-внушително, то може да дойде от известна личност, поканена да коментира онлайн магазина. Ако достатъчно авторитетен човек препоръча продуктите, много потребители ще последват призива му и ще направят поръчки. Особено въздействащи са видео обръщенията.

Ако пък има място, което да е източник на силно social proof, това са социалните мрежи. Тук информационната сила на „Една жена каза“ е безапелационна. Един бутон за споделяне върши чудеса в популяризирането на продуктите, напълно безплатно и от хора, които не е задължително да са клиенти на магазина.

Нормално е потребителите да изпитват несигурност в онлайн пазаруването. Социалните доказателства им помагат да направят избор и да завършат поръчката.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт

Почти половината фирми у нас все още нямат собствен сайт, телефонът е най-използван за интернет Интернет пространството продължава да разширява влиянието си и да привлича все повече...
Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Изчистен уеб сайт без информационно претоварване

Как да се спасите от информационно претоварване В информационното общество, мисленето е дейност, която все повече отсъства. В един момент информацията става толкова много, че човек ...
Професионална изработка на сайт

Професионална изработка на сайт

В интернет има достатъчно безплатни платформи, които предлагат набор от инструменти сами да си изработите собствен уеб сайт. На пръв поглед нещата изглеждат напълно приемливо – р...
Как се развива онлайн търговията в България

Как се развива онлайн търговията в България

Всяка година се вдига процента на онлайн продажбите с около 30-35%. За съжаление няма точни данни, но оборотите от онлайн търговията се увеличават със стотици милиони годишно. Изпо...
Уеб сайт с мобилна версия

Уеб сайт с мобилна версия

Навигация с палец или без какво вече не може един уеб сайт Има куп новости и тенденции, без които един уеб сайт не може да функционира правилно и да издържи на постоянно нарастващат...
Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

Навигацията: ясна, лесна и интуитивна

За да сте сигурни, че потребителите ще останат удовлетворени и ще харесат вашия уеб сайт, трябва да им осигурите подходяща навигация. За всички е важно да намерят това, което търсят, б...