Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори продължава, то една от главните причини отдавна е ясно формулирана. За да пазаруват, на потребителите им трябва социално доказателство (social proof). 

Най-подходящите места

Социално шерване                             

Социалното доказателство се формира просто и бързо. Достатъчно е клиент да си купи нещо и да сподели за това в онлайн пространството. Силата му се дължи най-вече на особеностите на интернет търговията. За разлика от физическия магазин, в дигиталния е невъзможно стоката да бъде пипната, нито изпробвана.

За всеки онлайн магазин е изключително ценно да използва социални доказателства на своите страници. Един разпространен и изпитан метод са добре познатите ревюта. Тези важни за всеки бизнес онлайн оценки трябва да бъдат интегрирани като функционалност при професионалната изработка на онлайн магазин.

Друг класически метод са препоръките от клиенти. Те са директни, съдържат достатъчно конкретни мнения и обикновено се възприемат с доверие от останалите потребители. Тяхното място е на страницата на продукта, за който се отнасят или в специално отделена страница, когато се прави препоръка за бранда.

Бутонът за споделяне

социално споделяне

За да бъде едно социално доказателство още по-внушително, то може да дойде от известна личност, поканена да коментира онлайн магазина. Ако достатъчно авторитетен човек препоръча продуктите, много потребители ще последват призива му и ще направят поръчки. Особено въздействащи са видео обръщенията.

Ако пък има място, което да е източник на силно social proof, това са социалните мрежи. Тук информационната сила на „Една жена каза“ е безапелационна. Един бутон за споделяне върши чудеса в популяризирането на продуктите, напълно безплатно и от хора, които не е задължително да са клиенти на магазина.

Нормално е потребителите да изпитват несигурност в онлайн пазаруването. Социалните доказателства им помагат да направят избор и да завършат поръчката.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Изработка на сайт за заведение

Изработка на сайт за заведение

Имате заведение? Трябва ви сайт, ако искате да сте популярни и харесвани Имате заведение и това, от което спешно се нуждаете са клиенти. В такъв случай, не отлагайте и се заемете с ...
Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктови ревюта за целите на SEO оптимизация

Продуктовото ревю е много повече от продуктово описание. То трябва да  предоставя допълнителна информация за ползите и предимствата на продукта. Ако е добре изготвено и подходящо ...
Онлайн чат в уеб сайт

Онлайн чат в уеб сайт

Чат в реално време за уеб сайт Колкото и учудващо да звучи за мнозина, чатът в реално време не е необходимост само за онлайн магазините. Все още битува възприятието, че щом не прода...
IV. Основни принципи в електронната търговия

IV. Основни принципи в електронната търговия

Продължение от статии: I "Какво е онлайн търговия" II "Какво е необходимо за начало на уеб сайт за онлайн търговия" III "Кой път да изберете – трудния или лесния" Тър...
Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн продажби с добра комуникация

Онлайн комуникацията продава: научете как Обратно на очакванията на мнозина, че комуникацията между клиент и продавач е възможна само във физически магазин, онлайн магазинът предост...
Складова програма за управление и контрол

Складова програма за управление и контрол

Всеки търговец има нужда от интерактивен софтуер за управление на складове и магазини. За да следи логистиката на продуктите от тяхната доставка в склад до продажбата им на краен клиен...