Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Социални доказателства в онлайн търговията

Кое кара хората да предпочитат един продукт пред друг? Изобщо, как избират какво да купят? Тези въпроси не дават мира на куп специалисти и експерти. И макар, че търсенето на отговори продължава, то една от главните причини отдавна е ясно формулирана. За да пазаруват, на потребителите им трябва социално доказателство (social proof). 

Най-подходящите места

Социално шерване                             

Социалното доказателство се формира просто и бързо. Достатъчно е клиент да си купи нещо и да сподели за това в онлайн пространството. Силата му се дължи най-вече на особеностите на интернет търговията. За разлика от физическия магазин, в дигиталния е невъзможно стоката да бъде пипната, нито изпробвана.

За всеки онлайн магазин е изключително ценно да използва социални доказателства на своите страници. Един разпространен и изпитан метод са добре познатите ревюта. Тези важни за всеки бизнес онлайн оценки трябва да бъдат интегрирани като функционалност при професионалната изработка на онлайн магазин.

Друг класически метод са препоръките от клиенти. Те са директни, съдържат достатъчно конкретни мнения и обикновено се възприемат с доверие от останалите потребители. Тяхното място е на страницата на продукта, за който се отнасят или в специално отделена страница, когато се прави препоръка за бранда.

Бутонът за споделяне

социално споделяне

За да бъде едно социално доказателство още по-внушително, то може да дойде от известна личност, поканена да коментира онлайн магазина. Ако достатъчно авторитетен човек препоръча продуктите, много потребители ще последват призива му и ще направят поръчки. Особено въздействащи са видео обръщенията.

Ако пък има място, което да е източник на силно social proof, това са социалните мрежи. Тук информационната сила на „Една жена каза“ е безапелационна. Един бутон за споделяне върши чудеса в популяризирането на продуктите, напълно безплатно и от хора, които не е задължително да са клиенти на магазина.

Нормално е потребителите да изпитват несигурност в онлайн пазаруването. Социалните доказателства им помагат да направят избор и да завършат поръчката.

0 коментара

Напишете своят коментар:

Други статии от нашия блог:

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Скок на онлайн търговията след COVID-19

Пандемията от коронавируса COVID-19 ще ускори дигитализацията на бизнеса у нас. Ако преди извънредната епидемична обстановка онлайн търговията бавно и умерено нарастваше, след приключв...
Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн пазаруване на авточасти

Онлайн търговия и Portalzchasti.bg Все повече хора пазаруват онлайн. Търговията по електронен път е не само удобен начин да намериш всяко едно нещо, което ти е необходимо, но че...
За нас – важна страницата за всеки един сайт

За нас – важна страницата за всеки един сайт

Когато обсъждате подходящите решения за вашия уеб сайт, винаги трябва да се ръководите от желанията и нагласите на клиентите. Срещата ви с тях няма как да се случи очи в очи, но това н...
Програма за лоялност в онлайн търговията

Програма за лоялност в онлайн търговията

Защо да инвестирате в програма за лоялност Какво иска всеки онлайн търговец? Да привлича нови клиенти, да запази старите и да не губи постоянните. В борбата за потребителската любов...
Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност KPI

Ключови показатели за ефективност (KPI): кои са вашите и как да се възползвате от тях Съществено значение за развитието на всеки уеб сайт има дефинирането на KPI (Key Performance In...
Подновяване на уебсайта

Подновяване на уебсайта

Сбогом на стария фирмен сайт Харесвате ли си фирмения сайт? Какви чувства ви вълнуват, докато го разглеждате? Ако сте изпълнени с гордост и наслада от изживяването, значи всичко е н...